Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Och så var det dags att sätta sig på moraliska höga hästar. Antar att argumenten tröt. Minsta lilla ifrågasättande av medias Trump-narrativ gör en till troll, kanske t o m deplorable, varför inte untermensch, då kan ni övriga människor slå armkrok med en viss onämnbar totalitär herre med lustig mustasch.
Jag kunde gett mig fan på att det var du som fick soppatorsk i argumentmotorn.
Du försökte spinna Trumps svek genom en svagsint tirad om hur den (enligt ditt narrativ) sluge och spelteoretiskt mästerlige presidenten använde hemliga upplysningar i en internationell byteshandel, vilket han hade rätt att göra. Ett argument man kan förvänta sig från en moraliskt bankrutt ryggdunkande enabler.
Jag svarade dig, nej Trump hade inte, i förhållande till sin källa, rätt att använda uppgifterna på det sättet. Det må vara straffrättsligt tillåtet (om nu inte Trump hade förrädiskt uppsåt att gå Ryssland tillhanda), men det är likaså oerhört talande om Trumps bekymmerslösa inställning till regerande, hans ställning som en vandrande säkerhetsrisk och potentiellt katastrofalt för USAs ställning på underrättelsemarknaden. Jag frågade dig dessutom om du verkligen tror att det är comme-il-faut för Presidenter att sälja upplysningar till ryska utrikesministrar i ovala rummet. Jag undrade dessutom om det fanns någon förutom du som påstod att detta faktiskt hade skett.
Sen avslutade jag med några verser jag inte ångrar, men som inte heller var kontentan av meddelandet.