2017-05-16, 13:09
Medlem
Har inte tillgång till FUP just nu, men...nånting stör mej (jag tror jag minns rätt) bland dom obesvarade frågorna.

Fler frågor som saknar svar:

Varför bytte Lars Alm bromsar, städade och servade LINDAS bil medans hon var försvunnen?

Varför kommer Lars Alm inte igåg vilken verkstad han lämnade in bilen på?
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski

Några frågor, för att komplettera:
1. Varför pekade Mats ut exet?
2. Var finns den påstådda spågumman som pekat ut var Lindas kropp låg?
3. Om Mats varit drogad i den grad ni påstår, hur kan han ha kommit ihåg då otroligt mycket detaljer?

1. Exet hade vid ett tillfälle sagt att det blir inget bröllop, fast det var gällande sonen som inte skulle få gå på bröllopet.
Det passade ju bra att ge exet skulden då. Klarsyn, hoppas jag minns rätt.
2. Hon lär vara den riksbekanta Saidas dotter. Siv-Gun Berglund.
Citera
2017-05-16, 13:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Har inte tillgång till FUP just nu, men...nånting stör mej (jag tror jag minns rätt) bland dom obesvarade frågorna.

Fler frågor som saknar svar:

Varför bytte Lars Alm bromsar, städade och servade LINDAS bil medans hon var försvunnen?

Varför kommer Lars Alm inte igåg vilken verkstad han lämnade in bilen på?

1. Han påstod väl att han hade lovat LC detta.

2. Han lämnade väl bilen till en kompis ev. verkstad i Bollnäs/Lottefors.
Citera
2017-05-16, 13:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Vid tidpunkten för mordet hade väl mynttelefonen med råge passerat sina glansdagar.

Hur många telefonsamtal kan ha ringts, inom tidsspannet relevant för mordet, som dessutom:
1. har kopplats upp från en av de telefonkkiosker som Mats Alm vid tidpunkten kan ha haft tillgång till, SAMT

2a. har tagits emot av en mobiltelefon eller hemtelefon, med en för Mats närstående som registrerad abonnent, ELLER
2b. har tagits emot av en mobiltelefon, med oregistrerat kontantkort, på en relevant plats för Mats närstående?
Slutsatsen jag drar är väl främst att, om Mats har ringt ett sådant samtal, borde detta ha återfunnits, eller gå att återfinna.

1. De ersattes väl av telefonkort under 90-talet.

Frågan är väl om Familjen Alms mobilers eller hemtelefons samtalslistor är kollade?
Citera
2017-05-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Linda hade psykiska besvär och gick i terapi hos psykolog"

Fel. Klarsyn vet bättre än du, och har redogjort för detta påstående tidigare.

Nu blev du rapporterad - igen.

Edit: detta känns relevant i sammanhanget:
"0.09. Falsk ryktesspridning

Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet."
Enligt FUP 3410
Mats vet inte om Linda någon gång gått på samtal hos psykolog eller liknande. Han har nu tittat i en gammal almanacka från 2004 och sett en notering som kan tyda på att hon haft någon form av samtalskontakt.

Om hon haft samtalskontakt tyder det på att hon samtalat med psykolog, vem skulle det annars vara ?
Senast redigerad av Fagro 2017-05-16 kl. 13:42.
Citera
2017-05-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. De ersattes väl av telefonkort under 90-talet.

Frågan är väl om Familjen Alms mobilers eller hemtelefons samtalslistor är kollade
?

Annars är det världens maja av utredningen. Där kan ju nyckeln till mycket vara.
Citera
2017-05-16, 13:52
Medlem
bagarn29s avatar
Apropå sierskan så finns här ett inlägg.

(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet
Citera
2017-05-16, 14:17
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 3410
Mats vet inte om Linda någon gång gått på samtal hos psykolog eller liknande. Han har nu tittat i en gammal almanacka från 2004 och sett en notering som kan tyda på att hon haft någon form av samtalskontakt.

Om hon haft samtalskontakt tyder det på att hon samtalat med psykolog, vem skulle det annars vara ?
Han påstår att hon "har haft någon typ av samtalskontakt" och att han inte vet om hon har träffat en psykolog och detta ser du som bevis på att hon har gått till en psykolog. Stämmer det?
Senast redigerad av FiffelMona 2017-05-16 kl. 14:22.
Citera
2017-05-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Haha om drogen ni påstår att Mats blev drogad med finns med på fass, så är det självklart 110% säkert att det syns när man kollar i fjantens blod. Även om det skulle vara första gången i världshistorien någon blev drogad med det så skulle blodprov visa att han hade fått i sig något. Det är en jävla skillnad att ta blodprov på någon vs att ta ett pissprov och sänka ned en sticka. Skulle man ha kollat hans piss och sänkt ned en vanlig multisticka skulle det inte synas.

Ja, det är just detta jag var inne på.

Apotek säljer alltså läkemedelspreparat med 'djävulens andedräkt' som aktiv substans. Exempel:
  • Scopaderm, depotplåster 1 mg/72 timmar, omfattas av läkemedelsförsäkringen, är receptbelagt men omfattas ej av högkostnadsskyddet för läkemedel. Bipacksedel:

Citat:
    1. VAD SCOPODERM*ÄR OCH VAD DET ANVÄNDS FÖR
    *
    Scopoderm innehåller den aktiva substansen skopolamin, som tillhör en grupp läkemedel som kallas antiemetika.
    *
    Scopoderm depotplåster används för att förebygga symtom av åksjuka, såsom illamående, kräkningar och yrsel (balanssvårigheter) som kan uppstå när man färdas med båt, flyg, tåg eller bil.
  • Hyoscin APL, Injektionsvätska, lösning 0,3 mg/ml. Aktiv substans: Skopolamin. Apotekstillverkat läkemedel, receptbelagt och omfattas av högkostnadsskyddet.

Att läkemedel med 'skopa' som enda 'aktiv substans' finns till försäljning på apotek borde tala emot att medicinsk kompetens kring detsamma skulle saknas.
Citera
2017-05-16, 14:32
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 3410

Precis som med allt annat, Fagro - vad Mats säger är sant enligt dig. PYTT! Absolut inte.

JAG säger att Linda INTE har haft någon psykologkontakt, men hon hade haft kontakt med en socialsekreterare på Familjerätten i Oskarshamn angående sonen.
Citera
2017-05-16, 14:40
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Exet hade vid ett tillfälle sagt att det blir inget bröllop, fast det var gällande sonen som inte skulle få gå på bröllopet.
Det passade ju bra att ge exet skulden då. Klarsyn, hoppas jag minns rätt.
2. Hon lär vara den riksbekanta Saidas dotter. Siv-Gun Berglund.

Både ja och nej, bagarn.
Exet hade hört talas om att Linda och Mats hade grälat av sin dåvarande fästmös ( nuv. fru) kusin Evangelin, som förut var en arbetskamrat och bästa vän med Linda. Exet var svartsjuk på alla Lindas män. Hållhaken han hade på Linda var sonen. Därför sa Exet att sonen först inte skulle få komma till bröllopet, fast Linda hade köpt kläder till honom.
Citera
2017-05-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Precis som med allt annat, Fagro - vad Mats säger är sant enligt dig. PYTT! Absolut inte.
JAG säger att Linda INTE har haft någon psykologkontakt, men hon hade haft kontakt med en socialsekreterare på Familjerätten i Oskarshamn angående sonen.
Jag kan inte se något nedsättande med psykologi terapi eller samtal vad man nu vill kalla det.
Linda berättade för väninnor om att hennes barndom var inte bra, hon blev utsatt för övergrepp i sina uppväxtår. Hon hade sannolikt knutar som hade behövts lösas upp, och det är psykologers jobb för sådana saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in