2017-05-16, 08:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Vet du vad ordet bygger på innebär? Har du gått ut grundskolan?
Och min nya lista bygger på din lista...
Vart vill du komma?
Citera
2017-05-16, 08:39
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och min nya lista bygger på din lista...
Vart vill du komma?

Nu har du i alla fall fått svar på det som du skrev i inlägg 727.
Citera
2017-05-16, 08:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu har du i alla fall fått svar på det som du skrev i inlägg 727.

Nej du har inte kommenterat de dåden eller att de inte inföll på dag före helgdag, vilket väl är vad du försöker påvisa att majoriteten av alla terrordåd gör?
Citera
2017-05-16, 08:50
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Nej du har inte kommenterat de dåden eller att de inte inföll på dag före helgdag, vilket väl är vad du försöker påvisa att majoriteten av alla terrordåd gör?

Visst svarade jag på vad som utgjorde grunden till mitt urval. Förstår du?

Särskilt intressant detta med de nordiska dåden eller hur?
Citera
2017-05-16, 09:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Visst svarade jag på vad som utgjorde grunden till mitt urval. Förstår du?

Särskilt intressant detta med de nordiska dåden eller hur?

Jag skulle finna det intressant om det gick att visa att terrordåd nästan alltid sker på t.ex. fredagar pga religiösa skäl, men så verkar ju inte vara fallet. Däremot verkar fler dåd ske i samband med folksamlingar som ofta uppstår på helgdagar/högtider.. men din teori var väl att dåden skulle ske före helger så att börsen inte skulle drabbas av kraftiga svängningar? Och det verkar ju vara rent nonsens...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-05-16 kl. 09:11.
Citera
2017-05-16, 09:26
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag skulle finna det intressant om det gick att visa att terrordåd nästan alltid sker på t.ex. fredagar pga religiösa skäl, men så verkar ju inte vara fallet. Däremot verkar fler dåd ske i samband med folksamlingar som ofta uppstår på helgdagar/högtider.. men din teori var väl att dåden skulle ske före helger så att börsen inte skulle drabbas av kraftiga svängningar? Och det verkar ju vara rent nonsens...

Kanske inte intressant för dig men för andra (vad du anser intressant har mindre betydelse...).

Har redan svarat på din fråga gällande börsteorin:

(FB) Lastbilsattack, Stockholm - terrorattack / konspiration?

Att dessa dåd sannolikt sker av flera skäl behöver väl inte tilläggas.

Som sagt; alla dåd i Norden har skett fredag-lördag vilket får sägas bädda för maximal uppmärksamhet - ett frossande i 'nyheter' för massan under helgen. Hoppas du hänger med.
Citera
2017-05-16, 09:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske inte intressant för dig men för andra (vad du anser intressant har mindre betydelse...).
Svårt det där med negationer? Jag skrev att jag skulle finna det intressant - inte tvärtom...

Citat:
Har redan svarat på din fråga gällande börsteorin:

Och det dådet inföll dag före en vardag när folk arbetar och börserna är öppna - alltså föll kopplingen till den påstådda teorin om att någon ekonomisk elit skulle ligga bakom det hela och arrangera dåd dagen innan börsen är stängd...

Citat:
Att dessa dåd sannolikt sker av flera skäl behöver väl inte tilläggas.
Som sagt; alla dåd i Norden har skett fredag-lördag vilket får sägas bädda för maximal uppmärksamhet - ett frossande i 'nyheter' för massan under helgen. Hoppas du hänger med.
Nej, alla dåd i Norden som DU har valt ut skedde fredag/lördag.. Det är 3 dåd i lilla Norden vilket förstås är fullständigt ointressant ur något som helst statistiskt perspektiv
Citera
2017-05-16, 10:11
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Svårt det där med negationer? Jag skrev att jag skulle finna det intressant - inte tvärtom...

Du skrev att du skulle finna det intressant OM...

Citat:

Och det dådet inföll dag före en vardag när folk arbetar och börserna är öppna - alltså föll kopplingen till den påstådda teorin om att någon ekonomisk elit skulle ligga bakom det hela och arrangera dåd dagen innan börsen är stängd...

Olika dåd kan ha olika motiv. Börsen och dess utveckling kan fortfarande vara av intresse. Detta oavsett om man vill att den skall rasa eller inte rasa. Ju oftare denna typ av dåd sker ju mindre reagerar börsen (måhända).

Citat:
Nej, alla dåd i Norden som DU har valt ut skedde fredag/lördag.. Det är 3 dåd i lilla Norden vilket förstås är fullständigt ointressant ur något som helst statistiskt perspektiv

4 st - inte 3 st som du skriver. Ointressant för dig, intressant för andra.
Citera
2017-05-16, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du skrev att du skulle finna det intressant OM...

Olika dåd kan ha olika motiv. Börsen och dess utveckling kan fortfarande vara av intresse. Detta oavsett om man vill att den skall rasa eller inte rasa. Ju oftare denna typ av dåd sker ju mindre reagerar börsen (måhända).

4 st - inte 3 st som du skriver. Ointressant för dig, intressant för andra.

OK, då frågar jag igen - varför finner du det intressant att 3 dåd i Norden har infallit på fredagar/lördagar? Har du några som helst bevis för att detta är kopplat till att någonelit anser att det är bra att dåd i Norden sker på dag före helgdag?

(Köpenhamnsdådet inföll lör-sön den 14-15 februari 2015 och avslutades alltså på en dag före vardag).
Citera
2017-05-16, 10:47
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
OK, då frågar jag igen - varför finner du det intressant att 3 dåd i Norden har infallit på fredagar/lördagar?

4 st dåd i Norden har skett fredag-lördag:

Fredag 22 juli 2011 Norge
Fredag 7 april 2017 Stockholm

Lördag 14 februari 2015 Köpenhamn
Lördag 11 december 2010 Stockholm

Intressant pusselbit.
Citera
2017-05-16, 10:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
4 st dåd i Norden har skett fredag-lördag:

Fredag 22 juli 2011 Norge
Fredag 7 april 2017 Stockholm

Lördag 14 februari 2015 Köpenhamn
Lördag 11 december 2010 Stockholm

Intressant pusselbit.

OK, då frågar jag igen - varför finner du det intressant att 3 dåd i Norden har infallit på fredagar/lördagar? Har du några som helst bevis för att detta är kopplat till att någon elit anser att det är bra att dåd just här i Norden sker på dag före helgdag?

(Köpenhamnsdådet inföll lör-sön den 14-15 februari 2015 och avslutades alltså på en dag före vardag).
Citera
2017-05-16, 11:01
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
OK, då frågar jag igen - varför finner du det intressant att 3 dåd i Norden har infallit på fredagar/lördagar?

Du fick ett svar - se inlägget ovan ditt.

Därtill 4 dåd som sagt (FYRA).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in