Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
För det första - och jag upprepar mig - är Keystone till största del en fantasi och dessutom överspelad eftersom andra infrastrukturinvesteringar har gjort den obsolet. Huruvida Dakota blir klar ligger till stor del utanför Trumps domvärjo, bl.a. hos andra myndigheter, domstolar och ingenjörstrupperna. Den federala regeringen kan inte låta bebygga ursprungsbefolkningens reservat hur som helst.
Tyvärr hade hon nog inte gjort det. Hon målade in sig i ett riktigt ruttet hörn för att blidka Bernie-fans.
Marknader stiger alltid efter val eftersom de undanröjer osäkerheter. De hade stigit med Hillclin också, kanske mer, kanske mindre. Oavsett vilket, marknadstendenser pre policy kan inte rimligen tillskrivas andra än marknaden.
Absolut och jag skulle gärna sätta mina statistik-klor i dessa uppskattningar om du försåg mig med dem.
Absolut, hjärntrusten sitter i Vita huset, visdomen manifesteras på Twitter, tydligheten kommuniceras av Spicer & Dubke, medmänskligheten värmer som en sol från Ryan & McConnell. Du är en mental Comey, jag en dito DeVito.
Jaha, så Keystone XL är "överspelad" enligt dig. Men ändå var det en av Trumps första exekutiva ordrar att den ska ska byggas och Transcanada lämnade kort därefter in en ansökan. Både senaten och representanthuset har röstat för. Men du, Obongo och miljötalibanerna i EPA har förstås rätt och alla andra har fel?
Hillary arbetar för globalisterna och hade struntat i Bernie Sanders och hans supportrar efter valet.
Det är en tydlig Trump-effekt på börsen, men du kan ju fortsätta att förneka den som den foliehatt du är. Ingen seriös person tar dock dina substanslösa fantasier på allvar.
"Apprehensions of people trying to sneak into the United States, seen as an indicator of the total flow of undocumented immigrants, dropped to 16,600 in March, down 30 percent from February and 64 percent from a year ago."
http://www.breitbart.com/big-government/2017/04/06/u-s-illegal-immigration-plunges-trump-crackdown/
Just att den illegala invandringen har minskat används som argument av vänstertrollen när de hävdar att muren är onödig.