2017-05-15, 23:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hoppas du inte tror detta hjälper Trump på något sätt; detta kommer sluta med impechment för Trump.

Fast du utgår från att det VAR ett samröre. Då skulle jag hålla med dig. Annars kommer det att 'speed up the investigation' som kommer till att... det inte fanns något olagligt eller liknande.

Jag vill att Trump för det utrikespolitik han lovat. Det gör han om artikeln stämmer.
Citat:
Om det vore amerikansk information hade han kunnat hävda att han delade ut dem, och det hade han haft rätt till, men han får inte dela information som kommit från andra länders källor utan tillåtelse.
??
For most anyone in government discussing such matters with an adversary would be illegal. As president, Trump has broad authority to declassify government secrets, making it unlikely that his disclosures broke the law.
2017-05-15, 23:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag tror du missförstod mig. Sans-Trump= utan Trump.

Jag förstår fortfarande inte vad du menade?

Fler att agera som McCain och Graham? Men deras agerande skiljer sig inte (så länge) nämnvärt från alla andra.

Eller vad menade du?
2017-05-15, 23:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Låter som årets bullshit story.

Precis som att Comey ville ha mera pengar enligt deras källor, när samtidigt Comeys andreman går ut med att de har gott om pengar.

Jag tror att storyn stämmer i stora drag.
De framställer dock det som att Trump gjorde det ouppsåtligt och helt på egen hand (= impulsivt). Jag tror att han gjorde det medvetet.
2017-05-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tror att storyn stämmer i stora drag.
De framställer dock det som att Trump gjorde det ouppsåtligt och helt på egen hand (= impulsivt). Jag tror att han gjorde det medvetet.

Njaa de måste ge oss något att jobba med.

Jag hörde från storys går inte hem hos mig eftersom vem som helst kan skriva dem utan konsekvenser.

citing current and former U.S. officials.

En gammal själ som säger åt WP att han "hört" från någon i Vita Huset.

Klassisk hit piece från MSM.
Senast redigerad av seeeg321 2017-05-16 kl. 00:07.
2017-05-16, 00:08
Medlem
Imorgon ska "Muslim"vännen Donald Trump träffa Turkiets starke man Erdogan och senare den här månaden kränga lite vapen till Saudiarabien, det land som är det " lagliga" IS.

Undrar vad Putin och Iran har för tankar om detta?
2017-05-16, 00:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hoppas du inte tror detta hjälper Trump på något sätt; detta kommer sluta med impechment för Trump. Om det vore amerikansk information hade han kunnat hävda att han delade ut dem, och det hade han haft rätt till, men han får inte dela information som kommit från andra länders källor utan tillåtelse.

Tror du på detta, eller är det bara något du hoppas är sant ?

Låt oss se..

Donald Trump :

Fastighets och hotell-mega-boss i några årtionden. Klausuler, jurister i dussintal, kontrakt och globala affärsuppgörelser med hemligheter som är lika vanligt som ordet "Amen" vid söndagsgudstjänsten skulle jag säga. Något säger mig att Trump`s vardag under denna tiden var : Tiga är guld, tala är silver..

Men enligt dig (och andra) så skulle han ha blivit lika "starstruck" som någon tonårsbrud som fått träffa på Justin Bieber, och börjat babbla om det "ena och det andra" med Lavrov !

(och bara glömt allt vad han har lärt de sista årtiondena.., heller under hela sitt liv egentligen !)

Jag blir bara uppgiven !
Senast redigerad av Snapcount 2017-05-16 kl. 00:47.
2017-05-16, 00:54
Medlem
The Hill:

McMaster, who participated in the meeting, released a statement Monday night denying that any classified information was disclosed.

“The president and the foreign minister reviewed common threats from terrorist organizations to include threats to aviation,” the security head said. “At no time were any intelligence sources or methods discussed and no military operations were disclosed that were not already known publicly.”
2017-05-16, 01:03
Medlem
Citat:
The Hill:

McMaster, who participated in the meeting, released a statement Monday night denying that any classified information was disclosed.

“The president and the foreign minister reviewed common threats from terrorist organizations to include threats to aviation,” the security head said. “At no time were any intelligence sources or methods discussed and no military operations were disclosed that were not already known publicly.”

Snygg deflection av han där, eftersom det var platser som var det viktiga som avslöjades om man läser artikeln. Det är också oberoende verifierat av NYT och Buzzfeed.
2017-05-16, 01:04
Medlem
According to the Post, Trump described details to Lavrov and Kislyak about how ISIS hopes to use laptop computers as bombs on planes.

HAhAhaha det här visste vi inte redan Washington Post.

Att det ens skulle vara classified är osäkert det med.
2017-05-16, 01:15
Medlem
McMaster gick ut just nu på TV och bekräfta att ingen classified information pratades om.

Så antar att Posts källor pratade om IS laptop flygbomber.

Men tror att Kelly redan pratat om dessa.
2017-05-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
För det första - och jag upprepar mig - är Keystone till största del en fantasi och dessutom överspelad eftersom andra infrastrukturinvesteringar har gjort den obsolet. Huruvida Dakota blir klar ligger till stor del utanför Trumps domvärjo, bl.a. hos andra myndigheter, domstolar och ingenjörstrupperna. Den federala regeringen kan inte låta bebygga ursprungsbefolkningens reservat hur som helst.

Tyvärr hade hon nog inte gjort det. Hon målade in sig i ett riktigt ruttet hörn för att blidka Bernie-fans.

Marknader stiger alltid efter val eftersom de undanröjer osäkerheter. De hade stigit med Hillclin också, kanske mer, kanske mindre. Oavsett vilket, marknadstendenser pre policy kan inte rimligen tillskrivas andra än marknaden.

Absolut och jag skulle gärna sätta mina statistik-klor i dessa uppskattningar om du försåg mig med dem.

Absolut, hjärntrusten sitter i Vita huset, visdomen manifesteras på Twitter, tydligheten kommuniceras av Spicer & Dubke, medmänskligheten värmer som en sol från Ryan & McConnell. Du är en mental Comey, jag en dito DeVito.

Jaha, så Keystone XL är "överspelad" enligt dig. Men ändå var det en av Trumps första exekutiva ordrar att den ska ska byggas och Transcanada lämnade kort därefter in en ansökan. Både senaten och representanthuset har röstat för. Men du, Obongo och miljötalibanerna i EPA har förstås rätt och alla andra har fel?

Hillary arbetar för globalisterna och hade struntat i Bernie Sanders och hans supportrar efter valet.

Det är en tydlig Trump-effekt på börsen, men du kan ju fortsätta att förneka den som den foliehatt du är. Ingen seriös person tar dock dina substanslösa fantasier på allvar.

"Apprehensions of people trying to sneak into the United States, seen as an indicator of the total flow of undocumented immigrants, dropped to 16,600 in March, down 30 percent from February and 64 percent from a year ago."
http://www.breitbart.com/big-government/2017/04/06/u-s-illegal-immigration-plunges-trump-crackdown/

Just att den illegala invandringen har minskat används som argument av vänstertrollen när de hävdar att muren är onödig.
2017-05-16, 01:17
Medlem
Citat:
According to the Post, Trump described details to Lavrov and Kislyak about how ISIS hopes to use laptop computers as bombs on planes.

HAhAhaha det här visste vi inte redan Washington Post.

Att det ens skulle vara classified är osäkert det med.

Japp superhemlis, bara hört detta tio gånger innan. PK-media måste vara lågt på sitt dagliga hata Trump material

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in