Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-15, 21:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den statistiken är ointressant.
Ok, hur tänker du då?
Citera
2017-05-15, 21:43
Medlem
Varför allt prat om överdos?

Det sista jag tänker på är överdos i ett gäng som gillar fester (öl) och bilar.
Citera
2017-05-15, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Jag kan tänka mig en vild kväll i stugan med "Bullen". Lite knark och lite mys. Hon överdoserar och dör. Snubben får panik, ringer polarna och tillsammans åker dom iväg och dumpar kroppen.

Högst osannolikt. Om de inte trippat på någon hallucinogen drog och fått panik.
Citera
2017-05-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, hur tänker du då?
Varje fall är unikt, statistik kvittar
Man kan se en tendens om man jämför alla fall med varandra, men nu är det ett nytt fall och statistiken inkluderar inte detta fall förens vi har svaret
Citera
2017-05-15, 21:45
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Varför allt prat om överdos?

Det sista jag tänker på är överdos i ett gäng som gillar fester (öl) och bilar.

Bullen är ju knarkoman?
Citera
2017-05-15, 21:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Det vore ju nästan drömscenariot just nu! Rejält nerkyld och i chock säkert men ändå...
Får rysningar av allt annat det spekuleras om här.

Kall, mycket sannolikt.

Chockad, knappast!

Mest troligt är hon inte vid liv.

De misstänkta har sannolikt(vittnesmål talar för det) hjälpts åt att gömma kroppen och/eller tillhörigheter, kan tala för att samtliga också har gjort något som de vill dölja genom att göra sig av med ett vittne.

Sexualbrott?
Citera
2017-05-15, 21:46
Medlem
Det finns väl ganska gott om björn i Hälsingland och de går väl ur ide ungefär nu o är jävligt hungriga.
Citera
2017-05-15, 21:47
Medlem
MoaLjungs avatar
Om hon överdoserade så var det ju hennes eget fel, inte som att dom har ansvar för vad hon gör, verkar helt idiotiskt att dom gömmer kroppen istället för att ringa efter hjälp i den situationen.
Citera
2017-05-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
jag misstänker OD med, bara en känsla jag har.

Jag tror definitivt inte på OD-varianten på grund av:

Alla inblandade (MGM + BO) känner varann, vänner, bekanta, expartner. Man bryr sig om en polare eller så fått en OD och bör ha ringt 112. NU är ju dessa kanske inte de vassaste knivarna i lådan men iaf en av MGM har kört påverkad tidigare. Och det faktum att sjukhuset ligger ca 12 minuter med bil från den avspärrade gården så borde de även ha kunnat kört henne till akuten. Det hade nog varit troligare att det hade skett om en OD hade ägt rum.

Jag tänker inte spekulera fram nåt annat scenario det gör alla så bra i denna tråd ändå. Däremot så försöker jag resonera bort scenarion genom logiskt tänkande, sunt förnuft och vad vi faktiskt vet kring fallet.

Du och alla andra får såklart tro på OD-varianten men jag personligen gör det inte.
Citera
2017-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladtampong
Ja då blandade GM in en kompis för att gräva ner liket i Hudiksvall.
Kompisen berättade väl för polisen vart kroppen fanns kort efter?

Ja det stämmer. Kompisen bröt ihop i förhör och erkände, sedan visade han polisen vart de gjort av kroppen. Han fick 1,5 år för skyddande av brottsling och brott mot griftefriden.
Citera
2017-05-15, 21:49
Medlem
vargaretass avatar
Undrar va hans farsa va nånstans???
Citera
2017-05-15, 21:50
Medlem
Lazeeboys avatar
Enligt Expressen såg vittne de tre männen komma gåendes ur skogen på söndagskvällen, dvs ett dygn efter att hon försvann. Låter lite konstigt, eller är det en felskrivning? Kan de i så fall ha dolt kroppen på lördagsnatten och sen bestämt sig för att göra "klart" på söndagen när mörkret lagt sig?

Känns dock som att det ska mycket till ifall det finns en GM, som sedan avslöjar för sina kompisar och får med dem på det hela. Ifall hon nu är död dvs. Man hoppas självklart att hon ska finnas vid liv, men timmarna tickar på och vi vet hur det kan se ut ifall man jämför med tidigare brottsfall.

Mycket kan dock hända när man ex röker på, är full, är svartsjuk etc etc. Men alltid dessa oskyldiga tjejer som ska fara illa. Blir så ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in