Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 20:54
Moderator
blomvattnares avatar
Istället för att frågan om varför internationella åklagarkammaren har hand om fallet för femtioelfte gången ska ställas i tråden; sök innan du ställer frågan. Frågan har ställts och besvarats i tråden.

/Mod
Citera
2017-05-15, 20:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast man kunde väl inte se på Anders Eklund heller vad han var kapabel till?

Nja, men sådana typer som lever helt i skuggan av samhället och har 0 sociala kontakter är alltid misstänksamma.

Den misstänkta är däremot troligen inte sexuellt avvikande, hade en flickvän och vänner i facebook. Svårt att förstå hur en sådan person tänker när han riskerar allt pga svartsjuka/hämnd eller vad det nu var som låg bakom brottet?
Citera
2017-05-15, 20:55
Medlem
BushwickBills avatar
Är dom "flitiga användare av benzo", som någon i tråden hört, ligger hon nog styckad i något kärr någonstans. Ingen drog, heroin och kokain inkluderat, är skyldig till så mycket elände som benzo i alla dess varianter. Jag är narkotikaliberal men benzo ska användas medicinalt i ordinerade mängder.
Citera
2017-05-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zevz
Läser på TM facebook under inlägget om scarfen. Killen är nog bara ett troll men det har lett till en del hätska kommentarer och där har en kompis till henne skrivit följande

"Angelica Idenving Ronnie Karlsson ...... Nu är du inte bättre själv. Hur vågar du dra detta till vad alla muslimer är när det är bullen, conny och ronny som verkar vara svinen i just detta fall?"

Någon Conny och Ronny har jag inte hört nämnas i tråden. Bullen kan ju vara Bi*ly eller lite mer långsökt Ji*my som kallar sig bumbo. Men hon kanske är ute och cyklar vad vet jag. Någon annan som hört dessa namn? Cirkulera

Bruden är troligtvis extremvänster. Säger en del. Men hon nämner väl bara några namn på måfå.

//Siegestor
Citera
2017-05-15, 20:57
Medlem
NurseJackies avatar
BO låter ju inte som någon extrem festare..
citat expressen
Hon tävlar både själv samtidigt som hon arbetar extra som tränare för de yngre simmarna i klubben. I söndags skulle hon ha deltagit i en tävling men dök aldrig upp, och om en och en halv vecka är hon en av klubbens två simmare som kvalificerat sig till Norrländska mästerskapen i simning som går i Umeå.

Men alla kan ju ha en mörk sida..
Citera
2017-05-15, 20:59
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Mina funderingar, BO åkte till adressen som jag förstått ligger avlägset. För att festa eller för annat skäl.
OM gossarna som nu sitter anhållna är oskyldiga, borde de väl kunna lämna någon uppgift om , vart skulle hon ta vägen, och hur, gå, få skjuts? Med vem.?
Förmodligen så kan inte polisen bekräfta deras uppgifter, vare sig grabbarna är oskyldiga eller skyldiga. Finns också ett scenario där man skyller på varandra och det är svårt att ta reda på vem som har gjort exakt vad.
Citera
2017-05-15, 21:00
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentysmart
Det är inte svårt att räkna ut vad är för svin som kidnappat henne, bara hoppas hon lever..
Vad får dig att tro att hon är kidnappad?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Är dom "flitiga användare av benzo", som någon i tråden hört, ligger hon nog styckad i något kärr någonstans. Ingen drog, heroin och kokain inkluderat, är skyldig till så mycket elände som benzo i alla dess varianter. Jag är narkotikaliberal men benzo ska användas medicinalt i ordinerade mängder.

Att tillägga är att om det är riktigt illa på benzo så kan detta vara sant bara det att killarna förmodligen fortfarande är borta på benzo men när väl ruset börjar avta, inte har ett minnet att de faktiskt styckat någon. Fast en urspårning av den kaliber så är alkohol också inblandat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
BO låter ju inte som någon extrem festare..
citat expressen
Hon tävlar både själv samtidigt som hon arbetar extra som tränare för de yngre simmarna i klubben. I söndags skulle hon ha deltagit i en tävling men dök aldrig upp, och om en och en halv vecka är hon en av klubbens två simmare som kvalificerat sig till Norrländska mästerskapen i simning som går i Umeå.

Men alla kan ju ha en mörk sida..

Håller med, simmade själv som ung och de som tävlade som "elit" tränade ju näst intill dagligen. Inte mycket uttrymme för "festa" som simmerska. Själv tränade jag 4 dagar i veckan 2 timmarspass och vissa dagar dubbelpass (morgon/kväll). Så om hon tävlade på relativt hög nivå är det nästan uteslutet att hon var storfestare.
Citera
2017-05-15, 21:02
Medlem
Jag skulle tro att det här är en "Måns, Bill och Bull"-historia. Det viktigaste i detta skede - utifrån vad man just nu vet - är att de gripna får klart, tydligt och koherent redogöra för sina förehavanden de senaste 48 timmarna. Är de oskyldiga ligger det i alla intresse att de släpps asap, och det kan också vara knepigt att redogöra för sina förehavanden om man varit packad, sniffat ur bensintanken eller rökt på, men _vad_ de gjort ska de redogöra för innan de släpps. I utredningsarbetet och i förhör så måste man utgå ifrån att flickan lever och så länge ingen säger något som tyder på något annat så letar man väl som galningar. Om någon i denna gripna trio är involverade så kommer flickan att hittas innan veckan är slut. Det är ju inte precis några criminal masterminds de tagit. Om de alla tre är helt oskyldiga och bara smygläst porr och rökt på i någon skogsgömma tar saken en helt ny vändning. Att avföra trion eller stärka misstankegraden är den enda tänkbara vägen framåt och brådis som fan.

Två dumlojala adjutanter och en elak jävel är min gissning.
Citera
2017-05-15, 21:03
Medlem
Lost-Souls avatar
Tror mer och mer att dessa herrar är oskyldiga, åtminstone de två som nekar. Att plocka in exet, pojkvännen etc. är standardrutin i sådana här fall, speciellt om de tidigare har bråkat, varit misshandelsanmälningar osv. De är dessutom anhållna på den lägre misstankegraden och då är i regel bevisningen rätt tunn. Polisen har ju som bekant haft fel fler än en gång så man ska inte dra för höga växlar bara för att några har anhållits.

Jag tror nog istället man ska vända blickarna mot det lokala asylboendet, det är trots allt muslimer som brukar utföra bestialiska dåd i grupp.
Citera
2017-05-15, 21:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
@DubbelMuppen bilddagbok står det att sidan heter. På dayviews.com
Det jag kunde se var att på dayviews.com har en person vid namn
* @dubbelmuppen
* haft en blogg 2012 som hette Rakbladsbarn
* ordet sjmordsbenägen var det reggade usernamet dvs inte bloggens namn men bloggarens namn
* sedermera bytt namn till @Borntobeodd
* och bytt sitt username till Tori Mupp Swampson, vilket är ganska likt Tova M.
Vet ej om förste uppgiftslämnare om blogg i tråden kan bekräfta bättre att dessa/detta konto faktiskt var Tovas.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-05-15 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in