Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
Den uppgiften har funnits med tidigare. Om jag inte missminner mig, har det faktiskt spekulerats kring om barnens pappa var den som lyfte upp Kevin på flotten efter att barnen kommit hem och berättat vad de hade gjort. Min personliga åsikt är att SVT-dokumentären hittills har utelämnat en stor mängd detaljer som tidigare klassats som tung bevisbörda. Det känns lite som att två agendor ställs mot varandra med SVT i ena hörnet som driver sin linje och Rolf i andra hörnet som försvarar det som tidigare sagts.
Dessvärre ser jag flertalet tendenser gällande att detta kommer att hamna på en sandlådenivå inom en snar framtid och att allt arbete kommer vara menlöst. Detta är en direkt konsekvens av de båda parterna vägrar vara konsekventa med sina argument. Det går inte att bara trycka på de saker som känns spännande och utelämna andra bitar som också har stor relevans, ex. hur Kevin hamnade på flotten. Detsamma gäller förringandet av föräldrarnas roll vid mordtillfället som nästintill har bagatelliserats av SVT.
Håller med!
Det går inte att likt politiker i en debatt (

) bara dra fram argument som stödjer just den egna tesen. Man kan inte heller mörka något väsentligt för det inte stödjer ens tes.
Om DJ även när tredje delen visats verkligen gjort så återstår att se. Är det så är mister man förtroendet för honom.
Dock torde en återupptagen förundersökning kanske belysa det hela mer objektivt - det är bra att det sker oavsett vem som är skyldig till brottet.