2017-05-15, 06:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Vid tiden för JJ´s bankomatuttag och apoteksbesök den 6/8, går JM´s telefon igång, avseende samtal (ej sms).
Kortfattade samtal som pågår då och då, fram till eftermiddagen den 7/8

Pdf-sida 37, arb.material 157
Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf
Citera
2017-05-15, 07:27
Medlem
lasternassummas avatar
Promiskuös och har sex med ensamkommande
Den mest exakta tidsbestämning av när sexet var med ensamkommande, som ekuriren skrev om i juni-16, som jag minns är från JJ. Jag tolkar som att sexet var ett par månader innan juni, dvs. ungefär i mars-april-16. Jag tror att "affären" betyder tidningsskriverierna.

JJ: "det började ett par månader innan den sexuella affären med de unga killarna."
"Hon har hämtat ungarna från Göteborg för att ha sex med dem. Jag sa att hon skulle satsa på sina egna barn istället. Jag skämdes som fan. Det är mina landsmän. De tror att alla svenska tjejer är så. Jag är rädd för Johanna. Hon kanske kommer att döda mig med."

Vidare om sexvanor:
"Det var två 15-16 åringar som bodde hemma hos Johanna under en period på ca tre månader. De berättade att det kom olika män hem till Johanna varje kväll."

Aki har i februari 2015 uppgett som ett av skälen till varför han och JM skulle separera att JM var otrogen med tre olika män strax före och efter egyptenresan.

Hon gjorde Göran mycket ledsen under mexikoresan med sina utsvävningar, enligt UFs man.

UF berättade om utsvävningar som hon uppfattat som att JM sålde sexuella tjänster som UF tror började runt 2008.

Göran kallar JM "hora" i samtal vid ett dokumenterat tillfälle.

Det finns kanske fler exempel, men dessa kom jag att tänka jag på

Från förhör med JJ, AM, JF och UF och sms till MN i FUP.

Hur definierar man promiskuös? Finns det risk att vi förväxlar med kvinnlig frigjordhet?

Promiskuitet betyder enligt SAOL "lösaktigt sexualliv med fler än en partner". En synonym till promiskuitet är just lösaktighet.

Jag tror att ordet passar bra på JM.

Om Göran
Mina tankar om Göran. Kanske var Göran ganska arg på JM. Jag tror att han var mer ledsen och besviken. För sina barnbarns skull, därför att dom for illa. För JMs skull, därför att han sedan länge upplevt sig se henne på att sluttande plan som åren före mordet på Göran hela tiden bara blev allt brantare. Han var besviken för att han inte insett långt tidigare att han borde ha satt ner foten. Genom att hålla JM under armarna hade han indirekt bidragit till hennes "utsvävningar" i olika riktningar. IMO kom han till fullo till den insikten under våren-försommaren 2016. Känslan hade nog funnits där länge, men hon var trots allt hans dotter. Det bidrog till att det dröjde så länge innan han och AM slutligen sa ifrån.
De åtgärder som speglade Görans och AMs omtanke kom från JMs perspektiv att betraktas som något som skulle bestraffas med döden. Dödsfall som också skulle ge en sommarstuga och några miljoner i fickan till JM. Var det tänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Sami, Nazir och Muhammed kommer alla till Sverige tidig vinter 2015.
I februari hamnar Muhammed på sjukhus och flyttar därefter in hos Johanna och dom har sex efter två dagar.
Efter det så brister "sexskandalen" ut och Muhammed hotar (i Eskilstuna) och misshandlar (i Göteborg) Sami och Nazir.

När låg Johanna med Sami och Nazir?

Hur jävla överkåt är inte Johanna!? Hur många kan hon ha legat med?
Även om man bortser från eventuella sexköpare i Kungsör så har hon legat med Aki, Sami, Nazir och Muhammed på ett år. Ganska mycket kan jag tycka. Hur stort är mörkertalet?
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 07:30.
Citera
2017-05-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Promiskuös och har sex med ensamkommande
Den mest exakta tidsbestämning av när sexet var med ensamkommande, som ekuriren skrev om i juni-16, som jag minns är från JJ. Jag tolkar som att sexet var ett par månader innan juni, dvs. ungefär i mars-april-16. Jag tror att "affären" betyder tidningsskriverierna.

JJ: "det började ett par månader innan den sexuella affären med de unga killarna."
"Hon har hämtat ungarna från Göteborg för att ha sex med dem. Jag sa att hon skulle satsa på sina egna barn istället. Jag skämdes som fan. Det är mina landsmän. De tror att alla svenska tjejer är så. Jag är rädd för Johanna. Hon kanske kommer att döda mig med."

Vidare om sexvanor:
"Det var två 15-16 åringar som bodde hemma hos Johanna under en period på ca tre månader. De berättade att det kom olika män hem till Johanna varje kväll."

Aki har i februari 2015 uppgett som ett av skälen till varför han och JM skulle separera att JM var otrogen med tre olika män strax före och efter egyptenresan.

Hon gjorde Göran mycket ledsen under mexikoresan med sina utsvävningar, enligt UFs man.

UF berättade om utsvävningar som hon uppfattat som att JM sålde sexuella tjänster som UF tror började runt 2008.

Göran kallar JM "hora" i samtal vid ett dokumenterat tillfälle.

Det finns kanske fler exempel, men dessa kom jag att tänka jag på

Från förhör med JJ, AM, JF och UF och sms till MN i FUP.

Hur definierar man promiskuös? Finns det risk att vi förväxlar med kvinnlig frigjordhet?

Promiskuitet betyder enligt SAOL "lösaktigt sexualliv med fler än en partner". En synonym till promiskuitet är just lösaktighet.

Jag tror att ordet passar bra på JM.

Om Göran
Mina tankar om Göran. Kanske var Göran ganska arg på JM. Jag tror att han var mer ledsen och besviken. För sina barnbarns skull, därför att dom for illa. För JMs skull, därför att han sedan länge upplevt sig se henne på att sluttande plan som åren före mordet på Göran hela tiden bara blev allt brantare. Han var besviken för att han inte insett långt tidigare att han borde ha satt ner foten. Genom att hålla JM under armarna hade han indirekt bidragit till hennes "utsvävningar" i olika riktningar. IMO kom han till fullo till den insikten under våren-försommaren 2016. Känslan hade nog funnits där länge, men hon var trots allt hans dotter. Det bidrog till att det dröjde så länge innan han och AM slutligen sa ifrån.
De åtgärder som speglade Görans och AMs omtanke kom från JMs perspektiv att betraktas som något som skulle bestraffas med döden. Dödsfall som också skulle ge en sommarstuga och några miljoner i fickan till JM. Var det tänkt.

Men då var Johanna otrogen mot Muhammed, för dom hade ett förhållande i februari. Spännande...
Citera
2017-05-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den ende, som genomgått en hälsoundersökning, är väl Aki Paasila, som befanns vid god form.

Någon som sett någon på Johanna?

Aki slutförde aldrig hälsoundersökningen som Folksam krävde.
IF krävde bara ett eget ifyllt intyg.
Citera
2017-05-15, 07:56
Medlem
Reimers avatar
Ny dag nya tag, vi får se vad som bjuds idag i rätten, vem vet det kan ju komma något intressant.

Det kommer ju att bli lite mer intressant i slutet av veckan när den sakkunnige ska ge sin syn på saken, om A*i drunknade i Hjälmaren eller blev dränkt någon annanstans, skulle vara intressant om det står någonstans hur mycket normalvärdet är för kiselalger per milliliter i typ Hjälmaren för det var ju inte många som hittades i A*i,s lungor.

Hikes kommer ju att göra en stor affär av dem som hittades men är det tillräckligt många för att kunna säga säkert att Hjälmaren var drunkningsplats?
Citera
2017-05-15, 08:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Men då var Johanna otrogen mot Muhammed, för dom hade ett förhållande i februari. Spännande...

Som jag uppfattar tidsschemat, ungefär:
2015, runt månadsskiftet november/december: MR och pojkarna kommer till Sverige.
Strax efter flyttar alla tre in i JMs (olagligt) öppnade boende i Arboga.
2016, runt månadsskiftet januari/februari. Boendet stängs. MR flyttar hem till JM och pojkarna flyttar till Göteborg.
JM och MR har sex inom ett par dagar efter att MR flyttat in hos JM.
2016, mars-april: JM åker till Göteborg för att hämta pojkarna som hon ska ha sex med.
2016, juni. Ekuriren skriver om sexet.

Åldern hos dessa tre pojkar (och andra?) är garanterat under 18, när det gäller migrationsverket, kommuner och ersättningar, men väl över 18 när dom är sexpartners.

Hon var nog inte så restriktiv i sina sexuella vanor. Hon tänkte utanför lådan, för att använda en positiv beskrivning som brukar beskriva någon som inte tänker som alla andra.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 08:17. Anledning: kompletteringar.
Citera
2017-05-15, 08:31
Medlem
Citat:
Aki slutförde aldrig hälsoundersökningen som Folksam krävde.
IF krävde bara ett eget ifyllt intyg.

Hela förfarandet med Akis Folksamförsäkring är så sjuk , om nu Aki ansåg att förhållandet är över.

Från Folksams händelselogg:
Se:Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_3__3_ Sid 56/74 pdfsidnr)

141114 Skriver under
150521 Aki ringer och ber oss skicka läkarutlåtandet till honom på ny adress
150708 Handlingar och lablista från Nackahälsan ankommer Folksam avseende hälsokontroll på Aki utförd 150526 och 150702
150710 Vi skriver påminnelse om läkarundersökning till Aki
150831 Akis ansökan avregistreras

Han måste ju veta att ansökan är ställd med JM som försäkringstagare men fullföljer allt ända fram till 150708 då han skickar in fel hälsoundersökningspapper. Kan inte tolkas annat IMO än att han fram till dess var beredd att ha en fet livförsäkring med JM som förmånstagare.
Citera
2017-05-15, 09:01
Medlem
Tror ni vi får AG vittnesmål refererat? Eller blir det sekretess pga ålder?
Citera
2017-05-15, 09:07
Medlem
JoeBidens avatar
Har läst igenom tråden lite grann och försökt hålla mig uppdaterad på fallet, men det är bara så jävla många stickspår överallt.

Frågan har säkert besvarats förut, men den tål att ställas igen för nya läsare (och min egen skull).

Finns det någon risk för att "Arbogakvinnan" går helt fri?
Citera
2017-05-15, 09:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har läst igenom tråden lite grann och försökt hålla mig uppdaterad på fallet, men det är bara så jävla många stickspår överallt.

Frågan har säkert besvarats förut, men den tål att ställas igen för nya läsare (och min egen skull).

Ja.
Det finns inga "hårda" bevis direkt mot henne när det gäller mordet på pappan. Om "vittnet" som pekar ut henne, den medåtalade MR skulle framställas som mindre trovärdig, då finns det en risk att hon frias.

När det gäller mordet på exmaken är det också tunt med "hårda" bevis.

Indiciekedjorna är ju långa och entydiga, så jag tycker att det borde räcka, men din fråga var ju om det finns någon risk.

Domstolar bjuder ju på överraskningar ibland. Jag vet inget om nämndemännen i den nu pågående förhandlingen, men några få kommentarer från domaren har gett mig intrycket att han är vaken. Alltid något.

Måste tillägga att det finns information och material som vi inte sätt ännu. Kanske sitter hon hårdare i skruvstädet än vad jag tror.

Vi får se...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 09:15.
Citera
2017-05-15, 09:16
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja.
Det finns inga "hårda" bevis direkt mot henne när det gäller mordet på pappan. Om "vittnet" som pekar ut henne, den medåtalade MR skulle framställas som mindre trovärdig, då finns det en risk att hon frias.

När det gäller mordet på exmaken är det också tunt med "hårda" bevis.

Indiciekedjorna är ju långa och entydiga, så jag tycker att det borde räcka, men din fråga var ju om det finns någon risk.

Domstolar bjuder ju på överraskningar ibland. Jag vet inget om nämndemännen i den nu pågående förhandlingen, men några få kommentarer från domaren har gett mig intrycket att han är vaken. Alltid något.

Vi får se...

Spännande. Tack för utförligt och snabbt svar.

Snabb fråga igen, kan man se likheter mellan indiciekedjan här och indiciekedjan när det gällde mordet på Linda Chen (och i mordåtalet, den friade Mats Alm)?

Dvs, en förhållandevis stark indiciekedja men inte tillräckligt stark. "Arbogakvinnan" går fri för de grövre brotten likt Mats Alm men fälls för något mindre?
Citera
2017-05-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Vad gäller Aki så är åtalet för och urkundsförfalskning och försäkringsbedrägeri så är bevisen ganska tunga. Vad gäller åtalet för mord så är bevisningen än så länge tunn. Däremot är indicierna många. Om en trolig gärningsmannabeskrivning ges av åklagaren av hur övergreppet gick till så är det möjligt att hon döms för mordet på Aki. Svårigheten ligger i att presentera en gärningsmannabeskrivning som håller och som stämmer överräns med insamlad information.
Bara min tanke. Andra kanske ser saken annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in