2017-05-15, 00:10
Medlem
GW tog upp en intressant detalj jag glömt, att Mats Alm och Lars Alm gjorde high-five när rättegången var över....
Citera
2017-05-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Är intressant att detta program gått Dalarnas media förbi helt inte ens en kommentar.

Vilket ännu en gång bekräftar medians vilja att skriva om polisens tillkorta kommande .

Ren spekulation men det kan finnas någon slags skamsenhet i det annars så lokal-stolta Dalarna att Falu/Borlängetrakten presterat Mattias Flink (officeren/massmördaren som sköt ihjäl 7 personer och skadade 3 i Falun), Anders Eklund (Pernilla-mördaren och Engla-mördaren) och Mats Alm o.s.v.

Det är tråkigt - för Dalarna är oerhört fint på många sätt - och jag tror det finns personer i och eventuellt i direkt närhet till familjen Alm som har saker att berätta som skulle kunna sätta punkt, på rätt sätt, för Linda Chen-fallet.

...och som sagt, att Mats gjorde high-five med sin pappa vid avslutad rättegång är något som lämnar en något bitter eftersmak...
Citera
2017-05-15, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
GW tog upp en intressant detalj jag glömt, att Mats Alm och Lars Alm gjorde high-five när rättegången var över....

Citat: å där sitter pappan som någon jävla hejar klacks ledare .
Är en klassiker
Citera
2017-05-15, 05:34
Medlem
Citat:
Ren spekulation men det kan finnas någon slags skamsenhet i det annars så lokal-stolta Dalarna att Falu/Borlängetrakten presterat Mattias Flink (officeren/massmördaren som sköt ihjäl 7 personer och skadade 3 i Falun), Anders Eklund (Pernilla-mördaren och Engla-mördaren) och Mats Alm o.s.v.

Det är tråkigt - för Dalarna är oerhört fint på många sätt - och jag tror det finns personer i och eventuellt i direkt närhet till familjen Alm som har saker att berätta som skulle kunna sätta punkt, på rätt sätt, för Linda Chen-fallet.

...och som sagt, att Mats gjorde high-five med sin pappa vid avslutad rättegång är något som lämnar en något bitter eftersmak...

Men som sagt inte ett ord i media om sådant
Kanske beror på att DT.se hade en chefredaktör som var allmänt känd för köra på fyllan så han kanske får härja fritt mot att dala polisen i lokal media framstår som kompetenta vem vet ?
Citera
2017-05-15, 05:42
Medlem
Citat:

Kanske beror på att DT.se hade en chefredaktör som var allmänt känd för köra på fyllan så han kanske får härja fritt mot att dala polisen i lokal media framstår som kompetenta vem vet ?
Citera
2017-05-15, 06:12
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Dalademokraten skrev ju en artikel om programmet och att det hade en miljonpublik. http://www.dalademokraten.se/noje/tv/miljonpublik-sag-gw-s-mord-om-linda-chen-fallet

Edit: så även DT. http://www.dt.se/noje/tv/leif-gw-persson-lanserar-ny-teori-kring-mordet-pa-linda-chen
Senast redigerad av miss-fire 2017-05-15 kl. 06:15.
Citera
2017-05-15, 06:56
Medlem
SingleStars avatar
Ingen Fagro under natten som härjade med nya konspirationsteorier eller gammal skåpmat som redan har avfärdats?

Kan meddela att DNA-forskningen har nått enorma framsteg sista åren så att man troligen kan hitta spåren som saknas inom kort på brottsplatsen. Max Planck-institutet i Leipzig har nått nivåskillnader för hur DNA kan utvinnas.

Bit för bit har jag lagt ett pussel som entydigt visar att Mats Alm tog Linda Chen av daga. Bit för bit har jag lyckats kapa ner tider, avstånd och möjligheter. Tillsammans med erfaren expertis på olika områden har jag lyckats få ner de rymder i tid och rum som entydigt bevisar varför det var omöjligt för någon annan än Mats Alm att ta Linda Chen av daga såvida Mats inte var intill personen i fråga. Men något sådant har han ju inte bekänt i något förhör. Möjligen skulle en sådan person i ett dylikt fall vara hans far Lars Alm.
Citera
2017-05-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har varit bosatt i Sydost Asien mer än 10 år.

Nej. Du har inte varit bosatt i Sydostasien.
Citera
2017-05-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Vad gör Mats idag?
Enligt uppgift jobbar han för ett större svenskt byggföretag, han skall vara bosatt i Gävle och jobbar i Stockholm sannolikt med mycket hög lön och generöst traktamente.
Därför kan man påstå att han är höginkomsttagare idag, men det är väl endast att gratulera honom att han tagit sig upp.
Sannolikt har hans far varit en klippa för honom, som är en klok och förståndig person, som stöttat honom, därför Mats har varit utsatt för enorma påhopp av media m.m.
Citera
2017-05-15, 10:13
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt uppgift jobbar han för ett större svenskt byggföretag, han skall vara bosatt i Gävle och jobbar i Stockholm sannolikt med mycket hög lön och generöst traktamente.
Därför kan man påstå att han är höginkomsttagare idag, men det är väl endast att gratulera honom att han tagit sig upp.
Sannolikt har hans far varit en klippa för honom, som är en klok och förståndig person, som stöttat honom, därför Mats har varit utsatt för enorma påhopp av media m.m.

Enda sanna du skrivit i hela tråden(enbart det markerade), närmare specifikt PEAB ur minnet, detta va ett par år sedan så det kan ha ändrats. Resten av ditt inlägg hamnar på ett spektrum från fantasier till rena lögner.

undrar hur hans kollegor tycker om att arbeta med en kvinnomördare, undrar vad dom säger bakom ryggen på honom, man kan bara hoppas att dom vet

stackars mats alm, som får utså påhopp från media, det enda han gjorde va att mörda sin fästmö, buhu
Senast redigerad av Ollefjolle 2017-05-15 kl. 10:15.
Citera
2017-05-15, 10:25
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Jag såg en dokumentär om detta fallet och blev tveksam till att hon blev mördad av sin sambo. Jag får vibbar som ingen annan får i läskiga mordfall och här känner jag att fel mördare jagas. Rökridåer är inget svenska polisen fattar.
Citera
2017-05-15, 10:32
Medlem
Beatrice-10101s avatar
När jag spådde i kristallkulan så fick jag upp att hela mordfallet kan/kommer lösas om man gräver exakt på

Latitud: 60.596208 | Longitud: 15.294675

Där ligger svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in