2017-05-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Man betraktar ju folk på olika sätt beroende på sin egen uppfostran osv. Själv tycker jag han ser helt väck/efterbliven ut på de flesta bilder. Han verkar läsa en del böcker men det verkar inte lyfta hans intelligens nämnvärt, fast det verkar vara mest skönlitteratur vilket kan ha sin förklaring. Då man läser fup, hör hur han pratar osv, så slår det mig hur töntig och omogen han är. Han verkar vara uppväxt med "Vänstervärderingar" och det förklarar kanske en del vad gäller hur han ser på andras pengar osv. Det är ju allmänt känt att i dessa kretsar så är det inte så viktigt att man själv drar in pengar men andras pengar är däremot väldigt roligt att spendera. Jag själv har jobbat hårt sedan jag var 17 år och är numera egenföretagare. Personer som Mats har jag ingenting för, speciellt inte folk som stjäl och mördar.

Att du som strävsam egenföretagare inte har mycket till övers för soffvärmare, vänstersympatisörer, kriminellt belastade och andra som inte 'gör rätt för sig', är väl inte så överraskande.

Det jag dock undrar är om du menar att emotsäga något av det jag skrivit? Tror du t.ex. att Mats Alm har en IQ under 75?
Citera
2017-05-14, 20:23
Medlem
FiffelMonas avatar
Hur förklarar ni som skyddar Mats hans märkliga agerande dagarna efter Lindas "försvinnande"/död? Tänker främst på hans lögn mot "svenska mamman" i telefonsamtalet 2a aug då han hävdade att hon var på jobbet samt att han satt och krökade och skrattade med sina vänner? Och tycker ni inte att det är det minsta märkligt att ett medium sa till honom vart kroppen ungefär fanns?

Och ni som tror att Mats är Lindas mördare, hur förklarar ni hennes ovanliga avsked till sina arbetskamrater hennes sista dag på jobbet? Det har jag personligen svårt att få grepp om..

Glöm inte att man kan rapportera inlägg man anser vara ot/trams har själv gjort det med en viss användares inlägg.. Tack för underhållande läsning

Edit: Ikväll klockan 23, efter hockeyn, på tv4 så är det "GW's mord" som handlar om detta fall. Litet tips för er som vill se det igen, kanske kommer det in lite nya intresserade till tråden
Senast redigerad av FiffelMona 2017-05-14 kl. 20:42.
Citera
2017-05-14, 20:40
Medlem
För er som behöver uppdateras så sänder man på TV4 "GWs mord" i repris kl 23 ikväll.

"Linda Chen försvinner en vecka innan sin bröllopsdag. En och en halv månad senare avslöjar kvinnans sambo, Mats Alm, var hennes döda kropp finns i skogen. Mats blir häktat skäligen misstänkt för mord men han hävdar att han är oskyldig."
Citera
2017-05-14, 20:49
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Då man läser fup, hör hur han pratar osv, så slår det mig hur töntig och omogen han är.
Transkriberat dalmål ter sig inte intelligent, ens om det skulle varit jag som pratat. Det tycker jag man ska hålla i bakhuvudet, annars är jag benägen att hålla med, jag fick samma intryck av förhören.
Citera
2017-05-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Transkriberat dalmål ter sig inte intelligent, ens om det skulle varit jag som pratat. Det tycker jag man ska hålla i bakhuvudet, annars är jag benägen att hålla med, jag fick samma intryck av förhören.

Mats pratar inte dalmål, men hälsingemål är ännu värre i text.
Citera
2017-05-14, 21:02
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jo, jag har inhämtat denna eminenta kunskap från sakkunnig expertis. Det är därför som judensaus berättelser var så otroligt korkade när han inte ens hade basala kunskaper. Än mindre Fargo. De verkar inte veta att maffian i dessa länder, både i Sydostasien och i Kina samt Korea inte lämnar vittnen kvar i livet. Hade de involverat Mats hade de gjort det som utvidgat självmord där de hade dödat Linda och sedan dödat Mats och gett sken av att Mats hade tagit livet av sig efter ha bragt Linda om livet. Men som du säger, styckningar är inte ovanligt i uppgörelser i berörda länder. Verkar som våldtäkten av Nanking har återspeglat sig i maffiornas arbetssätt.
Helt korrekt analys.

Tack för dina gedigna analyser och arbete. Jag följer med stor nyfikenhet, vad framtiden har i sitt sköte för Mats.
Citera
2017-05-14, 21:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Helt korrekt analys.

Tack för dina gedigna analyser och arbete. Jag följer med stor nyfikenhet, vad framtiden har i sitt sköte för Mats.

Analysen överensstämmer med alla som har kunskap inom ämnet, så det är inga överraskningar utom för de okunniga. Du har ju gedigen kunskap.

Förhoppningsvis får Mats Alm livstids fängelse. En man som har så stor avsaknad av empati, vilket han har fått av sin far och mor, är beviset på att han inte skall befinna sig ute i samhället.
Citera
2017-05-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Det säger ingenting om Mats mobil fungerade, kanske var batteriet tomt. Mats har blivit utsatt för ett rättsövergrepp, jag tror att han var helt oskyldig till Lindas död.

Du lägger först stor vikt vid telefonens batteritid, men när du blir ifrågasatt om teknologin så är det inte viktigt längre?

Mats har inte blivit utsatt för något övergrepp alls. Däremot gjorde han övergrepp först på Lindas ekonomi och sedan hennes liv.
Citera
2017-05-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Att du som strävsam egenföretagare inte har mycket till övers för soffvärmare, vänstersympatisörer, kriminellt belastade och andra som inte 'gör rätt för sig', är väl inte så överraskande.

Det jag dock undrar är om du menar att emotsäga något av det jag skrivit? Tror du t.ex. att Mats Alm har en IQ under 75?

Omöjligt att säga men jag tror du har en poäng i det du skrev. Han verkar vara duktig på språk, och det verkar vara det enda han är bra på, kanske har han någon form av autism? De personer jag haft kontakt med som känner honom irl skulle definitivt inte kalla honom smart om man säger så. Och att han som andra skriver verkar sakna empati är också talande.
Senast redigerad av siggehitz 2017-05-14 kl. 22:04.
Citera
2017-05-14, 21:49
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustradamus
Mats pratar inte dalmål, men hälsingemål är ännu värre i text.
Så kan det vara. Är uppväxt i Dalarna och tycker att han pratar ganska utpräglat dala-bonnigt i förhören, men det kanske är likt hälsingemål?
Citera
2017-05-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
För er som behöver uppdateras så sänder man på TV4 "GWs mord" i repris kl 23 ikväll.

"Linda Chen försvinner en vecka innan sin bröllopsdag. En och en halv månad senare avslöjar kvinnans sambo, Mats Alm, var hennes döda kropp finns i skogen. Mats blir häktat skäligen misstänkt för mord men han hävdar att han är oskyldig."

Är intressant att detta program gått Dalarnas media förbi helt inte ens en kommentar.

Vilket ännu en gång bekräftar medians vilja att skriva om polisens tillkorta kommande .
Citera
2017-05-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt den teorin som är mycket kontroversiell anser jag att det var hennes egen önskan att bli mördad, som sedan utfördes med hennes egen vilja av personer hon kände väl.
...
Det finns ingen annan förklaring som jag ser det, utan Linda mördades av hennes egen vilja, sedan kan man kalla det självmord som andra utförde eller vad man vill, det här scenariet är mycket kontroversiellt och unikt, kanske aldrig hänt något liknande i Sverige.
Man måste fråga sig vad fanns det för motiv att göra på det här sättet, min egen teori är att hon ville försäkra sig om att försäkringspengarna betalades ut, som inte hade skett om hon gjort ett vanligt självmordEnligt bouppteckningen fanns det tillgångar för ca 2,3 miljoner det mesta i försäkringar, som tillföll Alex sonen hennes.
Nu får du det att låta som hon var korkad, vilket hon inte var. Ville hon ha ut stålar till sin son skulle hon naturligtvis först lämnat mats, eller åtminstone ha tagit bort honom som förmångstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in