Citat:
Ursprungligen postat av
Leo293
Det säger ingenting om Mats mobil fungerade, kanske var batteriet tomt. Mats har blivit utsatt för ett rättsövergrepp, jag tror att han var helt oskyldig till Lindas död.
Jag tror att Linda var helt oskyldig till att Mats dödade henne. Då är vi helt överens på den punkten.
Jag tror också att orsaken till att Linda dog var att hon inte längre accepterade att Mats försnillade hennes pengar. Vi är helt överens på den punkten också!
Ja, du (Lagro, Fagro och en handfull ytterligare) kanske inte instämmer, men vi andra som har förmåga att läsa FUP och domen och dessutom inte är helt fixerade vid att en viss "hemmapojke" från Lottefors skulle vara oskyldig i detta tragiska fall - vi är några hundra som skriver här.
Mats Alm är helt korrekt dömd för det griftefridsbrott han har begått. Detta har han, hela hans supporterklan bestående av hans släktingar samt hans oerhört begåvade juridiska ombud förklarat sig nöjda med genom att inte överklaga domen.
I nuläget finns det inget avgörande bevis för att Mats är skyldig till ytterligare något brott som var aktuellt vid rättegången, men polisen jobbar fortfarande med fallet. Frågan är vem som hittar fram till sanningen först, Mats eller polisen?