Artikel från 2015. Även Aftonbladet hade artikel som togs bort. Då ville hon till Stockholm Pride. Tror hon "fick" veckopass plus Hotel av Stockholm Pride. Men antar det inte blev nåt med den saken när hon avslöjades... 😭😂
https://www.facebook.com/SoderhamnPride/posts/832394493464431
"Vill du göra en god gärning, finna en ny vän, bli den kompis vid sidan av för en tjej som inte har tappat hoppet och har som mål att besöka Söderhamn Pride 27/5-31/5.
- Jag skulle vilja besöka Söderhamn pride, det som sätter käppar i hjulet är att jag är svårt sjuk i leukemi. Jag befinner mig i sista fasen i sjukdomen, ni vet den fasen då man inte kan bli frisk men läkarna gör så man slipper smärta. Jag har legat inne på behandling nu under några veckor och har som mål för att gå på Pride. Inget skulle få mig att le mer än att få fira kärleken i allt det hemska. Så nu ber jag om hjälp, vill någon därute ställa upp?
Mikas önskan är att hon ska kunna få närvara under hela Pride i Söderhamn. Att få en guidning runt om i stan och få känna en del av friheten på vad Pride är. Frihet och hopp. "
Hon borde få högsta betyg i kämpaglöd! Fast inte på ett bra sätt.... 😏