2017-05-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läkarna på sjukhuset hade gett en dålig prognos och då skrev hon .. Inte läkaren i lägenheten .. hon vårdades inte där, utan togs till sjukhus...

Du bör nog fråga lilla maken mer och gissa mindre...

Vi kan ju diskutera detta hur länge som helst, för det går ju inte att titta in i deras hjärnor, utan bara gissa att de inte var så bakom flötet att de inte förstod allvaret när barnet var okontaktbart och behövde hjälp med hjärta och andning och hon blödde ur munnen. A ringde ju trots allt 112 (vilket är brukligt vid livshotande tillstånd, annars ringer man 117) och höll sig inte undan vården som de gjort tidigare. Dessutom sa väl Alle något till grannen om PSD när han var ute och rökte har jag för mig och så dum är man inte att man tror att plötslig spädbarndöd inte är livshotande.

Att de inte skulle förstå allvaret innebär väl i praktiken att de var två dreglande idioter som knappast heller kan ha förstått att ett barn som misshandlas så det blir trasigt mår dåligt och kan dö. Är det verkligen din teori? Mot bakgrund av det du vet om HLR, 112 alltså? I så fall är din slutledningsförmåga väldigt underlig.
Citera
2017-05-14, 15:02
Medlem
simme1988s avatar
Brottet blir ju ännu allvarligare och ondare om de verkligen förstod vad de höll på med.
Citera
2017-05-14, 15:23
Medlem
jag har kommit en bit in på mammans förhör och hela tiden känt att hon är oskyldig och det måste vara pappan som gjort allting, men nu har jag kommit till delen där dom pratar om att mamman googlat på "korta tungband" och nånting med att barn kan ha svårt ta bröstet om dom har det. sen kom jag och tänka på det jag läst i obduktionsrapporten, "avsaknad av tungband", och att hon var röd under tungan. tänk om jävlarna klippt av henne tungbandet själva?!
Citera
2017-05-14, 15:38
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iprene
jag har kommit en bit in på mammans förhör och hela tiden känt att hon är oskyldig och det måste vara pappan som gjort allting, men nu har jag kommit till delen där dom pratar om att mamman googlat på "korta tungband" och nånting med att barn kan ha svårt ta bröstet om dom har det. sen kom jag och tänka på det jag läst i obduktionsrapporten, "avsaknad av tungband", och att hon var röd under tungan. tänk om jävlarna klippt av henne tungbandet själva?!

Det kanske ville bli inlagda några dagar för att: dels få vila ut. Dels kanske de blev försörjda med mat och blöjor till lilla H. Eller så var det nån form av munchausen bp. Eller så är det som åklagaren menar: att denna typ av hematom framträder vid babymisshandel.
Citera
2017-05-14, 15:40
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Som jag uppfattat det har E gjort de googlingarna efter att H varit inlagd (under permis eller efter utskrivning?)
Citera
2017-05-14, 15:45
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Som jag uppfattat det har E gjort de googlingarna efter att H varit inlagd (under permis eller efter utskrivning?)

Jag googlade det på engelska och länk nr 2 handlade om barnmisshandel. Samma artikel som åklagaren hänvisar till. Konstigt om de åtalade inte var därinne och snurrade också.
Citera
2017-05-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Vad/vem pratar du om ??

Som sagt : efter denna cirkus så blir det RPU på A , E , åklagare samt Cris7209

Någon som var på rättegången som kan bekräfta eller dementera infon jag fick från min källa?

RPU? Vad betyder det?
Citera
2017-05-14, 16:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
RPU? Vad betyder det?

Rättspsykiatrisk undersökning
Citera
2017-05-14, 16:07
Medlem
Citat:
Föräldrar har ändå alltid ett garantansvar att leva upp till, så båda kan komma att fällas för att det inte tagit sådant ansvar för barnet.

Jag menar - utan ett direkt erkännande kan det ju vara svårt att få rätsida på vem som har gjort vad och de kan då ändå dömas för att de inte tagit sitt föräldraansvar.
Citera
2017-05-14, 16:08
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Jag googlade det på engelska och länk nr 2 handlade om barnmisshandel. Samma artikel som åklagaren hänvisar till. Konstigt om de åtalade inte var därinne och snurrade också.
Jag tror inte vi riktigt pratar om samma sak nu.
Det jag menade är att den primära tungskadan/inläggningen inträffade, enligt FUP, före googlingen på "kort tungband", därför är det osannolikt att tungskadan berodde på att de hade försökt klippa tungbandet själva. Visst, de hade kunnat testa det i ett senare skede av hennes liv. Men jag tror att det är tvångsmatning som ligger bakom skadan.
Citera
2017-05-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Föräldrar har ändå alltid ett garantansvar att leva upp till, så båda kan komma att fällas för att det inte tagit sådant ansvar för barnet.

Jag menar - utan ett direkt erkännande kan det ju vara svårt att få rätsida på vem som har gjort vad och de kan då ändå dömas för att de inte tagit sitt föräldraansvar.

ja det hoppas jag verkligen. hela grejen är så läskig, vet varken ut eller in.. ville dom döda henne liksom? eller vad var grejen? näe usch blir inte klok på det här..

Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag tror inte vi riktigt pratar om samma sak nu.
Det jag menade är att den primära tungskadan/inläggningen inträffade, enligt FUP, före googlingen på "kort tungband", därför är det osannolikt att tungskadan berodde på att de hade försökt klippa tungbandet själva. Visst, de hade kunnat testa det i ett senare skede av hennes liv. Men jag tror att det är tvångsmatning som ligger bakom skadan.

jaha! okej, då är det jag som är lost bara
Citera
2017-05-14, 16:35
Medlem
CharlieRs avatar
En sak som verkligen förundrar mig med den här tråden är hur konstigt alla tycker det är att mamman googlat mycket. Jag tycker det är konstigt att hon inte googlat mer. Det är massvis med saker som hon inte alls har sökt efter information om, som hon bort ha lärt sig om. Jag har nog sökt på varenda barnsjukdom som finns, de allra flesta sorters olycksfall, typ allt som har med amning att göra ... och så vidare. Är det verkligen konstigt att leta efter information? Jag förstår att googlandet i det här fallet är intressant eftersom det är så fokuserat på just sjukdomar och problem, men jag uppfattar det som att människor reagerar även på själva googlandet i sig.

Är det verkligen avvikande att söka efter information i sådan omfattning som EA gjort? Ni som själva har barn och tycker att googlandet i sig är konstigt: hur gjorde ni för att lära er hur ett barn ska tas om hand? Vad är det normala? I min värld är det normala att ta del av så mycket information som möjligt och utifrån den informationen fatta ett beslut. Men mitt barns pappa (inga diagnoser) ville aldrig läsa någonting utan hade mer inställningen att barn är någonting alla kan hantera liksom av naturen. Jag tyckte det var fullständigt sinnesförvirrat att bara lita på sin intuition eller vad nu han gjorde, men när jag läser alla reaktioner här så funderar jag över om det helt enkelt är så andra människor gör. (Det skulle förklara varför föräldrar gör så mycket puckade, kontraproduktiva saker utan att verka tänka efter.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in