Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Bra översikt! Jag ändrade årtalet och datum, som jag tror var fel ovan.
Jag får intrycket att Aki kom in 2015-02-07, lördag.
Han gick på permission över helgen, men återkom 2015-02-09, då annan läkare behandlar.
Sedan var Aki på återbesök 2015-02-12.
Det var då läkaren Ricard Blomstedt på Mälarsjukhuset gjorde den lite udda noteringen i journalen:
"Instrueras att återgå i arbete som snickare samt avhålla sig från fortsatta injektionsäventyr."
Jag tolkade kommentaren som att Ricard inte trodde på att någon annan hade injicerat, utan att Aki själv var inblandad i "äventyret". När Ricard tillfrågades senare kom han inte ihåg varför han skrivit så.
–
Jag blir inte klok på detta. Att han berättar verkar mer som ett rop på hjälp, det är inte normalt.
Det kan bara röra sig om barnen, han träffar dem ju med livet som insats flera ggr. - men det är rakt inte ett vanligt strul vid en separation där en part är motvalls. Det ledde till hans död.
Hon måtte ha en helvetes hållhake på honom, han är uppenbart vettskrämd och kuvad. Jag börjar undra om han "tar en kula" för barnen, att hon har nått nån vidrig hotnivå - garanterat falsklarm men inte för honom.
Det finns nog ett par personer i denna krets som vet förbannat mycket och det vore tacknämligt om de klev ur hennes kjolar istället för att bete sig som en grå skugga av sin galna mor.
Till och med AG beter sig mer vuxen än nån annan, AB ska ha all heder som verkar vija få stopp på detta infekterade råttbo.