2017-05-13, 21:57
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror som sagt inte att det är så mycket en skämsfaktor att inte uppge sd som parti, utan mera en fuck-off faktor av djupt kända ressentiment mot opinionsinstitut i allmänhet, som leder till att inte vilja svara alls.

Tyvärr särskiljer inte opinionsinstituten olika kategorier av bortfallet. Förhållandet aggressiva, kontra likgiltiga.

Instämmer. Jag har konsekvent slängt alla förfrågningar från OI angående mina politiska sympatier i papperskorgen.
Varför?

Vill de ha sin försörjning med utgångpunkt från fakta jag sänder till dem är det rimligt att de betalar mig för besväret. De försörjer ju sig på informationen. Om inte behåller jag den information de efterfrågar för mig själv.

Alternativt redovisar när det hålls val i landet. Betala eller håll käft.

Jag jobbar inte gratis för OI.
2017-05-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vet faktiskt inte vad han menar med det, men googlar man på "multinationella gruvbolag" så hittar man både det ena och det andra.

Ja, åtminstone extrema vänsterståndpunkter. Dock så röstar man på fel parti om man tror att SD i grund och botten är höger, det har de aldrig varit och kommer aldrig att bli.

SD är Socialdemokrater anno 1965. En balanserad socialdemokrati som drar mot mitten i kombination med ultranationalism är i min mening helt perfekt. (Man ska ha klart för sig att det är den politiken som gjorde Sverige till ett av världens bästa länder, allt raserades pga högerpolitik och liberalism) Jag skulle personligen sluta rösta på SD om de drar mer åt höger och det liberala hållet.
Ledningen kommer från moderaterna. De vill samarbeta med moderaterna. Använd skallen. SD säger sig vara socialkonservativa (i Bismarcks anda), det innebär att de tar hand om de fattiga och behövande, men det är ändå långt kvar till "vänster". Grunden är mycket kapitalistiskt, mer så än tex sossar, men precis som sossar vill man ge ett visst mått av bistånd till de "behövande". Blir man regeringsparti måste man dock prioritera, några kommer förstås bli besvikna. Regerar man med moderaterna blir det (vilket jag välkomnar) högerpolitik (men en klokare sådan) som tur är. Alternativet är ingenting alls. Då kan SD och moderater förbereda sig på en evighetslång oppositionsperiod.

Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Vill de ha sin försörjning med utgångpunkt från fakta jag sänder till dem är det rimligt att de betalar mig för besväret. De försörjer ju sig på informationen. Om inte behåller jag den information de efterfrågar för mig själv..
Exakt
Senast redigerad av Fnysington 2017-05-13 kl. 23:20.
2017-05-14, 01:15
Medlem
8711s avatar
Sifo fortsätter med sina stillastående vansinnesmätningar där man påstår att SD nu skulle ha 16,6%. Även när andra partier minskar och totalen minskar från föregående månad vägrar man lägga detta på Sverigedemokraterna, trots att man val efter val vet att man legat groteskt mycket för lågt gällande Sverigedemokraterna, man ligger klart lägst av alla nuvarande opinionsinstitut.

Socialdemokraterna 29,5 (-0,4)
Vänsterpartiet 7,8 (-0,4)
Miljöpartiet 3,7 (+0,5)

Totalt: (-0,3)

Moderaterna 17,5 (0,0)
Centern 12,6 (-1,2)
Liberalerna 5,7 (+0,3)
Kristdemokraterna 2,7 (-0,2)

Totalt: (-1,1)

Sen gissa vad? Med 1,4 procentenheters nedgång för blocken påstår Sifo:

Sverigedemokraterna 16,6 (-0,1)

Förstår ni hur sjukt det är? Patetiskt på hög nivå! Hur kan någon enda människa ha förtroende kvar för Sifo som val efter val efter val har en mycket kraftig underskattning gällande Sverigedemokraterna? Man kan förmodligen inte ens mäta SD med sina uråldriga mätmetoder, det är därför det aldrig blir någon förändring. Siffran Sifo ger ut är bara en låg siffra dom bestämt sig för som dom håller fast vid månad efter månad. Men den här gången vid valet 2018 så kommer dom skämma ut sig fullständigt! Om dom tänker ge 16,6% vid valet och valresultatet blir runt 23-25% så har Sifo skämt ut sig fullständigt för all framtid!!
2017-05-14, 10:33
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sifo fortsätter med sina stillastående vansinnesmätningar där man påstår att SD nu skulle ha 16,6%. Även när andra partier minskar och totalen minskar från föregående månad vägrar man lägga detta på Sverigedemokraterna, trots att man val efter val vet att man legat groteskt mycket för lågt gällande Sverigedemokraterna, man ligger klart lägst av alla nuvarande opinionsinstitut.

Även om "mätningen" av de korrumperade skojarna SIFO för SD innebär ett bortfall av cirka 10 PE, kan tyvärr inte SIFO lagfaras f.n. - för medvetet vilseledande av valmanskåren!

Beklämmande..

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-05-14 kl. 10:37.
2017-05-14, 12:28
Medlem
8711s avatar
Ny mätning om sakfrågorna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/b0Jmd/s-rusar-framat--nu-ager-de-fem-av-atta-sakfragor
2017-05-14, 12:33
Medlem
8711s avatar
Om Sifo:

Fortsatt låst läge i svensk politik - SD förstärker sin position

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/fortsatt-l%C3%A5st-l%C3%A4ge-i-svensk-politik-1.4279715
2017-05-14, 12:40
Medlem
Citat:
Om Sifo:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/fortsatt-l%C3%A5st-l%C3%A4ge-i-svensk-politik-1.4279715

Så mycket bättre.

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/b0Jmd/s-rusar-framat--nu-ager-de-fem-av-atta-sakfragor

https://unvis.it/gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/fortsatt-l%C3%A5st-l%C3%A4ge-i-svensk-politik-1.4279715
2017-05-14, 12:46
Medlem
svenabs avatar
När Sentio gjorde denna hastiga justering så hoppades jag på att Sifo skulle göra detsamma, fast åt andra hållet. Då skulle vi få en rimligare skillnad mellan hösta och lägsta OM. Den absurda skillnad som varat sedan valet, måste vara pinsam för alla OI.
2017-05-14, 12:58
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Om Sifo:

Enligt GP så är det ett ras på -0.1% trots att april mätningen i Sifo visade samma siffra då som nu dvs 16.6% vilket är oförändrat. Om status.st har full koll på siffrorna dvs.
2017-05-14, 13:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Enligt GP så är det ett ras på -0.1% trots att april mätningen i Sifo visade samma siffra då som nu dvs 16.6% vilket är oförändrat. Om status.st har full koll på siffrorna dvs.

Det kom en extramätning i mars. I den första ordinarie fick SD 16,7%, i den andra extramätningen fick SD 16,5%. Det gav ett månadssnitt för mars på 16,6%.

Det är den senaste ordinarie mätningen dom jämför med.
2017-05-14, 13:39
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Det kom en extramätning i mars. I den första ordinarie fick SD 16,7%, i den andra extramätningen fick SD 16,5%. Det gav ett månadssnitt för mars på 16,6%.

Det är den senaste ordinarie mätningen dom jämför med.
Och med 1000 svarande i undersökningen så ger 0.1%=1 person så variationen är plus minus en person i undersökningen.
2017-05-14, 13:49
Medlem
Citat:

Socialdemokraterna 29,5 (-0,4)
Vänsterpartiet 7,8 (-0,4)
Miljöpartiet 3,7 (+0,5)

Totalt: (-0,3)

Moderaterna 17,5 (0,0)
Centern 12,6 (-1,2)
Liberalerna 5,7 (+0,3)
Kristdemokraterna 2,7 (-0,2)

Totalt: (-1,1)

Sen gissa vad? Med 1,4 procentenheters nedgång för blocken påstår Sifo:

Sverigedemokraterna 16,6 (-0,1)

Förstår ni hur sjukt det är?
Patetiskt på hög nivå! Hur kan någon enda människa ha förtroende kvar för Sifo som val efter val efter val har en mycket kraftig underskattning gällande Sverigedemokraterna? Man kan förmodligen inte ens mäta SD med sina uråldriga mätmetoder, det är därför det aldrig blir någon förändring. Siffran Sifo ger ut är bara en låg siffra dom bestämt sig för som dom håller fast vid månad efter månad. Men den här gången vid valet 2018 så kommer dom skämma ut sig fullständigt! Om dom tänker ge 16,6% vid valet och valresultatet blir runt 23-25% så har Sifo skämt ut sig fullständigt för all framtid!!

Beror troligtvis på ökning hos FI och "övriga".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in