2017-05-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Politikerna kommer väl att försöka lösa problemen på det gamla vanliga sättet. Nån jämställdhetsbyråkratienhet placeras kanske i Angered eller i Rosengård. Och det delas ut ännu fler gratissurfplattor och det byggs ännu fler fritidsgårdar ute i förorterna som blir samlingplatser för diverse tjuvrökare, mopedtrimmare m.m., och sedan bränns alltsammans ned till grunden av någon pyroman.
Jag antar att du är påläst i frågan och känner till att så blir fallet.

https://www.svd.se/jamstalldhetsmyndigheten-till-angered

Och det är ju så den politiska makten ser på integration; en massa meningslösa symbolhandlingar som snarare skapar större isolering och pekar ut vissa människor och bostadsområden som svårintegrerade (vilket dom också är). De blir då kränkta, kräver ännu mer särbehandling och symbolhandlingar, och så snurrar det på.

I det aktuella fallet kan vi anta att myndigheten tappar hälften av sina anställda, sedan kvoterar man som ersättning in lite sekulära välutbildade solbrända kvinnor insvepta i färgglada tygsjok. Det kan också räcka med att ha ett lite udda namn som Lopez-Svensson eller Lundström-N'golo och ha gått Södertörns högskola, så har man jackat in parasitsnabeln i det statliga Sveriges än så länge näringsrika moderkaka för en evig offentlig anställning.

De anställda är givetvis inte boende i nordöstra Göteborg, utan bor i lugnare stadsdelar. Antagligen jobbar man på distans eller är på jämställdhetskonferens i Bryssel, Davos eller på ett lyxhotell i Kampala där man frotterar sig med likasinnade. Dyker man väl upp på det kameraövervakade och skalskyddade kontoret en gång i veckan, tar man troligen taxi och inte spårvagn.

Att bryta segregation kan bara ske från den segregerades sida, börja arbeta sida vid sida med svenskar i ett "icke-hitte-på-jobb" eller att gifta in sig i en svensk familj med deras kultur och värderingar. Annars är det inte möjligt.
Citera
2017-05-14, 09:46
Medlem
Sperssons avatar
.
Vi måste acceptera varandras olikheter.
Det gamla talesättet "Lika barn leka bäst" gäller fortfarande.

Svenskar vill bo med andra svenskar, araber vill bo med andra araber, alla människor vill bo tillsammans med människor som är lika.
Svenska föräldrar vill ha sina barn i svenska skolor.

Det där är inget vi kan ändra på genom tvång eller politiska beslut.
Citera
2017-05-14, 10:13
Medlem
Invandringen och segregationen går alldeles för långsamt. Det medför bara ett Sverige med alltfler kostnadskrävande kriminella enklaver.

Vad som behövs är ett accelererande fall mot kollapsen. Först när kollapsen kommer slutar asylshoppare att välja Sverige. Och det är först då när överlevnadsinstinkterna sätter in som befolkningen inser vad som är det enda alternativet.
Citera
2017-05-14, 10:45
Medlem
Holdingbreaths avatar
Segregation har institutionaliserad. De som förespråkar minskning av bidrag har rätt. Det kommer att göra Sverige mindre attraktiva. Men med minskning kommer också kravaller.
Citera
2017-05-14, 11:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Problemet är det att flyktingarna börjar då bete sig som de svarta i USA. Om man vill bota problemet är rasblandning den enda möjligheten, det vill säga genetiskt och kulturellt införlivande av parasiterna.

Det var det som araberna gjorde med sina afrikanska slavar. Resultatet är inte direkt lysande...
Citera
2017-05-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vi måste acceptera varandras olikheter.
Det gamla talesättet "Lika barn leka bäst" gäller fortfarande.

Svenskar vill bo med andra svenskar, araber vill bo med andra araber, alla människor vill bo tillsammans med människor som är lika.
Svenska föräldrar vill ha sina barn i svenska skolor.

Det där är inget vi kan ändra på genom tvång eller politiska beslut.

Så är det.
Finns en välfungerande strategi för detta.
Man delar upp världen i olika länder. Varje land får har sin gemensamma kultur och språk.
Mkt enklare o smartare än att stycka upp länderna i "områden".

Ingen risk för kulturkrockar, man kommunicerar med samma språk, firar samma högtider och mkt annat som blir unikt för ett land/folkslag.

Så visst - segregering is tha shit.
Man låter afrikaner bor i afrika och europeer i europa. Simple as that.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-05-14 kl. 11:04.
Citera
2017-05-14, 11:30
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Hur fixas Sverige när man inte kan göra det som måste göras av politiska skäl (väljargrupper)?

Är Anna för pessimistisk eller för optimistisk?

Andra funderingar med anledning av profetiorna om utvecklingen i artikeln?
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/bamseplaster-loser-inte-sveriges-problem/

Hon är inne på rätt spår.

Dock omöjlig uppgift, det har helt enkelt kommit för många nyanlända från klaner/MENA länder merparten INTE vill integreras .

Ser själv tydligt detta i mitt samhälle, som inte är en Storstad och där man kan överblicka.

Finns flera olika invandrare grupper från MENA.. Somalia, Mellanöstern dom håller sig för sig själva, ordna stora sammankomster där det enbart är dom i den specefika gruppen/klanen som deltar, går till sina mosker, vissa klär sig i helvita kläder varje lördag och går genom samhället i stora grupper till någon religiös sammankomst.
Få av dom jobbar, om dom gör det så är det genom hitta på jobb, eller via Samhall.
Man ser aldrig dom vid rent Svenska helgdagar och jippon som bilutställningar, olika "marknadsdagar med Svensk tema typ.
Finns självklart undantag men då handlar det om Indier, pakistanier som är välutbildade och flyttat hit för att arbeta på ett par stora företag.

Våldet på öppen gata har ökat, oftast "hedersrelaterat" verkar det som dvs hämd för "kränkningar"

Den enda gruppen som är helt integrerad är enligt mig Bosnierna som kom efter Bosnienkriget 1992
Citera
2017-05-14, 11:43
Medlem
Sperssons avatar
.
Gränser mellan länder är en annan typ av segregation.
Ni lever där, vi lever här.
Men gränserna finns där av en anledning.

Om vi lärde oss att respektera de gränser som finns mellan olika folk så skulle det inte finnas några krig.
Citera
2017-05-14, 12:10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
En mer trolig konsekvens av "alla får klara sig själv" med de etniciteter vi har i Sverige, är att vi blir som Syrien, Irak eller Libanon.

Brasilien och USA har visserligen skyhög kriminalitet, men också en poliskår med lite muskler. Det saknas i Swedistan.

Irak hade en rejäl säkerhetsapparat under Saddam för att hålla pli på de olika folkgrupperna.

Annars så vore det ett väldigt lätt sätt att "lösa" problemet. Missnöjet kommer stiga och då kommer folket vilja ha hårdare tag och då kommer etablissemanget med övervakningsstaten som svar så att vi får de burar vi så hett önskat oss. Trygghet är ju ett mer grundläggande behov än frihet.
Citera
2017-05-14, 12:17
Medlem
goran744s avatar
Det här experimentet man håller på med är dömt att misslyckas.

Kommer förmodligen att bli vår tids största misstag.

Det är omöjligt att förändra människors seder, kultur och folksjäl. Det enda man förändrar är att byta mark.

Allt kommer att leda till folkmord.
Tragiskt och den lilla människan har inget att säga till om.
Citera
2017-05-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag tror du gör misstaget att koppla samman ekonomiska tillgångar med överklass. Det slags överklass jag talar om är det slags överklass som har mer gemensamt med gamla tiders frälse vilka alls icke behövde rikedom för att kvalificera sig till sin position i samhället. De kunde förlita sig på att någon talade för dem och att en grupp i samhället stod för deras försörjning - de sög extra mycket resurser blott genom sitt särskilda - låt oss säga - kulturella kapital.

Ok. Men bidragsmigranterna kommer aldrig ha ett kulturellt kapital som svensken ser upp till eller vill värna. Så för att deras skräpkultur ska kunna högaktas skulle i så fall krävas ytterligare import av ett stort antal underlägsna slavar som är beredda att underkasta sig dem. Jag håller det för osannolikt. Men man vet aldrig vart detta vansinne slutar.

I övrigt är det väl klarlagt att Fredrik Reinfeldt importerade detta skräp med vilje som en metod att nedmontera den svenska välfärden medelst överbelastning med haveri som följd. En lömsk plan som er ut att lyckas.

T.o.m. förre moderatledaren har väl offentligt tillstått att det sannolikt är så. Och läser man Reinfeldst bok "Det sovande folket" framgår det tydligt hur han föraktar välfärdssamhället.

Någon som invänder? Andra reflektioner?
Citera
2017-05-14, 13:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Kommer aldrig gå. Kaosfolket har fått smak för wifi och bidrag.

I ett modernt homeland kan wifi och bidrag till viss del ingå. Seriöst tror jag politiker inte begriper vad misslyckad integration betyder. Det betyder att personer i utanförskapsområden blir utstängda och utlåsta från Sverige.

Vattentäta skott mellan dom nya samhällsklasserna, etniska svenskar och olika etniciteter i utanförskapsområdena. För många vattentäta skott får inte fallera för då sjunker skutan.

Arbetslösheten kan minskas genom att införa medborgarlön och så låter vi folk som har medborgarlön skapa sin egna ekonomi. Det kan vara att tillverka korgar, vara konstnärer eller hitta på egna företagsprojekt.

Sverige står inför världens vanligaste problem, att befolkningen är för stor i förhållande till jobb. Då säger ni att det bara är att skapa jobb. Jo tjena, om det är så lätt bara "skapa jobb" varför gör politikerna inte det? För att en politiker kan inte skapa andra jobb än arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Om jag var blatte skulle jag förmodligen flytta till mitt hemland, men om jag var försvenskad blatte och inte ville flytta från Sverige, då vet jag inte vad jag skulle gjort.
Senast redigerad av Hegamon 2017-05-14 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in