2017-05-13, 22:18
Bannlyst
Får lust att testa på det för att se om det hjälper mot håravfall, man kan ju alltid beställa det från någon skum sida på internet men försöker gärna den "lagliga" vägen först.

Någon med erfarenhet, är det lätt att få utskrivet för att testa på? Fixar man bara en tid hos sin allmänläkare då och förklarar situationen?
Citera
2017-05-13, 22:41
Medlem
ace_secs avatar
Busenkelt!

Min kompis fick det utskrivet efter ett onlinebesök på KRY, som var på någon minut haha.
Läkaren frågade om eventuella hjärtbesvär. Inget mer. Sedan fick han 3 månaders förbrukning
utskrivet till att börja med. Läkaren sa att om han inte upplevde några besvär så var det bara
att ringa för att få mer utskrivet.

Närmsta vårdcentral eller typ KRY på nätet/app, så har du recept direkt.
Citera
2017-05-13, 23:03
Medlem
hanumans avatar
Acceptera ditt håravfall istället. Orka hålla på med ämnen som i bästa fall fördröjer det en smula och istället riskera både libido och erektioner.

Tappa ditt hår som en man istället för att tjorva.
Citera
2017-05-13, 23:04
Bannlyst
Tack! Men vad fasiken är KRY? Vad är det för moderniteter!! // Gammal herre!
Citera
2017-05-13, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Acceptera ditt håravfall istället. Orka hålla på med ämnen som i bästa fall fördröjer det en smula och istället riskera både libido och erektioner.

Tappa ditt hår som en man istället för att tjorva.

Hade jag huvudformen för det hade jag acceptera det, som tex Jason Statham. Men om man inte passar i rakat så kan man verkligen förlora sitt utseende helt och hållet och det suger fan när man man göra något åt det.
Citera
2017-05-13, 23:09
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Får lust att testa på det för att se om det hjälper mot håravfall, man kan ju alltid beställa det från någon skum sida på internet men försöker gärna den "lagliga" vägen först.

Någon med erfarenhet, är det lätt att få utskrivet för att testa på? Fixar man bara en tid hos sin allmänläkare då och förklarar situationen?

Jag bokade en tid med en läkare på vårdcentralen, förklarade min situation och fick sedan finasteride utskrivet. Läkaren var dock positiv till finasteride pågrund av att hon kände igen personer i hennes närhet vars läkemedlet har funkat för, så hon kan ha vart mer benägen att skriva ut finasteride än en annan läkare.
Citera
2017-05-13, 23:12
Bannlyst
Jag har läst att finasterid kan vara rätt dyrt och det finns ett annat "sätt", dvs att läkaren skriver ut 5mg versionen (proscar kanske det heter?) som man sedan själv delar med piller-delare i 4-5 portioner, det är mycket mycket billigare har jag läst.

Tror ni många läkare går med på detta?
Citera
2017-05-13, 23:44
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Jag har läst att finasterid kan vara rätt dyrt och det finns ett annat "sätt", dvs att läkaren skriver ut 5mg versionen (proscar kanske det heter?) som man sedan själv delar med piller-delare i 4-5 portioner, det är mycket mycket billigare har jag läst.

Tror ni många läkare går med på detta?

Säg att alternativet är att du fulköper över internet. Läkare lyssnar mer då =)
Citera
2017-05-13, 23:46
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Tack! Men vad fasiken är KRY? Vad är det för moderniteter!! // Gammal herre!

Man besöker läkare över Internet eller APP. Som SKYPE typ. Gjorde det när jag var förkyld.
Videosamtal med läkaren, när jag satt nyvaken i sängen. Praktiskt =)
Finns ett par liknande företag som KRY vad jag vet. Skönt att kunna ha ett läkarmöte var och när man vill.
Citera
2017-05-13, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Säg att alternativet är att du fulköper över internet. Läkare lyssnar mer då =)

Jo jag har erfarenhet av detta, jag använde mig av det när jag ville ha testosteron behandling på grund av hypogonadism, sa att om jag inte får det av läkaren så funderar jag på att fixa det från svarta marknaden bara då det är så lätt å billigt att få tag i, då jävlar blev det fart i knutarna

Men det där verkar ju hur lämplig som helst, testar fan det, så hoppas vi på det bästa!
Citera
2017-05-14, 09:39
Medlem
StoffeSvenssons avatar
2007 bodde jag i Stockholm och besökte en kirurg som heter Demir Ilter. Han transplanterar hår men tyckte att jag hade för mycket hår så en operation var inte lönt. Dock skrev han ut propecia till mig som innehåller Finasterid och det gjorde att allt hår på hela min kropp kändes grövre.
Citera
2017-05-14, 13:55
Medlem
Paddan1000s avatar
Det borde inte vara några problem att få Finasterid utskrivet av läkare för håravfall. Kom ihåg att ta ett PSA först bara, eftersom PSA-värdet blir falskt lågt under Finasteridbehandling och då försvårar senare diagnostik av prostatacancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in