---
AH: Mm, kan du tänka dej har du någon uppfattning om när du kan tro att dom här bilderna är tagna, det är närmast på Stockholms motiven och du sa att du beskrev fotot här med mössan och jackan.
LA: Ja mössa och jacka det tyder ju på att de inte är så jävla varmt ute för han är
de är Mats naturligtvis det är han vi pratar om, jag tycker det vore inte logiskt att ha mössa det är inte likt han att ha mössan nerdragen på det där sättet överhuvudtaget, när det här är taget har jag ingen aning om men de borde ju faktiskt ha varit kallt ute för att man ta mej fan inte mössa på sej .........
http://forumbilder.se/G8BLM/mats
http://forumbilder.se/G8BLM/doppelganger
AH: Fotografierna är tagna tiden 15 till 18 september.
LA:
Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv, ja fotograferar sej själv i Stockholm
när han ska hålla sej undan.
AH: Vad har du
LA: Ja så jävla inkompetent dum kan han inte vara,
bilden på Mats där med mössan nerdragen och jacka som jag inte känner igen det gör mej lite mera spekulation lite mera övertygad om att faktiskt så finns det manipulationer .....det finns droger som går att använda för att få människor helt medgörliga som helst som inte syns på drogtester efter tolv timmar GHB till exempel ..........typ den delen som man ledigt kan ha fått i den där vätskan som han säjer att han har svalt tabletter.
AH: Vem har tagit fotografierna?
LA: Någon som kanske tog därifrån han om Mats säjer att han ja jag vet inte det är fan i alla fall inte jag jag vet inte vem som har knäppt kortena
jag har aldrig rört hans kamera eller
mer än torka av översidan när jag hitta de här för jag vart så jävla rädd då och därför så säjer jag stenhårt att jag tror jag fortsätter tro på Mats jag tror på hans version att han har blivit bortförd och de är dom som har bortfört han
de är någon mycke liten person som har knäppt han för han är knäppt nerifrån och uppåt
så här har dom stått på knä framför han och knäppt kort eller va har dom gjort för någonting jag tänker ...
---
Del av förhör med Alm, Lars Georg; 2009-12-15 10:10 diarienr: 2000-K19429-09