2017-05-13, 19:52
Medlem
Jubberos avatar
Slinker in som hastigast och noterar att Fagro....och Mats....just nu är utsatta för rena radioaktiva strålningen. Desperationen över att inte kunna värja sig, strålar som ett havererande kärnkraftverk.

Passar på att påminna Fagro om bevisen du skulle lyfta fram, att Mats var i bostaden kl 19.59. Vi andra hävdar att han befann sig i Åselby, där han hastigt stannade till på sin färd från N.Bertilsbo via Leksand, Åselby, Sätertrakten och via Torsång o slutligen till bostaden..

Har du förresten hunnit kolla med Mats vad han skulle ha inköpen av engångsmaterial till?
Denna fråga har bara börjat pyra.....men det vet du ju sen länge nu.
Citera
2017-05-13, 20:05
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Slinker in som hastigast och noterar att Fagro....och Mats....just nu är utsatta för rena radioaktiva strålningen. Desperationen över att inte kunna värja sig, strålar som ett havererande kärnkraftverk.

Passar på att påminna Fagro om bevisen du skulle lyfta fram, att Mats var i bostaden kl 19.59. Vi andra hävdar att han befann sig i Åselby, där han hastigt stannade till på sin färd från N.Bertilsbo via Leksand, Åselby, Sätertrakten och via Torsång o slutligen till bostaden..

Har du förresten hunnit kolla med Mats vad han skulle ha inköpen av engångsmaterial till?
Denna fråga har bara börjat pyra.....men det vet du ju sen länge nu.

Var Mats så korkad att tändvätskan och stickorna köptes spårbart ? Otroligt i s f. GW trodde ju att dessa föremål slängdes i en container.
Citera
2017-05-13, 20:11
Medlem
TCGIs avatar
---

AH: Mm, kan du tänka dej har du någon uppfattning om när du kan tro att dom här bilderna är tagna, det är närmast på Stockholms motiven och du sa att du beskrev fotot här med mössan och jackan.
LA: Ja mössa och jacka det tyder ju på att de inte är så jävla varmt ute för han är de är Mats naturligtvis det är han vi pratar om, jag tycker det vore inte logiskt att ha mössa det är inte likt han att ha mössan nerdragen på det där sättet överhuvudtaget, när det här är taget har jag ingen aning om men de borde ju faktiskt ha varit kallt ute för att man ta mej fan inte mössa på sej .........

http://forumbilder.se/G8BLM/mats
http://forumbilder.se/G8BLM/doppelganger

AH: Fotografierna är tagna tiden 15 till 18 september.
LA: Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv, ja fotograferar sej själv i Stockholm när han ska hålla sej undan.

AH: Vad har du
LA: Ja så jävla inkompetent dum kan han inte vara, bilden på Mats där med mössan nerdragen och jacka som jag inte känner igen det gör mej lite mera spekulation lite mera övertygad om att faktiskt så finns det manipulationer .....det finns droger som går att använda för att få människor helt medgörliga som helst som inte syns på drogtester efter tolv timmar GHB till exempel ..........typ den delen som man ledigt kan ha fått i den där vätskan som han säjer att han har svalt tabletter.

AH: Vem har tagit fotografierna?
LA: Någon som kanske tog därifrån han om Mats säjer att han ja jag vet inte det är fan i alla fall inte jag jag vet inte vem som har knäppt kortena jag har aldrig rört hans kamera eller mer än torka av översidan när jag hitta de här för jag vart så jävla rädd då och därför så säjer jag stenhårt att jag tror jag fortsätter tro på Mats jag tror på hans version att han har blivit bortförd och de är dom som har bortfört han de är någon mycke liten person som har knäppt han för han är knäppt nerifrån och uppåt så här har dom stått på knä framför han och knäppt kort eller va har dom gjort för någonting jag tänker ...

---

Del av förhör med Alm, Lars Georg; 2009-12-15 10:10 diarienr: 2000-K19429-09
Citera
2017-05-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 509, 510
Anders kom cyklande efter Slaggatan in mot centrum, då han ser en mörk combibil med tonade rutor parkerad vid Stadshusgränd och en utländsk tjej i vita kläder står bredvid.
Enligt Anders stämmer signalementet som fanns i FK som var Linda Chen.
Tjejen verkade glad, för att sedan stiga in i baksätet och de körde iväg vid 23.15 tiden.

Eftersom Linda lämnade bostaden vid 22.00 tiden för att bege sig mot centrum gående är det mycket logiskt att det var Linda som stod bredvid combibilen och sedan steg in och de åkte iväg.
Därför är det sannolikt att mordplatsen var i bilen och därför har den aldrig kunnat hittas.
Combibilen körde mot N.Bertilsbo och in på skogsbilvägen och kroppen dumpades vid vändplan som fanns där och blev fyndplatsen.
Det här medför att Mats Alm hade ingenting med Lindas försvinnande att göra, utan blev utsedd den som skulle få skulden för mordet.
Påpekas bör, att Tingsrätten enhälligt friade Mats från alla mordanklagelser, som var helt rätt.
Anders säger också att det regnade och att han därför hade regnkläder på sig. Det regnade inte i Falun den 1 augusti. Troligen har Anders tagit fel på dag.
Citera
2017-05-13, 21:48
Medlem
Jag kan absolut tänka mig att Mats Alm 'inte har alla metaboliter i blodet', men att Mats med mindre än en hårsmån skulle kvala in i normalbegåvningens nedre del, IQ 75-85, har jag ändå svårt att tro.

Istället spekulerar jag i att Mats akilleshäl snarare kan bestå i bland annat att han överskattar sin egen skärpa och slughet.

Vad jag förstår kan personer med vissa narcissistiska drag ofta upplevas som stingsliga och besvärliga energitjuvar, som sällan vill medge att det egna bidraget till en situation -- i något avseende -- har varit mindre än exemplariskt, oklanderligt och välgrundat.

En 'uppblåst' men ömtålig självbild, tänker jag kan förklara vissa av Mats 'märkliga' beslut.

Jag är nyfiken på invändningar mot ovanstående resonemang, samt om någon kanske har uppgifter om att Mats eller någon av hans släktingar har gått i särskola e dyl, eller ser andra skäl att tro att Mats Alm faktiskt kan lida av någon form av utvecklingsstörning/förståndshandikapp?
Citera
2017-05-13, 21:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det man vet i fallet är att Linda lämnade bostaden 22.00 och gick mot centrum, sedan är det den mörka combibilen där en vitklädd kvinna stiger in och sätter sig i baksätet, som sannolikt var Linda, och de kör iväg. Enligt vittnet Anders stämde signalementet på bilden som fanns i FK som var Linda Chen.
Linda skall ha sagt till Mats att hon skulle träffa en vän men det kan inte stämma därför polisen hörde alla hennes tänkbara vänner och ingen kände till att hon träffat någon av de hon brukar träffa.
Min teori är att det var Lindas sista kväll och det skulle inte få avslöjas att hon gått ut på stan, därför planen var att skylla mordet på Mats.
Linda kan snabbt ha blivit upplockat med bil innan hon nådde centrum för att dölja att hon fanns på stan
Var Linda fanns till 23.15 är det ingen som vet, och om någon vet håller de tyst om det.

Citat:
Tjejen verkade glad, för att sedan stiga in i baksätet och de körde iväg vid 23.15 tiden.

Eftersom Linda lämnade bostaden vid 22.00 tiden för att bege sig mot centrum gående är det mycket logiskt att det var Linda som stod bredvid combibilen och sedan steg in och de åkte iväg.

Du skriver ju själv att LC hoppade in i bilen och att det är styrkt av vittnet Anders (?).

Var befann sig LC mellan ca 22:00 och ca 23:15? Någon teori om det har du säkert, det brukar ju du ha.
Citera
2017-05-13, 21:58
Medlem
Citat:
Var Linda fanns till 23.15 är det ingen som vet, och om någon vet håller de tyst om det.

Du vet ju att vid 23:15 hade Mats gömt henne i N.Bertilsbo för länge sedan?
Du har dock rätt i att ni håller tyst om det.
Citera
2017-05-13, 22:21
Medlem
FiffelMonas avatar
Fick Mats sitta sina sista två månader eller blev det omvandlat till något trams med frivården? Om han satt, är det någon csom vet hur han hade det i fängelset? Ingen kan väl ha velat umgås med honom
Citera
2017-05-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag är nyfiken på invändningar mot ovanstående resonemang, samt om någon kanske har uppgifter om att Mats eller någon av hans släktingar har gått i särskola e dyl, eller ser andra skäl att tro att Mats Alm faktiskt kan lida av någon form av utvecklingsstörning/förståndshandikapp?

Jag tror absolut inte att Mats är förståndshandikappad eller liknande. Läser man exempelvis de brev han skrivit när han satt häktad visar det sig att han har en god skrivförmåga. Han skriver och formulerar sig bättre i skrift än många andra personer med liknande bakgrund och utbildning.

Han läser böcker, d.v.s. har faktiskt ett litterärt intresse och läser också författare som ligger utanför den typlitteratur man kan förvänta sig att en mediokert utbildad kille från Lottefors skulle läsa.

Han har också viss fallenhet för språk.

Han är däremot ganska oteknisk och inte särskilt allmänbildad, den typen som troligen helst läser sportbilagan i nyhetstidningarna.

Det Mats uppvisat är en stor naivitet och en s.k. passiv aggressivitet. Han verkar ha svårt att motstå vissa impulser och har extremt svårt för att erkänna fel. Det framkommer av förhören att han ibland blir tjurig och rentutav barnslig till och från.

Mats har upplevts som genomsnäll av många och det är inte ovanligt att personer som upplevs "genomsnälla" gör det på grund av att de vill vara till lags och sällan säger nej eller protesterar. I sin tur innebär det att de också har en tendens att lägga aggressioner m.m. "på hög" pga att de inte får utlopp för dem. Det blir lätt en tryckkokare av det hela.

Jag tror att Mats största enskilda problem, och en bidragande orsak till Lindas död, var/är att han har svårt för att tappa ansiktet inför sin familj. Det i kombination med naivitet/dåligt omdöme, ekonomisk ofärdighet och att lägga aggressioner på hög blev en ohälsosam cocktail.
Citera
2017-05-13, 22:43
Medlem
Citat:
När Linda lämnar bostaden hade hon vit handväska, vit långärmad tröja och vita högklackade skor.
När sedan kroppen påträffas den 18 september fanns inte handväskan, vita tröjan och de vita högklackade skorna.
Här kan man se att alla de här borttagna sakerna skulle visa att mordet på Linda hade skett i bostaden, som inte var fallet.
De som utförde mordet på Linda hade planer att skylla mordet på Mats, fanns ingen tvekan om det.
Här finns kopplingen att Linda fick inte visa sig på stan.

Det här gör mig bara mer övertygad om att mordet faktiskt skedde i hemmet. När du skriver så.
Citera
2017-05-13, 22:45
Medlem
Citat:
När Linda kommer från jobbet byter hon kläder och sannolikt duschar sig, sedan åker Mats och hon till City Gross och handlar, de kommer hem och placerar i kylen det som de handlat.
Sedan tar de den här turen för att se på sedvärdheter för gästerna och kommer hem vid 20.30 tiden.
De käkar några vårrullar som Linda haft med sig från jobbet och Linda gör sig i ordning för att träffa den här vännen.
Det som skiljer i kläder från City Gross är att hon har vita högklackade skor, vit handväska och en vit stickad långärmad tröja när hon lämnar bostaden 22.00.
Det är mycket lätt att inse gärningsmännen plockar bort de sakerna , som skulle visa att mordet skedde i bostaden.
Det som de inte tycks veta är att svenska polisens mordutredare tar reda på en sådan sak mycket lätt.
Något mord hade aldrig skett i bostaden enligt utredningen, några sådana bevis fanns inte.

Förklara gärna hur Linda hinner ta sig från arbetet till hemmet, duscha och byta kläder och sedan passera genom ingången till City Gross på 27 minuter?
Citera
2017-05-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fick Mats sitta sina sista två månader eller blev det omvandlat till något trams med frivården? Om han satt, är det någon csom vet hur han hade det i fängelset? Ingen kan väl ha velat umgås med honom

Ostraffad så han blev väl släppt efter som han varit häktad redan 2/3 delar av strafftiden om
ja inte minns helt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in