2017-05-13, 18:31
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det jag försöker komma åt här är statistiken på hur det ser ut att mord inte är planerade, att de äger rum i all hast och allt för att göra sig av med kroppen går alltid åt helvete.

Jag menar inte att det PCuris säger måste vara sant, meningen med mitt första inlägg i just denna fråga var att belysa vad GW sagt om statistiken om mord.

Och det finns inget som tyder på att Kevin mordet skulle vara planerat av någon från början, alltså var det någon som plötsligt stod med ett lik på halsen, du kan gilla det eller ogilla detta, men det är ett faktum, någon stod med ett lik på halsen.
Och då är frågan varför denne någon valde att exponera Kevin på en lastpall istället för att t.ex. gömma honom i vassen.
Citera
2017-05-13, 18:35
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo jag tycker nog att polisutredning i ett spaningsmord kan liknas vid en vetenskaplig artikel i vissa avseenden. Det ska gå att värdera det man upptäkt och utesluta felaktiga resultat och "bias". Det ska gå att följa resonemanget och se hur man kom fram till slutsatsen hur det gått till och vem som var skyldig.

I övrigt håller jag med dig om att utredarna hade mycket att vinna på att det presenterades en lösning och en sanning. Och experten SÅC kom likt en kypare och serverade denna goda rätt på silverfat. Lätt att hugga in och svälja.

Alla inblandade i den stora resurskrävande utredningen hade allt att vinna på att det blev uppklarat på detta "enkla" sätt utan efterföljande, ifrågasättande rättegång. Alla utom de utpekade bröderna med anhöriga.

Ja jämförelsen mellan utredningar och vetenskapliga artiklar är inte alls så långsökt. Man måste kunna redovisa metoden, hur undersökningen gått till steg för steg, varje del ska prövas noga - och man får inte låta teorin eller hypotesen köra över evidensen.

SÅC är en klåpare eller rentav en charlatan. Exakt vad hans roll var kommer förhoppningsvis att framgå längre fram.
Citera
2017-05-13, 18:37
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Det jag försöker komma åt här är statistiken på hur det ser ut att mord inte är planerade, att de äger rum i all hast och allt för att göra sig av med kroppen går alltid åt helvete.

Jag menar inte att det PCuris säger måste vara sant, meningen med mitt första inlägg i just denna fråga var att belysa vad GW sagt om statistiken om mord.

Och det finns inget som tyder på att Kevin mordet skulle vara planerat av någon från början, alltså var det någon som plötsligt stod med ett lik på halsen, du kan gilla det eller ogilla detta, men det är ett faktum, någon stod med ett lik på halsen.
"Och då är frågan varför denne någon valde att exponera Kevin på en lastpall istället för att t.ex. gömma honom i vassen." (Jumalauta)
Spontant skulle jag säga en psykiskt störd människa med sadistiska anlag. Alltså inge peddo i traditionell mening. Bara en tanke när vi ändå sitter här och spekulerar
Senast redigerad av OldWolf 2017-05-13 kl. 18:40.
Citera
2017-05-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Och då är frågan varför denne någon valde att exponera Kevin på en lastpall istället för att t.ex. gömma honom i vassen.

Panik.
Citera
2017-05-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
"Och då är frågan varför denne någon valde att exponera Kevin på en lastpall istället för att t.ex. gömma honom i vassen." (Jumalauta)
Spontant skulle jag säga en psykiskt störd människa med sadistiska anlag. Alltså inge peddo i traditionell mening. Bara en tanke när vi ändå sitter här och spekulerar

Ungdom eller vuxen?
Citera
2017-05-13, 18:47
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ungdom eller vuxen?
Kan vara antingen eller, betydligt äldre än 5-7 år eftersom någon burit Kevin till lastpallen. Lutar åt någon lite äldre. Små sadister ägnar sig åt att plåga djur i oförstånd.
Om man spekulerar vidare, var Kevin kanske en trofé som skulle hittas, men inte allt för fort
Citera
2017-05-13, 18:57
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Tror inte på en pedofil. Varför ta livet av en söt liten pojke som alltid stryker omkring i grannskapet, tillgänglig för pedofilens lustar. Vill återigen framhålla att Kevins morbror helt avfärdat pedofilspåret. Det skulle iofs kunna bero på att han vill skydda Kevins mamma mot alltför hård kritik men jag tycker att det låter osannolikt att Dottevik skulle samla så många pedofiler. Mycket barnfamiljer och det troliga är att de skulle jagats på flykten.
Citera
2017-05-13, 19:01
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Nej det vore att gå för långt att även kalla det extremt osannolikt. Han hade sand i kallingarna vilket kan ha kommit ifrån bärandet/släpandet. Det var även folk som rört sig på platsen och hur långt efter de letade släpspår vet jag ej. Kan ha dröjt.
Jag tror helt enkelt inte på att de två ska ha varit så pass veka att de tvunget måste släpat honom hela tiden i backen heller för den delen. Både en femåring och en sjuåring klarar säkert att lyfta sin egen vikt så att bära en fyraåring mellan sig bör inte vara några problem. Han behöver inte nödvändigtvis ha släpat i backen i någon större omfattning åtminstone.
Tycker avsaknaden av släpspår inte säger någonting.

Ett levande barn vid medvetande orkade de möjligen bära tillsammans om de klarade att hålla fokus så länge.

Har du burit en sövd katt t ex?
Som att bära 8 kilo Jello.
Citera
2017-05-13, 19:09
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Det kanske cyklade förbi en polis på väg till jobbet?
Det skulle nog störa den mest hårdnackade brottsling.

Kväva för att tysta offret och undgå upptäckt. Sedan dra därifrån snabbt.
Citera
2017-05-13, 19:14
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Tror inte på en pedofil. Varför ta livet av en söt liten pojke som alltid stryker omkring i grannskapet, tillgänglig för pedofilens lustar. Vill återigen framhålla att Kevins morbror helt avfärdat pedofilspåret. Det skulle iofs kunna bero på att han vill skydda Kevins mamma mot alltför hård kritik men jag tycker att det låter osannolikt att Dottevik skulle samla så många pedofiler. Mycket barnfamiljer och det troliga är att de skulle jagats på flykten.
Läs en gång till om texten var svår. Jag skriver psykisk störd sadist, ingen peddo. Jag spekulerar i en annan typ av människa, som gillar att plåga
Citera
2017-05-13, 19:17
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det kanske cyklade förbi en polis på väg till jobbet?
Det skulle nog störa den mest hårdnackade brottsling.

Kväva för att tysta offret och undgå upptäckt. Sedan dra därifrån snabbt.
Eller också är mordplatsen en annan. Det går väl ett antal timmar från Kevin senast så¨gs och han hittades
Citera
2017-05-13, 19:18
Medlem
Citat:

1998 i ett sådant bostadsområde var det många problem, det bodde en hel del pedofiler på området och det är klarlagt, men folk i de lägre klasserna 98 var inte lika panikslagna för pedofiler på det sättet som de blev några år senare.

Dessutom var bostadsområdet den enda plats många hade råd att bo i, lägst hyror i hela kommunen, det säger mycket.
Var ska skrämda banfamiljer ta vägen när de bor på den enda plats de har råd att bo på?

Jag själv bor i ett område där vi har mängder med unga knarkare som bor i ettor, vi har ett större antal pedofiler, vi har fyra mördare, vi har ett 20 tal psykpatienter med försökslägenheter.
Sedan bor det bland dessa 200 barnfamiljer, både svenskar och invandrare.

Det smyger omkring både det ena och det andra på nätterna, men det händer inget, men föräldarna står i fönsterna och kolla när deras barn är ute på gården, och det är sällan som det leker barn ute.

Det är på sommaren som större mängder barn sparkar fotboll på eftermiddagarna-tidiga kvällar och då är föräldrarna i regel med ute.

Nej ungar får inte vara ute ensamma så mycket på mitt område.

Dessutom är det hög ruljans, barnfamiljer bor här högst ett till två år, sedan flyttar de och en ny barnfamilj kommer i deras ställe, de som stannar flera år är de som inte har någon annanstans att ta vägen, ingen möjlighet att köpa villa, eller radhus, eller lägenhet.
De gör det bästa av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in