Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Tror inte på en pedofil. Varför ta livet av en söt liten pojke som alltid stryker omkring i grannskapet, tillgänglig för pedofilens lustar. Vill återigen framhålla att Kevins morbror helt avfärdat pedofilspåret. Det skulle iofs kunna bero på att han vill skydda Kevins mamma mot alltför hård kritik men jag tycker att det låter osannolikt att Dottevik skulle samla så många pedofiler. Mycket barnfamiljer och det troliga är att de skulle jagats på flykten.
1998 i ett sådant bostadsområde var det många problem, det bodde en hel del pedofiler på området och det är klarlagt, men folk i de lägre klasserna 98 var inte lika panikslagna för pedofiler på det sättet som de blev några år senare.
Dessutom var bostadsområdet den enda plats många hade råd att bo i, lägst hyror i hela kommunen, det säger mycket.
Var ska skrämda banfamiljer ta vägen när de bor på den enda plats de har råd att bo på?
Jag själv bor i ett område där vi har mängder med unga knarkare som bor i ettor, vi har ett större antal pedofiler, vi har fyra mördare, vi har ett 20 tal psykpatienter med försökslägenheter.
Sedan bor det bland dessa 200 barnfamiljer, både svenskar och invandrare.
Det smyger omkring både det ena och det andra på nätterna, men det händer inget, men föräldarna står i fönsterna och kolla när deras barn är ute på gården, och det är sällan som det leker barn ute.
Det är på sommaren som större mängder barn sparkar fotboll på eftermiddagarna-tidiga kvällar och då är föräldrarna i regel med ute.
Nej ungar får inte vara ute ensamma så mycket på mitt område.
Dessutom är det hög ruljans, barnfamiljer bor här högst ett till två år, sedan flyttar de och en ny barnfamilj kommer i deras ställe, de som stannar flera år är de som inte har någon annanstans att ta vägen, ingen möjlighet att köpa villa, eller radhus, eller lägenhet.
De gör det bästa av det.