2017-05-12, 20:42
Medlem
AdjooooglEs avatar

Låter helt rimligt. Inga invändningar här.
2017-05-12, 20:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Låter helt rimligt. Inga invändningar här.

Feminismens lyxiga protest mot äktenskap är ju resultat av P-piller. Äktenskapet har annars tvärtom en otrolig redskap för kvinnor genom de hårda tider som varit (där få icke-fysiska lyxjobb fanns), det har inneburit att män inte bara kan lämna kvinnor i sticket efter att ha fått ha sitt lilla roliga ut-in, och att män fått stå först i frontlinjen för att vara först att riskera sitt liv åt sin familj, samt ta hårdaste arbetsbördan. I utbyte har mannen historiskt fått främsta makten över familjen.

Ifall kvinnor nu skulle vilja byta plats mot män förr i tiden och slita hårdare, samt vara beredd att försvara fosterlandet i utbyte mot mera makt, det är en fråga som få feminister ärligt kan svara på.

Feminismen är annars en rörelse som drivs av kvinnor med lyxjobb, och därmed inte en rörelse som försöker ge en röst åt den majoritet kvinnor som inte är karriärskvinnor och närmast hatar deras jobb. De flesta kvinnor, till och med i vårat land, drömmer ju faktiskt om att leva ett liv med mindre jobb och mer familjeliv.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-05-12 kl. 20:56.
2017-05-12, 20:56
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

P-piller förändrade spelet, då sex har blivit mycket mer lättjande och mindre allvar. Därmed så är det enda viktiga i jagandet efter sex själva upplevelsen, utan alla konsekvenser som det innebär. Mannen behöver inte lova något alls, kvinnan behöver inte söka till en mans mer gentlemanmässiga attributer.

Den sexuella revolutionen förändrade spelet. (var det inte den som drev på p-pillret?)
Bara ett av många försök att påskynda den riktiga revolutionen.
Man skulle befria sig från ett sexuellt förtryck.

Givetvis skall ingen förtryckas sexuellt, men det verkar ju inte som någon anser att vi nådde målet.
Kvinnor ser ju fortfarande sig som sexuellt förtryckta bara för att de är kvinnor.

Det handlar ju inte bara om sexuell nöd, utan en relationell, om en tredjedel pga barndomens relationsmodell inte har förmågan att skapa en relation så blir det stort lidande för både kvinnor och män.
2017-05-12, 21:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Den sexuella revolutionen förändrade spelet. (var det inte den som drev på p-pillret?)
Bara ett av många försök att påskynda den riktiga revolutionen.
Man skulle befria sig från ett sexuellt förtryck.

Man brukar räkna med att sexuella revolutionen exploderade i mitten av 60-talet, p-piller kom ut exakt 1960.

Det är alltid svårt att faktiskt hänvisa till enbart en variabel som föranlender stora förändringar i samhället, jag brukar anse att det är direkt lögnaktigt och förenklande. Jag skulle tro att den sexuella revolutionen var en mix av kristendomens undergång, en radikal musikrörelse, revolt mot ens kultur och traditioner, p-piller, och en babyboom generation ungdomar som hade det bättre än någonsin.

Citat:
Givetvis skall ingen förtryckas sexuellt, men det verkar ju inte som någon anser att vi nådde målet.
Kvinnor ser ju fortfarande sig som sexuellt förtryckta bara för att de är kvinnor.

Den sexuella revolutionen gjorde kvinnor till mer sexuella väsen, och fick de att klä sig på så sätt att de objektifierar sig själva mycket mer än tidigare generationer kvinnor. I senare tid har det blivit rentav porrifierande stil (med plastikoperationer, och konstiga fyllda läppar och siliconbröst). Därmed så blir det motsägelsefullt att man samtidigt moraliserar kring mäns objektifierande blick, samtidigt anpassar sig till den.

Kvinnor uppskattades nog mera för just deras personlighet förr i tiden. Fanns mindre anorexiska kvinnor, mindre psykisk ohälsa för att inte leva upp till skönhetsideal, osv.

Citat:
Det handlar ju inte bara om sexuell nöd, utan en relationell, om en tredjedel pga barndomens relationsmodell inte har förmågan att skapa en relation så blir det stort lidande för både kvinnor och män.

Jo, det är klart. Vi lever i Världens ensammaste land, och psykisk ohälsa är en epidemi bland unga kvinnor. De är ganska förvirrade, då de projiceras olika ideal om både mysig familjeliv och sexiga singelliv som utlovas, och verkligheten lever inte upp till dessa ideal.

Några eftertraktade män lever att leva grabbiga singelliv föralltid, andra inte så eftertraktade slössar knappt någon energi på att jaga kvinnor, utan är nöjda med virtuella liv där de inte behöver hantera kvinnor, som av feminister utlovas sätta allt mer krav på sina män.

Relationer innebär enorm förlust för män, och fadersfiguren har förvandlats till en orespekterad tönt (se hur få män som då sökte till läraryrket när den respekterade magistern försvann). Då vi idealiserar allt mindre varandra, och situationen blir allt mer laddat mellan könen, skulle jag förutsäga att vi kommer bli än mer ensamma i framtiden.

Kommer finnas enorma grupper förlorare hos båda könen i längden.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-05-12 kl. 21:29.
2017-05-12, 21:34
Medlem
[quote=Naknekejsaren|60707962]
Citat:
En vinst? Vem vinner vad? Jag är alltid för frihet och att individen sedan betalar priset för sin frihet, jag ser bara på frågan med objektiva ögon.

Ja gissa vad "vem" vinner på att överhuvudtaget få lov äga sitt eget underliv.

Citat:
Kristendomen betydde mindre sexuell frustration. Politikers funktion är dock inte nödvändigtvis att minska sexuell frustration i samhället.

Än vadå? Vad jämför du med?
kristendomen var och är fortsatt en extremt sexfientlig religion. Så snarare skapare av sexuell frustration.

Citat:
Jag tycker annars givetvis att män ska ha frihet att även skaffa relation efter egen vilja, och idealisera attributer som oskuldhet i kvinnan han vill ha relation med. Ska inte män ha denna valfrihet? Ska inte kvinnor få söka ha relation med män som inte knullat runt för mycket?

menar du män förhindras detta?
Och hur kan ens oskuld vara ett "attribut" värt något?
oskuld = sexuell okunskap, är det något att sträva efter hos en partner? Vad säger det om de män som önskar detta?
Män får självklart ha vilka sexuella preferenser som helst, de kan älska 500 kg kvinnor eller 3 m långa eller flygande dito...what ever. problemet uppstår när dessa mäns preferens blir till lag för alla världens kvinnor och begränsar deras liv. Såsom oskuldskraven blev för miljoner kivnnor genom tiderna.
Citat:
Du får försöka se djupare in i frågan om frihet, och vem som egentligen vill begränsa vems frihet.

Tycker jag nog mer är du som har behov av.
Citat:
Jag finner annars stor humor i att en radikalfeminist anklagar någon för att inte kunna se saker och ting från andra könets perspektive.

Jag försöker tvärtom se Världen från båda könens perspektive och jag tror att sexuell frihet har både sina förtjänster och förlust för kvinnor och män, beror på från vilken perspektive du ser frågan.

Fast det avslöjar du ju rejält i de seanste inläggen du gjort att du inte gör. eftersom du bar ahelt bortsåg från halva mänsklighetens sexuella behov.

Citat:
Kvinnor är inte nödvändigtvis lyckligare av att vi alla oftare slutar ensamma för resten av livet. Kvinnor är ju speciellt sociala djur och kvinnor runt 40 som inte funnit en man att skaffa familj med har visat sig vara samhällets mest olyckliga i snitt.

Kvinnor tenderar inte sluta ensamma, är ett klassiskt manligt problem, inte kvinnligt.
Och samhället mest olyckliga är nog den där mannen på över 40 som inte kunnat skaffa tjej.

Citat:
Det är en dyrbar pris att betala för sin frihen, men jag är alltid för frihet, utan att för den delen undvika se kostnaden som några individer får betala av att inte kunna hantera denna frihet.
Samma sak när jag talar illa om porr, jag är ändå alltid för att män ska ha frihet att titta på porr.
Jag är för frihet när det gäller drogkonsumption utan att neka dess mörka baksidor. Jag är för kvinnors och mäns frihet att prostituera sig, utan att neka att många får ta enorm psykologisk skada att sälja sin kropp.

Ditt underliggande tema...som du aldrig uttalar högt men som ligger hela tiden under ytan, är att du ser dåtidens tvångsäktenskap/ monogami/ oskuldskrav etc. och ekonomiska beroende hos just kvinnor som något eftersträvansvärt idag för att detta skulle "gynna" alla "olyckliga" män som inte får knulla och äga en "egen" kvinna typ.
Och detta är "värt" kvinnors frihet.
2017-05-12, 22:35
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Och feministerna får säga emot dom bäst dom vill. Ingen hindrar dom. Men själva tråden i sig självt är ett bevis för varför feminister inte "tar upp kampen" på flashback.

Det där måste du ju givetvis utveckla en del..... Om du kan dvs.
2017-05-12, 22:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Ja gissa vad "vem" vinner på att överhuvudtaget få lov äga sitt eget underliv.

Nej, jag menar "vem" på så sätt att det finns vinnare och förlorare hos båda könen genom sexuella revolutionen. Allt är inte en tävling mellan könen, det som kristendomen främst gjorde var att reglera tävlingen INOM könen.

Ingenting har någonsin varit så enkel att någon "äger" någons underliv förutom möjligen i harem (och inte ens riktigt då).

Citat:
Än vadå? Vad jämför du med?
kristendomen var och är fortsatt en extremt sexfientlig religion. Så snarare skapare av sexuell frustration.

Det är som att säga att fastande skapar svält. Sex är en brutal efterfrågan och höga ideal, och få lever upp till dessa höga ideal. Du glömmer bort att det predikas från din egna feministiska högborg att unga tjejer mår sämre än någonsin pga skönhetsidealen.

Att knulla runt får inte människor att nödvändigtvis må bättre. Några mår bättre, andra mår sämre. Att det är svårare för både kvinnor och män att finna partner för livet får inte alla att må bättre, det är inte så jävla svårt att förstå det. Försök att se saker och ting från två vinklar samtidigt ifall du klarar av det...

Citat:
menar du män förhindras detta?
Och hur kan ens oskuld vara ett "attribut" värt något?
oskuld = sexuell okunskap, är det något att sträva efter hos en partner? Vad säger det om de män som önskar detta?

Jag tycker att oskuld (inte att hon nödvändigtvis är "oskuld" litterärt") i så måtto att en kvinna är extremt selektiv kring vilka partners hon bjuder in säger något bra om kvinnan, och även om potentiella döttrar som jag får med kvinnan. Jag tycker inte det är så viktigt att hon har sexuell kunskap, vi lever i en översexuell samhälle och skulle föredra andra attribut än hur hon knullar.

Citat:
Män får självklart ha vilka sexuella preferenser som helst, de kan älska 500 kg kvinnor eller 3 m långa eller flygande dito...what ever. problemet uppstår när dessa mäns preferens blir till lag för alla världens kvinnor och begränsar deras liv. Såsom oskuldskraven blev för miljoner kivnnor genom tiderna.

Det finns ingen lag förutom efterfrågan och utbud. Ifall män inte vill ha en fru som har knullat med alla hans vänner i gymnasiet, medan kvinnor inte har något emot att ha en man som knullat med hennes vänninor i gymnasiet; då finns olika efterfrågan och utbudet blir däremd också annorlunda.

Citat:
Tycker jag nog mer är du som har behov av.

Nej, det är feminismen som är ute att dekonstruera de normer som naturligt skapas bland män.

Jag har inget behov att varesig kontrollera hur kvinnor klär sig eller hur de masturberar eller vad för porr de tittar på, genom skolan och evigt moraliserande genom medier.

Citat:
Fast det avslöjar du ju rejält i de seanste inläggen du gjort att du inte gör. eftersom du bar ahelt bortsåg från halva mänsklighetens sexuella behov.

I det inlägget diskuterade jag just manlig sexuell frustration, för att det var vad som diskuterades i de inlägg som jag besvarade.

Men i bredare mening så försöker jag alltid se saker från kvinnors perspektive också. Nu är ju fallet att lustsamhället som skapades av sexuella revolutionen orsakat stor olycka bland kvinnor som inte lever upp till skönhetsidealen, och många kvinnliga önskemål (som familj, barn, osv) är svårare än någonsin att uppfyllas. Många känner sig vilsna i sexuell singelliv,

Citat:
Kvinnor tenderar inte sluta ensamma, är ett klassiskt manligt problem, inte kvinnligt.
Och samhället mest olyckliga är nog den där mannen på över 40 som inte kunnat skaffa tjej.

Absurd tanke, alltså att kvinnor inte slutar ensamma och att dessa ensamma kvinnor över 40 inte är olyckliga, något jag redan visat dig förrut:

https://www.psychologytoday.com/blog/high-octane-women/201109/meet-the-least-happy-people-in-america

Citat:
Ditt underliggande tema...som du aldrig uttalar högt men som ligger hela tiden under ytan, är att du ser dåtidens tvångsäktenskap/ monogami/ oskuldskrav etc. och ekonomiska beroende hos just kvinnor som något eftersträvansvärt idag för att detta skulle "gynna" alla "olyckliga" män som inte får knulla och äga en "egen" kvinna typ.
Och detta är "värt" kvinnors frihet.

Nej, det är knappast mitt underliggande tema. Mitt underliggande tema är snarare att det sekuilära samhället är en parantes i mänsklighetens historia som kommer utkonkurreras av mer traditionella samhällen.

Jag skulle skita totalt i frågan ifall vi levde i typ modernitetens Japan och inte var i konkurrens mot (mycket) mer konservativa kulturer.

Ifall du lyssnar på vad jag säger så har jag alltid beskyllt det kristna moralen som lever vidare utklädd som "sekulär humanism" för stor del av Västvärldens förfall. Jag är måttligt ointresserad av hur lyckliga lustsamhällets bottenskrap (hos båda kön) är, men det är klart att jag kan se att alla inte kan hantera för mycket frihet. Folk blir fettare, mer olyckliga, och mindre intelligenta av all denna frihet. Tycker att vi på många sätt börjar likna samhället i Du sköna nya Värld, det enda som fattas är lyckopiller för att ta koll på vår själsliga olycka (jo, förresten; allt fler går på antidepressiva).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-05-12 kl. 22:43.
2017-05-12, 23:51
Bannlyst
Vi har fått nya folk och nya problem

Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

En riktigt löjlig tråd och säkert startad av en man? Jag hade min första relation 1978 och sen dess så har jag haft 4 relationer till längre än 6år.

Något som vi snackade om var vems tur det var att byta blöja Sverige mitten på 1980 så sökte män och kvinnor samma jobb.

Om vi ska snacka om ojämlighet så måste vi säga killar valde bygg och tjejer vård är det vi som var födda 1962 fel?
Knappast alla kvinnor jag har känt så har dom sagt det med kvinnisagsfrågan är så jävla dumt och spiken i kistan var 1995 när en kvinna kunde slå en kille på käften men om en man puttade en kvinna så fick han finkan. Kvinnofrid.

Detta funkade i många tills vi fick hit Araber som slår och gruppvåldtar på riktigt. Vi snackar knivar på sina egna döttrar

Så nu tror jag inte att det som jag minns som lagar som var nya när jag var 33år känns g.a ?
Senast redigerad av Tatturerad.m.Tofs 2017-05-12 kl. 23:54. Anledning: Rubrik:
2017-05-13, 00:00
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
En riktigt löjlig tråd och säkert startad av en man? Jag hade min första relation 1978 och sen dess så har jag haft 4 relationer till längre än 6år.

Något som vi snackade om var vems tur det var att byta blöja Sverige mitten på 1980 så sökte män och kvinnor samma jobb.

Om vi ska snacka om ojämlighet så måste vi säga killar valde bygg och tjejer vård är det vi som var födda 1962 fel?
Knappast alla kvinnor jag har känt så har dom sagt det med kvinnisagsfrågan är så jävla dumt och spiken i kistan var 1995 när en kvinna kunde slå en kille på käften men om en man puttade en kvinna så fick han finkan. Kvinnofrid.

Detta funkade i många tills vi fick hit Araber som slår och gruppvåldtar på riktigt. Vi snackar knivar på sina egna döttrar

Så nu tror jag inte att det som jag minns som lagar som var nya när jag var 33år känns g.a ?

Läs om trådstarten och håll dig till ämnet? Ser inte ett endaste svar på mina frågor.

Jag är en man ja, det står skrivet klart och tydligt i trådstarten som du just citerade.

Fredagskväll, 7:an är öppnad och liter frustration ska ventileras antar jag.....

Vad är löjligt med min TS?
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-05-13 kl. 00:03.
2017-05-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
1. Feminister vågar stå för sina åsikter IRL och behöver inte debattera anonymt på internet. Det är ingen slump att extremhögern ser ut att vara otroligt stor om man kollar just på internet.
2. Flashback har alltid i huvudsak lockat högerextrema, rasister och kvinnofientliga som blir låsta på andra sajter och diskussionsforum för att de inte kan bete sig.
3. Feminister orkar inte debattera med högertroll på internet eftersom det alltid visar sig vara slöseri med tid.

Jag tror dessa är huvudanledningarna.
Punkt 3 visade sig kvickt ännu en gång vara sann efter att jag gjort ett inlägg i en tråd på detta delforum. Om antifeminister är troll eller bara korkade moppepojkar går sällan att avgöra, men tidsslöseri att försöka diskutera med dem är det alltid.
2017-05-13, 17:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"konceptet princip" ?????

Nej jag har rätt lätt för abstrakt tänkande.
Hudfärg är inte yttersta lagret...ok? det hör inte till frågan överhuvudtaget.
Vill du ha hur jag räknar mina löklager...så
1. patriarkal kultur med tillhörande manlighetsnormer av dominans och förtryck av kvinnor.
Detta är nr uno eller nästan HELA jävla löken om du frågar mig.
utöver detta har du socioekonomiska faktorer/ fattigdom/ utsatthet/ krigsstrategier etc etc.
men dessa styr egentligen bara hur "lätt" normerna kommer till fysiskt uttryck eller stannar på ett mentalt plan.

Enkelt uttryckt....det kvinnoförakt du ex. finner hos en inläggare som WW kan möjligen stanna i det läget hos just individen WW, men samma synsätt hos individ X utsatt för något av ovan uppräknat så får du ett fysiskt resultat i form av faktiskt beteende.

könet speglar bara att beteendet är kopplat via kultur till just ett kön. (du har dock undantag, finns vissa
kvinnliga soldater i Kongo ex. som åker runt och våldtar kvinnor de med, de har med andra ord intagit rollen.)

Om man säger så här då, dessa destruktiva manlighetsnormer som du pratar om är mer utpräglade i andra delar av världen, mycket mer utpräglade faktiskt och det kan nog inte ens du förneka. Och då måste man ju fråga sig varför det är på det viset, dvs skala löken. Ok vi tittar på fattigdom, men om man jämför två grupper med samma socioekonomiska status så får man ändå olika utfall, så man gräver vidare, man tittar på specifika kulturer, religion, kognitiv förmåga osv. Att bara ha manlighetsnormer som övergripande förklaringsmodell är alldeles för enkelt och ärligt talat fördummande.
2017-05-13, 17:11
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Det där måste du ju givetvis utveckla en del..... Om du kan dvs.
Därför att deras argument exponeras och visar sig vara dåliga, ytliga, otillräckliga och ensidiga. Det är som ett barn som rapar upp föräldrarnas ideologiska övertygelse utan att ha koll själv. Merapi & c.o rapar upp den allmängiltiga feministiska dogmen som om de högläste ur koranen. Vithetsprivilegium, manlighetsnormer, klass, lgbtqiaö, mångfald...det blir tjatigt, & det är inte speciellt övertygande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in