2017-05-03, 18:51
  #7033
Medlem
Talldwarfs avatar
Utloggning från flashback fungerar inte för mig. När man klickar på "logga ut" och sen på "OK" uppdateras sidan bara men står fortfarande logga ut.
Citera
2017-05-03, 18:56
  #7034
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf
Utloggning från flashback fungerar inte för mig. När man klickar på "logga ut" och sen på "OK" uppdateras sidan bara men står fortfarande logga ut.
Det är ett problem som uppstår när man använder Chrome som webläsare och är inget Flashback kan göra något åt.
Citera
2017-05-03, 19:52
  #7035
Medlem
Talldwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är ett problem som uppstår när man använder Chrome som webläsare och är inget Flashback kan göra något åt.

Aha tack för svar.
Citera
2017-05-10, 22:55
  #7036
Medlem
NurseJackies avatar
Hej, har en fråga, man kan ju inte radera eller få sitt eller sina inlägg raderade.
Idag läste jag och flera ett inlägg av en användare som ca 1 timme sen var puts väck, hur kan det vara så?
Citera
2017-05-10, 22:59
  #7037
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Hej, har en fråga, man kan ju inte radera eller få sitt eller sina inlägg raderade.
Idag läste jag och flera ett inlägg av en användare som ca 1 timme sen var puts väck, hur kan det vara så?
Kanske någon moderator som tagit bort inlägget?
Citera
2017-05-10, 23:03
  #7038
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Hej, har en fråga, man kan ju inte radera eller få sitt eller sina inlägg raderade.
Idag läste jag och flera ett inlägg av en användare som ca 1 timme sen var puts väck, hur kan det vara så?
Inlägget var säkert rapporterat för att ha brutit mot någon av forumets regler och sedan blivit bortplockat av en moderator.
Alternativt kan en moderator upptäckt brottet själv och plockat bort inlägget.

Detta kan även ha resulterat i en varning till den som skrivit inlägget.
Citera
2017-05-11, 08:39
  #7039
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Hej, har en fråga, man kan ju inte radera eller få sitt eller sina inlägg raderade.
Idag läste jag och flera ett inlägg av en användare som ca 1 timme sen var puts väck, hur kan det vara så?
Du kan inte radera dina inlägg.
Du kan heller inte få dina inlägg raderade bara för att du ber någon moderator, t ex för att du 2 år senare ångrar att du skrev som du gjorde.

Du kan däremot få dina inlägg raderade (vare sig du vill eller inte) om de bryter mot någon av forumets regler.
Citera
2017-05-13, 05:08
  #7040
Medlem
pantywankers avatar
Varför är sidbredden som standard så liten för? Idiotiskt att inte utnyttja hela skärmen. Sätter den alltid till 100% Tyvärr försvinner denna inställning varje gång jag rensar datorn med ccleaner
Citera
2017-05-13, 06:27
  #7041
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Nu gissar jag här, men jag misstänker att "Banned" försvann i samband med att man översatte och byggde programvaran vBulletin. Flashback Forum är i grunden byggt på vBulletin, men vad jag förstår så har man moddat det såpass att väldigt lite av det ursprungliga återstår. En kvarvarande rest är att reg-månaden i användarboxen förkortas på engelska.
Bumpar denna fråga. Varför skiljer man inte på bannade och temporärt avstängda användare för Det är för fan 2017
Citera
2017-05-13, 06:56
  #7042
Medlem
På senare tid har jag irriterats av att man alltid hamnar överst på föregående sida när man backar.

Ex. man är långt ner på en sida på forumet, klickar på en tråd för att läsa. När man läst klart och backar tillbaka till föregående sida så hoppar den automatiskt så man hamnar överst på den sidan, och man får leta sig nedåt på sidan för att hitta var man var och börja om, förbannat irriterande. Detta sker på Safari och iOS men inte på OS X.

Tidigare backade man och hamnade exakt där man var innan, även om det var längst ner på föregående sida.

Varför är det så här irriterande dumt nu? Är det nåt som Flashback valt för att man ska tvingas se en massa reklam, eller är det nåt knas på själva forumet, eller är det Apple som behöver fixa nåt i Safari?
Citera
2017-05-13, 08:08
  #7043
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
På senare tid har jag irriterats av att man alltid hamnar överst på föregående sida när man backar.

Ex. man är långt ner på en sida på forumet, klickar på en tråd för att läsa. När man läst klart och backar tillbaka till föregående sida så hoppar den automatiskt så man hamnar överst på den sidan, och man får leta sig nedåt på sidan för att hitta var man var och börja om, förbannat irriterande. Detta sker på Safari och iOS men inte på OS X.

Tidigare backade man och hamnade exakt där man var innan, även om det var längst ner på föregående sida.

Varför är det så här irriterande dumt nu? Är det nåt som Flashback valt för att man ska tvingas se en massa reklam, eller är det nåt knas på själva forumet, eller är det Apple som behöver fixa nåt i Safari?
Nog din dator, när jag backar hamnar jag på samma ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Varför är sidbredden som standard så liten för? Idiotiskt att inte utnyttja hela skärmen. Sätter den alltid till 100% Tyvärr försvinner denna inställning varje gång jag rensar datorn med ccleaner
Sluta radera kakorna till webläsaren.
Citera
2017-05-13, 08:13
  #7044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
På senare tid har jag irriterats av att man alltid hamnar överst på föregående sida när man backar.

Ex. man är långt ner på en sida på forumet, klickar på en tråd för att läsa. När man läst klart och backar tillbaka till föregående sida så hoppar den automatiskt så man hamnar överst på den sidan, och man får leta sig nedåt på sidan för att hitta var man var och börja om, förbannat irriterande. Detta sker på Safari och iOS men inte på OS X.

Tidigare backade man och hamnade exakt där man var innan, även om det var längst ner på föregående sida.

Varför är det så här irriterande dumt nu? Är det nåt som Flashback valt för att man ska tvingas se en massa reklam, eller är det nåt knas på själva forumet, eller är det Apple som behöver fixa nåt i Safari?

Om man klickar på näst sista talet längst ner (eller högst upp) kommer man högst upp på förra sidan, men om man använder pilarna i webbläsaren (i mitt fall Internet Explorer) kommer man till där man sist var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in