Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Min vana trogen så nonchalerar jag (väldigt oförtjänt) det alla andra skriver här inne och konstaterar istället att ni kan köpa biljetter till söndagens seriefinal. Finns inte många kvar, men det finns tomma stolar.
Medan man vid lunch inte längre kunde köpa biljetter till Roma - Genoa om 2 veckor. Försäljningen hade då varit igång i drygt 2 timmar. Sen va Olimpico fylld. Diverse medier konstaterar att det var kaos vid biljettförsäljningen i den eviga staden. Hysteri a la kring millennieskiftet. Har inte sett nån rapport om påstådda rullstolsbundna som ville åt handikapps-biljetter dock.
Jag satt i möte med en kund och styrde obemärkt upp så vi fick biljetter. Sidan höll på att hacka satan. Va så jävla skitnödig ett tag när sidjäveln hängde sig gång på gång. Bokade 3 biljetter och möts av "max 4 biljetter per person".......... Men hittills lever drömmen.
Kvar återstår: Totti får spela, Totti gör mål.
Så ert mycket sköna tugg till trots. Det där är det enda som är av betydelse.
På tal om Tottis sista match kan vi också konstatera att många, inte minst Zeman, tycker att det är lite oförskämt att klubben ensidigt går ut och konstaterar att Totti ska sluta. Återigen skulle man kunnat ha ha hanterat det snyggare.
Totti själv la upp detta på sin Facebook i onsdags:
Today I answered the umpteenth question about my future with a joke. All I know is that Juve comes to Rome on Sunday and I'm thinking only of that because we're fighting right to end of the championship and Rome comes before everything else. The rest can follow on afterwards and there'll be time to talk about it.
Och det tar oss till denna omgång I Serie A.
Två fina matcher under lördagen:
Fiorentina – Lazio
Atalanta – Milan
Och omgången avslutas på söndagskvällen med just Roma mot Juventus, som naturligtvis blir omgången höjdpunkt.
En faktor som kan sätta lite extra press på Roma är den fina matchen kl 15:00 mellan Torino och Napoli.