2017-05-12, 16:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag har nu fått ett PM ang. inflyttningsfesten hos Pern*lla i Töreboda. Enligt uppgifter i det ska det ha varit ca 10-12 personer på festen, och både killar och tjejer. Åtminstone en bil ska ha kört från Töreboda till Mariestad och Statt den aktuella kvällen.

Jag personligen kan inte garantera att uppgifterna är korrekta, men det är de uppgifter som jag fått.
Citera
2017-05-12, 17:15
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Bilen var en silvermetallic-färgad Volvo 740. PR och hans familj ska -93 ha erbjudit polisen att genomsöka/undersöka den, men det ska aldrig ha gjorts. Varför vet jag inte.

PR var inte med på festen. Han var i Göteborgstrakten den aktuella kvällen/natten.

Är väl tjänstefel när dom inte undersökte bilen han hade samma gäller dom kläder han säger i tidigare inlägg aldrig testades det var ett par vita shorts.
Sen är väl frågan om den bilen liknade den som sågs vid lekplatsen.
Citera
2017-05-12, 17:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Är väl tjänstefel när dom inte undersökte bilen han hade samma gäller dom kläder han säger i tidigare inlägg aldrig testades det var ett par vita shorts.
Sen är väl frågan om den bilen liknade den som sågs vid lekplatsen.

Med tanke på att han vid den tidpunkten var misstänkt i polisens ögon är det lite märkligt att den inte kollade bilen. Men det kan ju ha varit så att deras bil inte liknande den bil som sågs av de två killarna, och/eller att hjulspåren vid lekparken inte sammanföll med familjens bildäck. Jag vet inte.
Citera
2017-05-12, 17:30
Medlem
Citat:
Jag har nu fått ett PM ang. inflyttningsfesten hos Pern*lla i Töreboda. Enligt uppgifter i det ska det ha varit ca 10-12 personer på festen, och både killar och tjejer. Åtminstone en bil ska ha kört från Töreboda till Mariestad och Statt den aktuella kvällen.

Jag personligen kan inte garantera att uppgifterna är korrekta, men det är de uppgifter som jag fått.

Du påstår ju att du får en massa info via pm. Jag tycker du kan sammanfatta allt du fått reda på och dela med dig av rubbet här. Lösningen ligger ändå så långt borta att det lär inte vara förstörande av några bevis. Du kan sitta på svaret utan att veta det. Andra kanske ser helheten som du inte ser. Så gör Helena en tjänst och sammanställ och ut med infon.
Citera
2017-05-12, 17:31
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Med tanke på att han vid den tidpunkten var misstänkt i polisens ögon är det lite märkligt att den inte kollade bilen. Men det kan ju ha varit så att deras bil inte liknande den bil som sågs av de två killarna, och/eller att hjulspåren vid lekparken inte sammanföll med familjens bildäck. Jag vet inte.

Om dom vet att däcken inte var dom samma kunde dom kollat bilen samtidigt.
Citera
2017-05-12, 17:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Du påstår ju att du får en massa info via pm. Jag tycker du kan sammanfatta allt du fått reda på och dela med dig av rubbet här. Lösningen ligger ändå så långt borta att det lär inte vara förstörande av några bevis. Du kan sitta på svaret utan att veta det. Andra kanske ser helheten som du inte ser. Så gör Helena en tjänst och sammanställ och ut med infon.

Jag har lämnat en hel del info - uppgifter jag tagit del av - här i tråden under de år jag skrivit här. Resten - tillsammans med de uppgifter jag delat här - har sammanställts och "lämnats vidare", till ett par olika "ingångar", men med samma insyn i fallet.

Jag själv kan inte bedöma ev. bäring i uppgifter jag fått, det måste "rätt" personer göra.
Citera
2017-05-12, 17:54
Medlem
Citat:
Jag har lämnat en hel del info - uppgifter jag tagit del av - här i tråden under de år jag skrivit här. Resten - tillsammans med de uppgifter jag delat här - har sammanställts och "lämnats vidare", till ett par olika "ingångar", men med samma insyn i fallet.

Jag själv kan inte bedöma ev. bäring i uppgifter jag fått, det måste "rätt" personer göra.

Mm men har det hjälpt tycker du? Kanske "rätt" personer som borde se infon är just allmänheten...
Citera
2017-05-12, 17:57
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Undrar vilka som var med i bilen ?
Och vad de gjorde efter Stadt?
Detta borde naturligtvis polisen kollat upp!!

Tack för det Prinzezzan.
Lite intressant att Du får detta PM, eftersom du ej skrivit på ett litet tag.. (25/4)
Absolut inget illa mot dig!!! 🙂
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-05-12 kl. 18:00.
Citera
2017-05-12, 18:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Mm men har det hjälpt tycker du? Kanske "rätt" personer som borde se infon är just allmänheten...

Jag vet inte om det kommer att hjälpa eller inte. Det visar sig.

Mycket av infon finns i tråden.
Citera
2017-05-12, 18:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Undrar vilka som var med i bilen ?
Och vad de gjorde efter Stadt?
Detta borde naturligtvis polisen kollat upp!!

Tack för det Prinzezzan.
Lite intressant att Du får detta PM, eftersom du ej skrivit på ett litet tag.. (25/4)
Absolut inget illa mot dig!!! 🙂

Jag undrar också över de frågor du ställer. Naturligtvis måste polisen ha kollat upp detta. Jag vet dessvärre inte mer nu, än det jag skrev.

Ibland är jag inte inne i tråden på ett tag. Ibland har det kommit PM under tiden jag inte varit inloggad. Ibland är jag inloggad mer, men då kan PM lysa med sin frånvaro. Det är lite olika. Jag brukar skriva när jag fått nya/fler uppgifter eller när någon skrivit något jag vill kommentera.
Citera
2017-05-12, 18:19
Medlem
Citat:

Du kan kanske fråga uppgiftslämnaren om hur HA och UA tog sig från Töreboda och till statt/hem. Körde någon på festen dem? Åkte de i samma bil? Vad var klockan när de bröt upp? Vem körde?
Citera
2017-05-12, 18:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du kan kanske fråga uppgiftslämnaren om hur HA och UA tog sig från Töreboda och till statt/hem. Körde någon på festen dem? Åkte de i samma bil? Vad var klockan när de bröt upp? Vem körde?

De uppgifter jag fick var de som UL sade sig känna till.

Vi kan skicka frågorna vidare till trådens alla läsare och se om någon kan bekräfta, dementera och/eller komma med kompletterande information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in