Citat:
Ursprungligen postat av
Agent.Provocateur
Men e ru helt jävla pantad i rotsystemet?! E väl för faan inte brudens fel, det ligger helt och hållet på den där idioten till psykopat som slog ihjäl henne, vakna för i helvete!

Är väl du som skall vakna? Och du kan väl i a f försöka stava ordentligt?
Det är gärningsmannens fel att hon är död. Ingen annan... Men varje människa har ju ett egenansvar för vad man gör, vem man ger sig i lag med och varför. Så rent moraliskt har hon ett ansvar, Dock inte juridiskt.
Jag åkte med en rattfull, Blev lätt skadad. Var det synd om mig? Till och med anhöriga sa "Du får faktiskt skylla dig själv". Samt ett annat tillfälle med en kriminell, i en stulen bil och med stöldgods i bilen. Ingen jag visste just då... Självklart åkte vi fast.
Va det synd om mig? Nej... Fick minsan skylla mig själv. Då hette det att man hade ett "egenansvar", Vem umgås man med och varför? Om man hamnar i knipa pga någon annans misstag. Fullt medveten om att detta kan ske, har man en del i det hela då? Ja, det har man. Således har Lotta ett egenansvar för att det blev som det blev.
Jag förstår faktiskt inte varför brott mot kvinnor är så jävla oheligt?
Ena stunden skall alla vara lika, andra stunden så får man göra, vara och bete sig precis hur fan man vill, bara för man är kvinna. Och vips så har vi ett AB reportage om "mäns våld mot kvinnor". Men en man som blir hjälslagen för att han säger Neger eller får sin bil stulen för att den lämnades olåst är helt plötsligt en idiot.
Lotta har (som flera andra kvinnor och män) ett eget ansvar för att dom blivit utsatta för det brott dom blivit utsatta för. Kommer det vara synd om mig ifall jag brevväxlar med "Arboga kvinnan" på kåken och hamnar flytandes i en sjö efter vi gift oss? Troligen INTE. Vad kommer WT mammor på familjeliv tycka om mitt omdöme ifall jag blir tillsammans med "tyskan" (Som slog ihjäl två barn)och hon slår ihjäl mina ungar av svartsjuka? Så ta du och omvärdera ditt egna "rotsystem".