2017-05-09, 18:29
Medlem
Solglittrets avatar
Vi lägger väldigt mycket kraft och resurser på att bota sjuka och därmed rädda liv, vi gör allt vi kan ibland, men resurserna räcker inte alltid till.

Men så kommer det en frisk 41-årig kvinna och marscherar rakt mot det farliga, trots att precis allt och alla försöker stoppa henne.
Och då sitter det folk här i tråden och tycker att hon gjorde RÄTT!
Och tycker att vi skulle lagt ner ännu mer resurser för att få denna medelålders vuxna kvinna att låta bli att frivilligt riskera livet?

Resurser som vi kanske måste ta från barncancervården, från åldringshemmen eller dra ner på assistanshjälpen till de handikappade.
Citera
2017-05-09, 18:33
Medlem
shorty81s avatar
Tänkte jag skulle berätta att, när det här skede såg jag nånstans om det var familjen så hade de frågat om hon hade haft ont om det var en stor plåga till hon dog.
Svaret till det är att man måste vara medveten, jag kan lugnt säga så här att hon dekade garanterat efter först smällen, sen har den är personen fortsatt och slagit , ljuden som kom från henne i 112 samtalet var hennes försöka att få luft.
När man blir så illa tilltygad får du grova inre och yttre blödningar om ni har en hink med lock och lägger en tomat där i så skakar ni den tillräckligt länge så får ni svaret på vad som hände.

Om det här hade varit usa hade det bara kasta bort nyckeln , så hade vi inte sett mer om det.
Men här i sverige har vi ett annat system och när man läser runt här så blir man ganska orolig, det finns brott det finns mord men det finns också skillnad på brott och mord alltså olika grader av grottmänniska handlingar.
Så var glad att ni lever i sverige där kan du mörda människor våldta dem få fin mat , och oro för tid bakom lås och bom, .... ta det lugnt vi bor i sverige
Citera
2017-05-09, 18:49
Medlem
Efter att ha läst igenom denna FUP och SMS logg igen, det är för mig solklart vad Martin håller på med. Lotta har dokumenterat alla händelser med misshandel och hot som hon mottagit ifrån honom, och hon tar mod till sig och anmäler honom. Jag anser att det tar stor kraft att göra detta, men samtidigt så är hon också rädd för vad det ska få för konsekvenser för henne. (läs PM med polisen)
Det märks även dessa dagar i SMS loggen hur hon försöker hålla honom på distans men han trugar och håller på, sen blir det lugnare. Sen ger hon sig in i SMS med honom men ändå med en viss distans och det MÄRKER Martin, han upprepar sig om att något känns annorlunda, men hon försäkrar honom om att så är inte fallet. (blidkar honom) Jag är övertygad om att han VET att det kommer inte att bli något mer mellan honom och Lotta, och med ett sånt kontrollbeteende han besitter så är hon körd.
Med den information som polisen satt på angående Martin, och åklagaren, så skulle han/hon aldrig hävt anhållandet utav Martin. Dessutom känns det märkligt att bara låta Lotta säga nej till medverkan i en utredning, i en polisbil.
Citera
2017-05-09, 18:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi lägger väldigt mycket kraft och resurser på att bota sjuka och därmed rädda liv, vi gör allt vi kan ibland, men resurserna räcker inte alltid till.

Men så kommer det en frisk 41-årig kvinna och marscherar rakt mot det farliga, trots att precis allt och alla försöker stoppa henne.
Och då sitter det folk här i tråden och tycker att hon gjorde RÄTT!
Och tycker att vi skulle lagt ner ännu mer resurser för att få denna medelålders vuxna kvinna att låta bli att frivilligt riskera livet?

Resurser som vi kanske måste ta från barncancervården, från åldringshemmen eller dra ner på assistanshjälpen till de handikappade.

Jo, det är helt vansinnigt vad med pengar vi måste lägga ut för att alla "Lottor" ska få leva ut vad de känner när de blir "kära", fullt friska men med en tonårings intellekt och känsloliv marscherar de mot sitt öde.

Hur kan man vara så blind och döv som vissa är i den här tråden för vad som verkligen hände?
Citera
2017-05-09, 18:57
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo, det är helt vansinnigt vad med pengar vi måste lägga ut för att alla "Lottor" ska få leva ut vad de känner när de blir "kära", fullt friska men med en tonårings intellekt och känsloliv marscherar de mot sitt öde.

Hur kan man vara så blind och döv som vissa är i den här tråden för vad som verkligen hände?

Men e ru helt jävla pantad i rotsystemet?! E väl för faan inte brudens fel, det ligger helt och hållet på den där idioten till psykopat som slog ihjäl henne, vakna för i helvete!
Citera
2017-05-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Tänkte jag skulle berätta att, när det här skede såg jag nånstans om det var familjen så hade de frågat om hon hade haft ont om det var en stor plåga till hon dog.
Svaret till det är att man måste vara medveten, jag kan lugnt säga så här att hon dekade garanterat efter först smällen, sen har den är personen fortsatt och slagit , ljuden som kom från henne i 112 samtalet var hennes försöka att få luft.
När man blir så illa tilltygad får du grova inre och yttre blödningar om ni har en hink med lock och lägger en tomat där i så skakar ni den tillräckligt länge så får ni svaret på vad som hände.

Om det här hade varit usa hade det bara kasta bort nyckeln , så hade vi inte sett mer om det.
Men här i sverige har vi ett annat system och när man läser runt här så blir man ganska orolig, det finns brott det finns mord men det finns också skillnad på brott och mord alltså olika grader av grottmänniska handlingar.
Så var glad att ni lever i sverige där kan du mörda människor våldta dem få fin mat , och oro för tid bakom lås och bom, .... ta det lugnt vi bor i sverige
Jo, vi ser ju hur väl det amerikanska rättssystemet lyckas med att förebygga brottslighet.
Citera
2017-05-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du läser den bifogade artikeln i länken nedan, publicerad i Expressen bara veckan innan FUP kom ut och några veckor före rättegångens början.
Då kommer du också se att en "insatt" person uttalar sig med en radda felaktiga påståenden. Det är sannolikt en anhörig eller vänn, kan mycket väl redan då varit Lottas syster Camilla.

http://www.expressen.se/nyheter/han-terroriserade-lotta-innan-mordet/

"Lotta hade en mycket kort relation med Martin Jonsson - men sedan ville hon inte träffa honom mer, hon inte ville ha med honom att göra och hon blev rädd för sitt liv."

- vederbörande påstår att Lotta och Martin hade gjort slut - det var lögn - de försökte istället hitta en gemensam bostad, ville bli gravida och bilda familj.
- det står också att de endast haft ett mycket kort förhållande tidigare - också lögn. Visserligen hade de bara varit tillsammans i knappa tre månader, men de umgicks i stort sett varje dag, förutom flera hundra sms och telefonkontakter.
- därtill påstås att Martin blev arg eftersom Lotta hade gjort slut. Finns ingenstans något som talar för det, tvärt om. Han gjorde slut med henne under några dygn, inte hon. Lotta var arg när han ville vara med annan kvinna. (det var då hon gick till polisen)
- man uppger också att han bröt sig in i hennes lägenhet, vilket också var lögn eftersom de stämt träff bara några timmar senare och hon själv släppte in honom.

Det är dessa lögner som Lottas anhöriga, framförallt hennes syster Camilla, upprepade gånger dragit till med i flertal intervjuer, "öppna brev" och uttanden. Därtill har hon förnekat att Lotta använde kokain, vilket flera gånger står omnämnt i FUP. Ovanpå detta har hon deltagit i artiklar om att anhöriga fått "för lite pengar".

Slutligen har en postare här i tråden som uppgett sig vara "Camilla" påstått att anhöriga inte fått något skadestånd, vilket ett publicerat inlägg om "Lotta-fallet" på Brottoffermyndighetens hemsida motbevisar. Tvärt om har de fått mer än utdömt skadestånd.

Ovanpå det har postaren gjort märkliga uttalande om att hon "träffat Martin och vet hur charmig han är" - trots att Camilla vittnat om att de aldrig hade träffats eller pratat med varandra.
Ah okej... Tusen tack!
Jag är inte ett dugg förvånad. Faktiskt...
Citera
2017-05-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men e ru helt jävla pantad i rotsystemet?! E väl för faan inte brudens fel, det ligger helt och hållet på den där idioten till psykopat som slog ihjäl henne, vakna för i helvete!
Är väl du som skall vakna? Och du kan väl i a f försöka stava ordentligt?
Det är gärningsmannens fel att hon är död. Ingen annan... Men varje människa har ju ett egenansvar för vad man gör, vem man ger sig i lag med och varför. Så rent moraliskt har hon ett ansvar, Dock inte juridiskt.

Jag åkte med en rattfull, Blev lätt skadad. Var det synd om mig? Till och med anhöriga sa "Du får faktiskt skylla dig själv". Samt ett annat tillfälle med en kriminell, i en stulen bil och med stöldgods i bilen. Ingen jag visste just då... Självklart åkte vi fast.
Va det synd om mig? Nej... Fick minsan skylla mig själv. Då hette det att man hade ett "egenansvar", Vem umgås man med och varför? Om man hamnar i knipa pga någon annans misstag. Fullt medveten om att detta kan ske, har man en del i det hela då? Ja, det har man. Således har Lotta ett egenansvar för att det blev som det blev.

Jag förstår faktiskt inte varför brott mot kvinnor är så jävla oheligt?
Ena stunden skall alla vara lika, andra stunden så får man göra, vara och bete sig precis hur fan man vill, bara för man är kvinna. Och vips så har vi ett AB reportage om "mäns våld mot kvinnor". Men en man som blir hjälslagen för att han säger Neger eller får sin bil stulen för att den lämnades olåst är helt plötsligt en idiot.

Lotta har (som flera andra kvinnor och män) ett eget ansvar för att dom blivit utsatta för det brott dom blivit utsatta för. Kommer det vara synd om mig ifall jag brevväxlar med "Arboga kvinnan" på kåken och hamnar flytandes i en sjö efter vi gift oss? Troligen INTE. Vad kommer WT mammor på familjeliv tycka om mitt omdöme ifall jag blir tillsammans med "tyskan" (Som slog ihjäl två barn)och hon slår ihjäl mina ungar av svartsjuka? Så ta du och omvärdera ditt egna "rotsystem".
Senast redigerad av PekkaPojkka 2017-05-11 kl. 11:27.
Citera
2017-05-11, 12:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Är väl du som skall vakna? Och du kan väl i a f försöka stava ordentligt?
Det är gärningsmannens fel att hon är död. Ingen annan... Men varje människa har ju ett egenansvar för vad man gör, vem man ger sig i lag med och varför. Så rent moraliskt har hon ett ansvar, Dock inte juridiskt.

Jag åkte med en rattfull, Blev lätt skadad. Var det synd om mig? Till och med anhöriga sa "Du får faktiskt skylla dig själv". Samt ett annat tillfälle med en kriminell, i en stulen bil och med stöldgods i bilen. Ingen jag visste just då... Självklart åkte vi fast.
Va det synd om mig? Nej... Fick minsan skylla mig själv. Då hette det att man hade ett "egenansvar", Vem umgås man med och varför? Om man hamnar i knipa pga någon annans misstag. Fullt medveten om att detta kan ske, har man en del i det hela då? Ja, det har man. Således har Lotta ett egenansvar för att det blev som det blev.

Jag förstår faktiskt inte varför brott mot kvinnor är så jävla oheligt?
Ena stunden skall alla vara lika, andra stunden så får man göra, vara och bete sig precis hur fan man vill, bara för man är kvinna. Och vips så har vi ett AB reportage om "mäns våld mot kvinnor". Men en man som blir hjälslagen för att han säger Neger eller får sin bil stulen för att den lämnades olåst är helt plötsligt en idiot.

Lotta har (som flera andra kvinnor och män) ett eget ansvar för att dom blivit utsatta för det brott dom blivit utsatta för. Kommer det vara synd om mig ifall jag brevväxlar med "Arboga kvinnan" på kåken och hamnar flytandes i en sjö efter vi gift oss? Troligen INTE. Vad kommer WT mammor på familjeliv tycka om mitt omdöme ifall jag blir tillsammans med "tyskan" (Som slog ihjäl två barn)och hon slår ihjäl mina ungar av svartsjuka? Så ta du och omvärdera ditt egna "rotsystem".

Tack! Du har förstått!
Det är precis så här det är och faktiskt så här de flesta förnuftiga personer ser på det.
Man är ansvarig för sina handlingar och beslut - leker man med elden är risken stor att man blir bränd!
Sunt bondförnuft!
Citera
2017-05-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Tror du hon behövde låsas ,tror du att allt stämmer vill man ha en anabola snortande kokain missbrukar till pappa?

Den absolut övervägande majoriteten av alla kvinnor vill inte det. Men sen finns det kvinnor som fru Svartenbrandt och lottor som vill det. Av någon anledning finner de dessa våldsamma och labila män som attraktiva och vill föröka sig dem. De anser att dessa mäns gener ska föras vidare - medan vi andra tycker precis tvärtom.

Dessa kvinnor tycks tillhöra sorten som anser sig "bli något" när de är ihop med dessa våldsverkare. Ett säkert sätt att förevigt knyta band med dessa män är att skaffa barn ihop med dem.

I paritet med Lotta blev även fru Svartenbrandt svårt misshandlad av sin man. Skillnaden är att hon överlevde. Först efter den livshotande misshandeln insåg fru Svartenbrandt att hon "hade varit galen" som blev ihop med karln.

Lotta hade också blivit "svårt misshandlad" av Martin (jag anser att brutna revben kvalificerar misshandeln till att vara "svår"). Ändå lämnade Lotta inte Martin. Fortfarande ville hon dela sitt liv med honom och skaffa avkomma med honom.

Ibland krävs
Citera
2017-05-12, 10:04
Medlem
Givetvis så är det i grund och botten alltid den misshandlar som har största ansvaret. Utan Martins attack hade hon givetvis inte varit död. Och man förtjänar inte att dö bara för att man är ihop med en idiot.

Dock så kan man inte bortse från att man alltid har ett ansvar mot sig själv. Man måste se till att man mår bra - det gör man inte i ett förhållande där ena parten misshandlar.

I grund och botten har båda ansvar anser jag, men Martin ett långt större ansvar för detta.

I och med att hon faktiskt lämnade honom så säga att hon faktiskt tog sitt ansvar - och det bevisar ju bara vilken rövhatt Martin är.
Senast redigerad av Woozah 2017-05-12 kl. 10:06.
Citera
2017-05-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Givetvis så är det i grund och botten alltid den misshandlar som har största ansvaret. Utan Martins attack hade hon givetvis inte varit död. Och man förtjänar inte att dö bara för att man är ihop med en idiot.

Dock så kan man inte bortse från att man alltid har ett ansvar mot sig själv. Man måste se till att man mår bra - det gör man inte i ett förhållande där ena parten misshandlar.

I grund och botten har båda ansvar anser jag, men Martin ett långt större ansvar för detta.

I och med att hon faktiskt lämnade honom så säga att hon faktiskt tog sitt ansvar - och det bevisar ju bara vilken rövhatt Martin är.

Vilket hon aldrig gjorde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in