Citat:
Jo men vet du, efter veckans blamager i salen är jag väldigt oroad över att åkl tappat bort sig i snårskogen. Om dom som inte berättat allt som dom vet...
Ungefär dom slutsatserna har ju uppenbarligen polis och åklagare också dragit. Om man har att göra med kallhamrade mördare som nekar hela vägen så gäller det att ha hårda bevis. Speciellt om det finns lika kallhamrade advokater, utan känsla för sanning och rättvisa, med i bilden.
Glöm inte uppgifterna om att JJ även är efterlyst för mord i Afghanistan och troligen har den tjockaste mappen av alla hos polisen. Allt enligt vittnesmål.
–
Ungefär dom slutsatserna har ju uppenbarligen polis och åklagare också dragit. Om man har att göra med kallhamrade mördare som nekar hela vägen så gäller det att ha hårda bevis. Speciellt om det finns lika kallhamrade advokater, utan känsla för sanning och rättvisa, med i bilden.
Glöm inte uppgifterna om att JJ även är efterlyst för mord i Afghanistan och troligen har den tjockaste mappen av alla hos polisen. Allt enligt vittnesmål.
–
Därför måste vi tjata mer, peka på det mer uppenbara och flytta fokus mellan varven.
Om jag får bidra med något så ska bilden av Jafar som förhärdad kompletteras med bilden av Jafar som en oerhört hängiven pappa. Sonen är hans absoluta stolthet och vad ska han nu med den sonen till? Julia kan han ha och mista, men sonen? Vad ska han ge sonen? Ett bättre liv än han själv har haft? Hur ska det gå till? Eller ska sonen sugas upp i en klan av sketna gangstrar? Och vad har sonen att skryta med när han bli + 10? En subba till morsa? Och en Jafar som redan är vida känd ...?
Jag maler på så här för att budskapet kanske ska viskas fram: soc. tar antagligen pojken ifrån honom för evig tid. Eller så kortar han det som ser evigt ut till något i stil med 15 år minus rabatt för snyggt uppförande och vandrar sedan ut som yrkesutbildad, med vetskapen att han ändå gjort det rätta så småningom - lagom för att fira sones student.
Det är ju möjligt att Jafar och Julia tänker satsa Johannas pengar på att flytta utomlands - se för helskotta till att det inte blir möjligt! Alla medel är tillåtna och Akis död ska redas upp!
Sade beslutsamt en ... liten tant ....