Varför tog Mats kort på sig själv i Stockholm? Vad tror ni?
Ren spekulation men följer man Mats Alm's fotospår så vandrar han från Tegnérlunden (kan vara från området runt Stadsbiblioteket eller något av vandrarhemmen som ligger i närheten av Tegnérlunden) till Kungsträdgården. Tidsskillnaden mellan första bilden (Tegnérlunden) och selfien i Kungsträdgården är 51 minuter. Det betyder att han antingen gått väldigt långsamt eller gått omvägar/stannat upp längre stunder.
Mats har nog vid denna tidpunkt börjat inse att han är lost. Han har inga pengar, hans internetsökningar tyder på att han tänkt sig bort från Sverige och han har säkerligen insett att hans "försvinnande" har lett till att saker blev mer komplicerade än han trodde.
Jag tror att Mats vid den här tidpunkten var ganska "slut". Ingen munter typ på den selfien liksom. Men, normalt sett tar man av sig mössan om man ska ta en sådan selfie. Istället har han dragit ned den i pannan. Förklaringen till selfien kan vara så enkel som att han började känna sig "uttittad" och var rädd för att bli upptäckt, i synnerhet då det i regel alltid är en hel del folk runt Kungsträdgården. Han drar ned mössan så långt han vågar och tar sedan en selfie för att utvärdera resultatet.
Tack för snabba, givande, svar. Det här med korten i Stockholm kommer jag nog aldrig förstå.. *argo, du får jättegärna svara på mina frågor! Nog fler än jag som vill det
Sitter och läser lite gamla inlägg, främst för att få se hur Fagro resonerade innan de hade kommit på vad Mats hade "fått i sig" för tabletter. Farao skriver också att det inte är speciellt mycket folk i rörelse i Kungsträdgården en vardagseftermiddag utan det är på Västerlånggatan det är mycket folk... Kanske kunde inte Mats hålla sig ifrån att föreviga sin tripp till Stockholm för att kunna visa för farsan att han minsann har varit i Huvudstaden
Tycker att detta förhör är minst sagt... märkligt
F: Någonting mer?
H: Linda skulle betala maten och tårtorna.
F: Men vin det var bestämt.
H: Eftersom det var hon som betalade så fick hon bestämma det själv.
F: Vad för slags vin?
H: Jaa, något vin, något lådvin som ja, som vi kunde hälla upp i någonting då. Någonting
som var billigt. Äh, och.
F: Någon mer dryck?
H: Jaa, vi hade tänkt ha någon sådan där typ Baileys eller likör eller någonting sådant där
liksom också.
F: Mm, okej. Inget mer kring drycken?
H: Ähh, alltså det var ju det här till, som vi skulle ha till självkostnadspris sen då, sådan här
vodka, lite, lite vodka och sånt där som man kunde blanda någon drink och sälja för fem
spänn eller något sådant där liksom.
Romantiskt bröllop Linda planerade enligt Mats; billigt lådvin, baileys och vodkadrinkar som de ska sälja för 5kr styck.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-05-11 kl. 21:15.
Är Mats Alms försvarare en schitzofren människa med perspnlighetsklyvning e går alla i samma särskola? Logig läsförståelse mm är ju inte direkt i topp. Desdutom berömmer de ju "varandra"ofta. Bäst när Lagro berömde ett inlägg som välformulerat när det var samma nick som skrivit det😆
Ont. Hur ser romantiken ut för systrarna? Är mor Alm hunsad? Hon var ju rätt uppkäftig när Audi busringer Mats o hon tar luren. Finns klipp på youtube.
Tack för snabba, givande, svar. Det här med korten i Stockholm kommer jag nog aldrig förstå.. *argo, du får jättegärna svara på mina frågor! Nog fler än jag som vill det
Sitter och läser lite gamla inlägg, främst för att få se hur Fagro resonerade innan de hade kommit på vad Mats hade "fått i sig" för tabletter. Farao skriver också att det inte är speciellt mycket folk i rörelse i Kungsträdgården en vardagseftermiddag utan det är på Västerlånggatan det är mycket folk... Kanske kunde inte Mats hålla sig ifrån att föreviga sin tripp till Stockholm för att kunna visa för farsan att han minsann har varit i Huvudstaden
Tycker att detta förhör är minst sagt... märkligt
F: Någonting mer?
H: Linda skulle betala maten och tårtorna.
F: Men vin det var bestämt.
H: Eftersom det var hon som betalade så fick hon bestämma det själv.
F: Vad för slags vin?
H: Jaa, något vin, något lådvin som ja, som vi kunde hälla upp i någonting då. Någonting
som var billigt. Äh, och.
F: Någon mer dryck?
H: Jaa, vi hade tänkt ha någon sådan där typ Baileys eller likör eller någonting sådant där
liksom också.
F: Mm, okej. Inget mer kring drycken?
H: Ähh, alltså det var ju det här till, som vi skulle ha till självkostnadspris sen då, sådan här
vodka, lite, lite vodka och sånt där som man kunde blanda någon drink och sälja för fem
spänn eller något sådant där liksom.
Romantiskt bröllop Linda planerade enligt Mats; billigt lådvin, baileys och vodkadrinkar som de ska sälja för 5kr styck.
Samtliga förhör med Mats är märkliga. Han ljuger som en häst travar från första till sista förhöret och har vad jag vet inte slutat än. Normalt funtade människor tycker det är synnerligen märkligt att någon som är oskyldig behöver ta till en enda lögn. När han i de sista förhören märker att han inte kommer någonstans med lögnerna har han helt plötsligt glömt att vissa förhör ens ägt rum. Han börjar också drömma "sanndrömmar" i slutet.
Skulle uppskatta hjälp att få tag i tilläggsprotokollen. Har haft dom tidigare men dom har försvunnit i samband med datorbyte eller dyl.. På den skiva jag fick från polismyndigheten i dalarna finns inga tillägg.
Skulle uppskatta hjälp att få tag i tilläggsprotokollen. Har haft dom tidigare men dom har försvunnit i samband med datorbyte eller dyl.. På den skiva jag fick från polismyndigheten i dalarna finns inga tillägg.
Har inte verifierat nedanstående, säg till om något är inkorrekt.
Om ovanstående gärningsbeskrivning visar sig stämma, har jag svårt att tro att långivarens representant erhållit någon bonus för sin hantering av indrivningen.
Att kidnappa Mats Alm ska den misstänkta triaden bevisligen ha haft kapacitet till. Ett mer konventionellt -- tillika rationellt -- agerande för denna organisation vore väl då att skicka en 'påminnelse' till Linda, med bifogad bild på en 'skopad' Mats hållandes i en tidning.
Fagro med flera, menar vad jag förstår, att Linda hade oförklarade men betydande tillgångar, som hon valt att låta Mats förvalta och konsumera. Om de skribenter som övertygats om 'triadspåret' har rätt, torde väl ett mer konventionellt agerande från triadens sida ha förbättrat Lindas betalningsvilja betydligt, och sannolikt inneburit ett gynsammare utfall för samtliga parter.
Jag undrar vad Fagro med flera tänker om detta resonemang?
Så mycket besvär för denna "triad" utan att få någon vinning alls i det? Maffia...utför ett arbete.. gratis. Tror ni på detta själva?
Eller betalade Mats för att bli av med Linda menar ni?
Enligt tilläggsprotokollen fanns det en spyhög med lingon och blåbär ca 20 m från kroppen.
Sedan fanns det en bajshög ca 25 m från kroppen.
Mycket tyder på att två personer besökte platsen där kroppen fanns men genom stanken förorsakade de en spy och bajshög.
Vid förhör med Mats fick han frågan om han orsakat spy och bajshögen, men han sade det hade han inte gjort.
Det skulle medföra att det fanns personer som visste om var kroppen fanns och att Linda blivit mördad, enligt det här scenariet.
Om någon påträffar en kropp på det här sättet skall det anmälas till polisen omedelbart, men så har inte skett i det här fallet.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-12 kl. 01:17.
Om ovanstående gärningsbeskrivning visar sig stämma, har jag svårt att tro att långivarens representant erhållit någon bonus för sin hantering av indrivningen.
Att kidnappa Mats Alm ska den misstänkta triaden bevisligen ha haft kapacitet till. Ett mer konventionellt -- tillika rationellt -- agerande för denna organisation vore väl då att skicka en 'påminnelse' till Linda, med bifogad bild på en 'skopad' Mats hållandes i en tidning.
Fagro med flera, menar vad jag förstår, att Linda hade oförklarade men betydande tillgångar, som hon valt att låta Mats förvalta och konsumera. Om de skribenter som övertygats om 'triadspåret' har rätt, torde väl ett mer konventionellt agerande från triadens sida ha förbättrat Lindas betalningsvilja betydligt, och sannolikt inneburit ett gynsammare utfall för samtliga parter.
Jag undrar vad Fagro med flera tänker om detta resonemang?
Jag har aldrig påstått något som du framför.
Om Linda hade någon skuld i Kina den kinesen kommer inte till Sverige för att kräva skulden, utan han anlitar sina landsmän i Sverige som får kräva in den.
Mats har inte förvaltat Lindas tillgångar, utan hon har haft hand om alltsammans själv.
Enligt bouppteckningen hade Linda tillgångar på ca 2,3 miljoner inklusive försäkringar.
Det där med "Triader" är dina egna fantasier.
Ren spekulation men följer man Mats Alm's fotospår så vandrar han från Tegnérlunden (kan vara från området runt Stadsbiblioteket eller något av vandrarhemmen som ligger i närheten av Tegnérlunden) till Kungsträdgården. Tidsskillnaden mellan första bilden (Tegnérlunden) och selfien i Kungsträdgården är 51 minuter. Det betyder att han antingen gått väldigt långsamt eller gått omvägar/stannat upp längre stunder.
Mats har nog vid denna tidpunkt börjat inse att han är lost. Han har inga pengar, hans internetsökningar tyder på att han tänkt sig bort från Sverige och han har säkerligen insett att hans "försvinnande" har lett till att saker blev mer komplicerade än han trodde.
Jag tror att Mats vid den här tidpunkten var ganska "slut". Ingen munter typ på den selfien liksom. Men, normalt sett tar man av sig mössan om man ska ta en sådan selfie. Istället har han dragit ned den i pannan. Förklaringen till selfien kan vara så enkel som att han började känna sig "uttittad" och var rädd för att bli upptäckt, i synnerhet då det i regel alltid är en hel del folk runt Kungsträdgården. Han drar ned mössan så långt han vågar och tar sedan en selfie för att utvärdera resultatet.
Fotot är på Mats vem som tagit fotot vet man inte, därför fotot finns är för att bevisa att han fanns i Stockholm ingenting annat.
De här andra fotona som är tagen med Mats kamera är helt säkert en annan person som tagit dem och inte Mats.
Om Mats hade vandrat omkring i Stockholm hade han blivit igänkänd, därför strax innan var han med i LGW Perssons program Efterlyst.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-12 kl. 04:59.