2017-05-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att han avrättas talar extremt starkt för en koppling till kriminella.
Sen har oskyldiga mördats av misstag, men den chansen är mikroskopisk om än inte noll.
Så det är rimligt att ha hypotesen att han på ena eller andra sättet har haft kriminella kopplingar tills motsatsen är bevisad.
Så alla som mördas har en koppling till kriminella? Nästa gång låt din skötare läsa genom dina inlägg innan du postar så slipper du skämma ut dig.
Citera
2017-05-11, 20:27
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beasten
Läs statistiken och fundera lite...

http://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-03-30-slutlig-brottsstatistik-2016.html
Står absolut inte det minsta huruvida personerna var kriminella eller inte.
Det jag skrev var att dom som blir mördade är alltid helylle medborgare utan kriminell samrörighet, samt att jag skulle vilja korrigera mig själv, som någon annan redan påpekade, att det snarare var 20 år sedan och inte 10 årsedan som det aldrig skrevs eller Sades något om mord, det var högst ovanligt.
Senast redigerad av veritatem 2017-05-11 kl. 20:39.
Citera
2017-05-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Alla sköningar här i tråden som tror att polisen utreder detta som ett fall där mördaren inte kände BO för BO var god, lärare och engagerad i näringslivet 😂

Om folk inte lät känslorna styra så kanske dom kunnat se nyktert och ifrågasättande på händelsen istället för att svepa sig med "rätt" spekulationer..

Någonting har uppenbarligen varit "fel" och " farligt" i BO's liv, vilka umgicks han med, vem har han förargat och varför?

Nu finns det ju folk som mördar för minsta petitess, gammalt groll, avundsjuka, etc.
Ingenting kan ju uteslutas.
Möjligtvis har han sålt knark till fel folk, likväl som han kunnat jobba extremt aktivt för att motverka detsamma genom sitt engagemang?

Vad vet Du om det hela?

Själv vet jag ingenting.
Citera
2017-05-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ett par gånger de senaste åren borde väl betyda att huvudspåret borde vara något helt annat?

Eller ska man bara nöja sig med det?

Självklart är huvudspåret något annat.
Det förstår väl vilket dagisbarn som helst och inget annat har påståtts?
Sannolikheten och statistiken talar för det, naturligtvis.

Men lika självklart kan inget uteslutas.
Fel personer har som sagts avrättats ett par gånger i Gbg bara sista åren.
Citera
2017-05-11, 20:30
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Så alla som mördas har en koppling till kriminella?

Nu skrev hen inte mördas, utan avrättas. Kan du själv dra ett, i modern tid, exempel på en främmande oskyldig som kallblodigt mördats, där gärningsmannen ej varit politiskt övertygad eller en muslim?
Citera
2017-05-11, 20:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Så alla som mördas har en koppling till kriminella? Nästa gång låt din skötare läsa genom dina inlägg innan du postar så slipper du skämma ut dig.
Lär dig läsa din fitta! Presumtionen för en blatte som avrättas på gatan är att han har kopplingar till kriminella. Alla som mördas blir inte avrättade mitt på ljusa dagen utanför jobbet, de blir normalt nedknivade eller nedklubbade på fyllan eller i ett drogrus.

Tillvägagångssättet talar för planering och viss organisation bakom dådet.
Citera
2017-05-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Nu skrev hen inte mördas, utan avrättas. Kan du själv dra ett, i modern tid, exempel på en främmande oskyldig som kallblodigt mördats, där gärningsmannen ej varit politiskt övertygad eller en muslim?

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/oskyldigt-offer-mördades-med-15-skott-1.1876147

Är du dum?
Citera
2017-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Lär dig läsa din fitta! Presumtionen för en blatte som avrättas på gatan är att han har kopplingar till kriminella. Alla som mördas blir inte avrättade mitt på ljusa dagen utanför jobbet, de blir normalt nedknivade eller nedklubbade på fyllan eller i ett drogrus.

Planering och organisation betyder ju inte att det inte är fel person som avrättats.

Märkligare saker har skett.
I synnerhet när det är kriminella inblandade.
Citera
2017-05-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nu finns det ju folk som mördar för minsta petitess, gammalt groll, avundsjuka, etc.
Ingenting kan ju uteslutas.
Möjligtvis har han sålt knark till fel folk, likväl som han kunnat jobba extremt aktivt för att motverka detsamma genom sitt engagemang?

Vad vet Du om det hela?

Själv vet jag ingenting.

Vet att hans bil står illa parkerad.
Han var någon form av vikarie, oklar anledning till varför han fått det förtroendet.
Engagerad i föreningslivet vilket lockar en hel del lycksökare.
Antar att hans gärning både ifrågasatts och möjligen skuldbelagts av oliktänkande.

Vet tyvärr för lite om hans umgänge men skulle gissa att det finns mer än en person där med tvivelaktigt leverne, så är det alltid när "goda" människor med ursprung kaos-område, mördas.

Jag gissar att GM varit väldigt motiverad och att det är långt ifrån stundens ingivelse eller fel person som skjutits.
Citera
2017-05-11, 20:42
Medlem
Citat:
Vet att hans bil står illa parkerad.
Han var någon form av vikarie, oklar anledning till varför han fått det förtroendet.
Engagerad i föreningslivet vilket lockar en hel del lycksökare.
Antar att hans gärning både ifrågasatts och möjligen skuldbelagts av oliktänkande.

Vet tyvärr för lite om hans umgänge men skulle gissa att det finns mer än en person där med tvivelaktigt leverne, så är det alltid när "goda" människor med ursprung kaos-område, mördas.

Jag gissar att GM varit väldigt motiverad och att det är långt ifrån stundens ingivelse eller fel person som skjutits.

Jaja.
En "illa parkerad bil" och en "gissning" om "tvivelaktigt umgänge" skulle vara skäl för en avrättning av personen utanför personens arbete.
Av det att döma låter det ju som att de skjutit fullständigt fel person?

Låter rimligt.
Citera
2017-05-11, 20:42
Medlem
aliasjomens avatar
Citat:

vad menar du? jag fattar verkligen inte.." alla som mördas blir inte si & så utan det blir på det andra sättet". snacka om att slå fälleben på sig själv.

hur mördas en person som är föremål för något hedersrelaterat? vet du det? om så är fallet får du gärna dela med dig.
Citera
2017-05-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jaja.
En "illa parkerad bil" och en "gissning" om "tvivelaktigt umgänge" skulle vara skäl för en avrättning av personen utanför personens arbete.
Av det att döma låter det ju som att de skjutit fullständigt fel person?

Låter rimligt.

Du är smart du.

Jag ger "fel person"-scenariot en procents chans i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in