2017-05-11, 16:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Enligt Expressens liverapportering fick hon frågan om vad de åt på bryggan:

– Ostar, korvar, räkor och bröd, säger Arbogakvinnan att hon och Aki åt.
Och det här åt barnen också , frågar målsägandebiträdet Brage Åhman.
– Ja, säger Arbogakvinnan.

Vad hände med de dyra kungskrabbebenen?

Överbliven mat återtogs till E-tuna, vid avfärden från Granliden....
Citera
2017-05-11, 16:24
Medlem
Grandiosos avatar
Hon vill inte bekväma sig med att gå ner till den påträffade kroppen för att kunna bekräfta
eller inte om det är AP. Hon bryr sig inte heller om att verka nämnvärt uppriven och ledsen i
mötet med polis och räddningstjänst den där morgonen i augusti 2015.
Kan detta uppfattas som anmärkningsvärt, signalera att det nog inte står riktigt rätt till
här med vad som hänt i idyllen ute vid Hjälmaren, så spelar det ingen roll för henne tydligen;
detta illdåd är genomfört så att de sätter henne aldrig på det och då slösas det ingen energi
på förställning heller. Hon är där och då i en berusande känsla av oövervinnerlighet.
Spela spelet efter spelets regler behöver hon inte kosta på sig.
De kan misstänka henne bäst de vill - det hånflabbar hon bara åt.
Hon är oåtkomlig.

I denna delen med exmaken. Men knappast när det gäller det andra.

Ville du inte få bekräftat om det var din make som dött?
– Nej, säger Arbogakvinnan och menade att identifieringen skedde senare genom körkort.

Du får besked om att de hittat din man. Vill du inte se honom? säger Jessica Wenna.
– Nej, svarar Arbogakvinnan
Senast redigerad av Grandioso 2017-05-11 kl. 17:04.
Citera
2017-05-11, 16:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Överbliven mat återtogs till E-tuna, vid avfärden från Granliden....

Det jag menar är att i förhören har hon tjatat om att de åt kungskrabbeben. Och när hon pressats sagt att de kanske åt räkor också. Nu är det plötsligt ost och korv och räkor ...
Citera
2017-05-11, 16:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon vill inte bekväma sig med att gå ner till den påträffade kroppen för att kunna bekräfta
eller inte om det är AP. Hon bryr sig inte heller om att verka nämnvärt uppriven och ledsen i
mötet med polis och räddningstjänst den där morgonen i augusti 2015.
Kan detta uppfattas som anmärkningsvärt, signalera att det nog inte står riktigt rätt till
här med vad som hänt i idyllen ute vid Hjälmaren, så spelar det ingen roll för henne tydligen;
detta illdåd är genomfört så att de sätter henne aldrig på det och då slösas det ingen energi
på förställning heller. Hon är där och då i en berusande känsla av oövervinnerlighet.
Spela spelet efter spelets regler behöver hon således inte kosta på sig.
De kan misstänka henne bäst de vill - det hånflabbar hon bara åt.
Hon är oåtkomlig.

I denna delen med exmaken. Men knappast när det gäller det andra.

Ville du inte få bekräftat om det var din make som dött?
– Nej, säger Arbogakvinnan och menade att identifieringen skedde senare genom körkort.

Du får besked om att de hittat din man. Vill du inte se honom? säger Jessica Wenna.
– Nej, svarar Arbogakvinnan

Wenna hade kanske skaran av "skrikerskor" vid den döde i minnet. Bilder som vi sett från "Ökenistan"
Citera
2017-05-11, 16:39
Medlem
Citat:
Enligt Expressens liverapportering fick hon frågan om vad de åt på bryggan:

– Ostar, korvar, räkor och bröd, säger Arbogakvinnan att hon och Aki åt.
Och det här åt barnen också , frågar målsägandebiträdet Brage Åhman.
– Ja, säger Arbogakvinnan.

Vad hände med de dyra kungskrabbebenen?

ja det undrar jag oxå
Citera
2017-05-11, 16:41
Medlem
skippers avatar
Citat:
Det jag menar är att i förhören har hon tjatat om att de åt kungskrabbeben. Och när hon pressats sagt att de kanske åt räkor också. Nu är det plötsligt ost och korv och räkor ...

Citat:
Ursprungligen postat av pytti
ja det undrar jag oxå

Jag har bara mycket snabbt ögnat igenom FUPen, men är det mat inhandlat för bägge morden?
Citera
2017-05-11, 16:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Barnen finns hos en namngiven kvinna - väl behållna. JM känner kvinnan.

Dom borde inte blandas in

Mmm, hoppas inte att det är en nätverksplacering då, för det finns ju massor av släktingar till placerade barn som nekas nätverksplacering hos dem, pga bra mycket, mycket, mycket mindre ev oegentligheter i sin klan än vad Möllerklanen har.

Fortfarande åker Möllrarna gräddfil hos socialtjänsten. Märkligt!!
Citera
2017-05-11, 16:43
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahaaa...och så "betalade" han för sexet med inköp av entrecote, krabbklor och alkohol

Sedan när dricker en finne Bailys och färdigblandade longdrinks?? Och varför dricker han inte dessa longdrinks i bilen ut till Granliden?? Nehej, då ska han blanda sprit i läskflaska

Färdigblandade longdrinks, speciellt "Original Long Drink" = gin o tonic, älskas av många finnar! Baileys kan vara avsett för en kvinna.
Citera
2017-05-11, 16:44
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag har bara mycket snabbt ögnat igenom FUPen, men är det mat inhandlat för bägge morden?

Nej, bara för drunkningenshelgen.
Citera
2017-05-11, 16:44
Medlem
lasternassummas avatar
Skyldig?
Eftersom jag aldrig säger att något är mer än 100% säkert så kan jag inte säga att jag är mer övertygad om att JM är skyldig efter dagen i dag. Möjligen då om 100 tidigare kunde vara 99,5 avrundat uppåt att det ha kommit lite närmare 100 nu...

Dramaqueen
Bilden av en dramaqueen har IMO tagit tydligare form i dag. Om JM hittat till en skådespelarbana långt tidigare i livet så hade kanske många offer kunnat få ett längre och bättre liv! Hon kan börja gråta när som helst. Hon älskar att vara i centrum och styra förloppet runt omkring sig. Kanske skulle det vara ett problem med att komma ihåg manus? Så ofta som hon ändrar sig ser hon inte ut att minnas vad hon sagt tidigare...

Konspirationsteorier
Konspirationen som JM beskrev mot slutet av dagen uppfattade jag som att den skulle förklara varför flyktingsexet filmades. Kanske också att konspirationen skulle leda till att JMs föräldrar skulle mördas. Blandar hon inte ihop morden här? Hur skulle det kunna fria henne från mordet på Aki, som inträffade nästan ett år innan den här konspirationen, enligt JM, sattes i verket? Det är väl mordet på Aki som avhandlas nu? Kanske ligger JM några veckor före alla andra? Mordet på pappa Göran och mordförsöket på mamma Anki ska ju upp i juni...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 16:56.
Citera
2017-05-11, 16:45
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Jo, den stod längre bak på tomten bakom nåt av uthusen.

Var är källan för bilens placering?
Citera
2017-05-11, 16:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in