2017-05-11, 14:20
Medlem
Jag tror inte att AKi var med och handlade alls. Hon stal hans kort och handlade själv alternativt gav kortet till någon. Någon annan var med hela tiden och därför minns hon inget av inköpen plötsligt.
Citera
2017-05-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
I förhör har kvinnan sagt att barnen brukar lägga sig åtta-halv nio. Kvinnan har också sagt att hon har använt sin telefon vid halv nio.
- Du säger nu att ni har lekt uppe vid huset och lagt er fram till klockan nio, säger åklagaren.
- Det är efterhandskonstruktion efter masterna, säger kvinnan.
- Det är ju det jag menar, då har du anpassat din version efter det, säger åklagaren.
- Nej...

Johanna må vara en massa saker, men hon är inte slipad.

Nej direkt blåst! Påstå att masterna visar att vi var hemma när hennes telefon inte har någon positionering överhuvudtaget mellan kl 13.36 (Brottsta)-15.04 (Kungsör) o handlingen genomfördes kl 13.42. Hon är dummare än jag trodde
Citera
2017-05-11, 14:23
Medlem
KeithRichardss avatar
Från AB:

Åkl: Varför ringer du 112?

- För att jag såg telefonen, men inte båten.

Åkl: Det här är en HELT ny uppgift. Du har inte sagt att du ringer 112 för att du ser telefonen förut.

Två andra anledningar t att hon ringer 112 har hon förut uppgett. Ringer 112 när:
1) hon ser att båten inte ligger på sin plats.
2) när hon ser båten i vassen

Senast redigerad av KeithRichards 2017-05-11 kl. 14:27.
Citera
2017-05-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det finns någon nätdrog som Aki skulle ha kunnat inkapaciterats av. Var min tanke
Jag tror att du har alldeles rätt.
Jag vågar tro att Johanna var rätt kunnig i slika saker.
Jag tänkte bara att hon påstod att de planerade sex på bryggan och undrar hur berusad han var för att det skulle se ut som en mysig idé. Sex i pool kan ju också vara rätt sexigt, för den delen
Citera
2017-05-11, 14:28
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Man kan tycka det, jag håller med, men bevisningen blir svag när hon slingrar sig. De har ju inget tekniskt att gå på i princip. Förutom positionering av Johannas telefon och kiselalgerna ungefär. Samt att AP var fysiskt god form och bör inte ha drunknat i dryga metern vatten.

Men det ska vara ställt bortom rimligt tvivel att Johanna mördat Aki.... finns tvivel? Ja tyvärr.

Aki var inte intresserad av fiske säger ett par vittnen. Vad skulle han då ut i båten / vattnet att göra med kläderna på?
Citera
2017-05-11, 14:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mycket intressant teori

Aki åkte till Eskilstina fredag morgon enligt mobil positioneringen, eller hur? Inte torsdag kväll? Har hjänsläpp å minns inte.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-11 kl. 15:09.
Citera
2017-05-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Aki var inte intresserad av fiske säger ett par vittnen. Vad skulle han då ut i båten / vattnet att göra med kläderna på?
Jeansen hade han lämnat innanför dörren i huset. Han återfanns i shorts och (T-?)tröja
Citera
2017-05-11, 14:32
Medlem
valleros avatar
Citat SvD:
Åklagaren kastar sig in på morgonen dagen efter det att maken dog.
- Vet du att ni matade fåren då?
- Det gör vi alltid på morgonen.
- Men var fåren där då?
- Jag vet inte, de blev ju dödade av en varg sedan.
- Precis, det framgår av förundersökningen att de här fåren blev rivna i juni. Så det fanns ju inga får.

Johanna verkar ju krackelera snabbare än jag trott...
Citera
2017-05-11, 14:33
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Kanske ville ha en paus från J, var hon på fyllan kanske hon var elak.

Nu tror jag inte hon är oskyldig men nog finns det tillräckligt med tvivel för att hon inte ska bli fälld. Hon må vara blond men framstår som ett kriminellt geni, det är inte mycket som fastnar på henne.
Citera
Medlem
De tjatar om mat under förhöret. Och om oxfilé. Jag hittar entrecote på kvittot men inte minsta lilla oxfilé. Det är ju helt olika saker. Eller är jag ute och cyklar här som snöar in mig på det?
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
Men räddningstjänsten var ju där först på morgonen, och då fanns inget fordon på tomten. Först senare under förmiddagen kom väl dottern dit.

Vars var bilen som Aki och JM åkte till stugan med?

Jo, den stod längre bak på tomten bakom nåt av uthusen.
Citera
2017-05-11, 14:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag tror att du har alldeles rätt.
Jag vågar tro att Johanna var rätt kunnig i slika saker.
Jag tänkte bara att hon påstod att de planerade sex på bryggan och undrar hur berusad han var för att det skulle se ut som en mysig idé. Sex i pool kan ju också vara rätt sexigt, för den delen

Hahaaa...och så "betalade" han för sexet med inköp av entrecote, krabbklor och alkohol

Sedan när dricker en finne Bailys och färdigblandade longdrinks?? Och varför dricker han inte dessa longdrinks i bilen ut till Granliden?? Nehej, då ska han blanda sprit i läskflaska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in