2017-05-11, 13:26
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Lunchuppehållet är över och försvarsadvokat Amanda Hikes ifrågasätter åklagarens påstående om hennes anteckningar som varit avfotograferade i Expressen.
- Det blir väldigt konstigt, säger Hikes.

Domaren:
- Det är ju fri bevisföring.
idag 13.15

Haha! Klockrent domaren!
Citera
2017-05-11, 13:27
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det är ca 20 meter mellan Coops utgång och Systembolaget, ligger bara ett Apotek emellan. Men fortfarande, att hinna köpa all denna sprit på 9 minuter. Kan det vara någon kassaklocka som går lite fel? Fast det gäller att vara snabb om man har tvillingar på 2år med sig. Se bild

https://minfil.org/d026Ebb0b5/coop.JPG

Sen finns det ett Max mittemot, men ingen kortdragning där, annars kanske det hade varit något mellan bolagsinköpen.

Nått lurt är det med tidslinjen! Nånting viktigt händer efter att de har handlat Coop+Systemet.
sa inte hon att de åkte o hämtade tvillingar på dagis och sen hem att lasta av grejer? (därför finns inget i sommarstugan)
Citera
2017-05-11, 13:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jaha! Då är 15.30 inköpet på Bolaget inte i Eskilstuna utan i Arboga? Det förklarar ju iaf lite mer.

Men 13.36 från Brottsta till 15.04 Kungsör, då har man inte åka raka vägen. Jag åker ofta till Kungsör den vägen (förbi Brottsta) och jag skulle säga att den sträckan tar ca 20 minuter.

Så det är en timme ungefär som de är någon annan stans, troligen i Eskilstuna då. Kanske dränker AP i Ån bakom McD där MR sedan dumpade kniv ett år senare. (Detta McD passeras mellan Brottsta och Kungsör). Men det stämmer inte med tiden för AP:s död tyvärr.

Kanske ändå var hem till JM med matvaror och hämtade barnen på dagis efter att de handlat? Vill gärna ha en makaber lösning på gåtan, men det kanske är Ockhams rakblad här. JM kanske talar sanning om just och enbart detta?

Snurrigt...., men bolagsinköpen HAR skett i E-tuna. Telemasternas uppkopplingar mot mobilerna - dom varierar - tror jag - jajamensan
Citera
2017-05-11, 13:37
Medlem
skippers avatar
Är det någon som vet varför vissa rättegångar kan direktsändas, typ Pirate Bay men det är faktiskt den enda jag kan påminna mig. Däremot finns ljudfilerna tillgängliga efteråt.
Citera
2017-05-11, 13:37
Medlem
Kvinnan skröt ju om hur skicklig hon var på avsluta förhållande och stänga av känslor. Inte det smartaste att säga kanske. Hon har ju dålig kontroll på narcissisten så åklagren borde spela på det.
Citera
2017-05-11, 13:40
Medlem
Nu gjorde hon en riktig tabbe. Alla har hört i larmsamtalet att hon låtsas upptäcka både telefonen och båten under larmsamtalet. Men i tingsrätten sa hon nyss att hon såg både båt och telefon innan hon ringde. Hoppas Denna tar vara på den karameller.
Citera
2017-05-11, 13:43
Medlem
SmygarBerits avatar
"Åklagare Wenna undrar över inköpet av ett kilo entrecote.
- Skulle ni ha ätit ett halvt kilo var?

- Nej, säger kvinnan. Men jag handlar alltid mycket.

Kvinnan hade även köpt löjrom och rökta räkor. Men flaskorna ur bolagspåsarna packade de inte upp.
- Vi packade alltid upp de samma dag vi skulle ha dem.

- Så du tycker det är gott med varm rosé, undrar åklagaren.
- Nej."
Citera
2017-05-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Snurrigt...., men bolagsinköpen HAR skett i E-tuna. Telemasternas uppkopplingar mot mobilerna - dom varierar - tror jag - jajamensan

Ett av inköpen på Systemet (648,10) har registrerats på den 10/8 i kontouttdraget men står att köpet gjorts den 7/8.
Citera
2017-05-11, 13:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Nu gjorde hon en riktig tabbe. Alla har hört i larmsamtalet att hon låtsas upptäcka både telefonen och båten under larmsamtalet. Men i tingsrätten sa hon nyss att hon såg både båt och telefon innan hon ringde. Hoppas Denna tar vara på den karameller.

Ja, hoppas de snappar upp på det. Hon verkar samlad under rättegången , men hoppas verkligen åklagarna lyckas sätta henne i besvärlig sits. Sen verkar det vara hennes taktik att inte komma ihåg eller dra iväg några tårar när det börjar bli jobbigt med frågorna..
Citera
2017-05-11, 13:50
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ett av inköpen på Systemet (648,10) har registrerats på den 10/8 i kontouttdraget men står att köpet gjorts den 7/8.

Såg det, men jag försöker hitta kvittona, vill kolla upp en sak. Men försöker följa rättegången samtidigt
Citera
2017-05-11, 13:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Om man inte påträffar några flaskor eller matrester i sommarstugan så måste väl det innebära att man har haft en mat-och dryck-fest någon annanstans?
Det är så jag uppfattar det. Finns det några gissningar på var?
Citera
2017-05-11, 13:52
Medlem
Hon säger ju att alkoholen var i bilen. Men räddningstjänsten säger ju i en rapport i fupen att det inte fanns något fordon på tomten. Hur kan åklagare missa denna straffspark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in