2017-05-11, 12:46
Medlem
Mimurs avatar
Vad kan det vara för medicin som hon tagit idag som skulle göra henne "neutral"? Vad skulle det kunna finnas för bieffekter av det? Skulle hon kunna begära att få sådan medicin och sedan skitit o ta den bara för att kunna säga att hon egentligen är mer känslosam i förhören än vad hon ger sken av. Jag blir lite spekulativ, men hon har gett intrycket av att vara helt hämningslös i mångt o mycket så inget förvånar mig
Citera
2017-05-11, 12:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här går ju bra lite väl segt men JM har redan hunnit med att "bryta ihop" och börjat med "inga kommentarer" och då ska man ha i åtanke att det här är den svaga delen av åtalet och den lätta bitaen för JM att förklara sig, vi får se vad som händer när det är dags att redogöra för mobilförflyttningar under tiden hon sov och annat, då duger det inte med "inga kommentarer".

Hon jobbar inte så värst bra under press och det kommer att bli värre.

Är det inte lite udda att advokaten begär en paus just i det ögonblicket då den åtalade ser ut att vara på väg att säga "för mycket"?

Kanske är det vi ser en plan från åklagarna som gradvis höjer tempot/tempen?

Vid någon punkt bör JM komma till insikten att det är livstid som väntar. Hur kommer hon att reagera då?

Några företeelser i dag tolkar jag som exempel på hennes manipulativa "förmåga". Smutskastningen av Aki och gråten, som snarare var en strävan att väcka sympati än ett utslag för starka känslor, IMO, var två exempel.

Citera
2017-05-11, 12:51
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Vad kan det vara för medicin som hon tagit idag som skulle göra henne "neutral"? Vad skulle det kunna finnas för bieffekter av det? Skulle hon kunna begära att få sådan medicin och sedan skitit o ta den bara för att kunna säga att hon egentligen är mer känslosam i förhören än vad hon ger sken av. Jag blir lite spekulativ, men hon har gett intrycket av att vara helt hämningslös i mångt o mycket så inget förvånar mig

Illistig & Intrigant
Citera
2017-05-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Fy fan va JM svarar bra på frågorna
Vilka miffon till åklagare. Håller med L GW P om att de drar ut på det. I vilket syfte kan de göra de?
För att få henne stressad eller uttråkad och sedan sparka henne på knäskålarna???

Tycker du hon svarar bra på frågorna? Hon trasslar ju in sig hela tiden. Säger saker som är otroligt ologiska. Hon svarar annorlunda nu än i polisförhör. Hon kommer åka dit så det stänker om det.
Citera
2017-05-11, 12:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag hoppas få veta mer angående obduktionerna, avseende tarminnehåll t.ex.
Var det kolhydrat- / proteinrikt, mm. ?

Det kommer nog mer om detta senare, troligen tillsammans med en mer exakt beskrivning av hur kiselalgerna ska tolkas.

Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det inte lite udda att advokaten begär en paus just i det ögonblicket då den åtalade ser ut att vara på väg att säga "för mycket"?

Kanske är det vi ser en plan från åklagarna som gradvis höjer tempot/tempen?

Vid någon punkt bör JM komma till insikten att det är livstid som väntar. Hur kommer hon att reagera då?

Några företeelser i dag tolkar jag som exempel på hennes manipulativa "förmåga". Smutskastningen av Aki och gråten, som snarare var en strävan att väcka sympati än ett utslag för starka känslor, IMO, var två exempel.

Det var smart av Hikes, hon insåg att det här var inte bra och behövde styra upp JM lite, Hikes gör ett bra jobb trots ett besvärligt läge.

Klart att åklagarna har en plan, de jabbar lite nu bara för att mjuka upp JM, några tunga kroppsslag, dansa ut och vänta medan smärtan sprider sig, in och jabba igen, få JM mör helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja vad händer med t ex isen som inköptes 13.42 på Akis kort?

Aki
13.35 Samtal fr JM (Brottsta)
13.42 Inköp på Akis kort bl a Party is
13.35-20.19 Ingen som helst aktivitet på Akis tele. 20.19 är det JM som messar
JM
13.51 Inköp bolaget
13.36 (Brottsta)-15.04 (Kungsör), ingen som helst aktivitet mellan dessa klockslag på JMs tele
15.19-15-38 JMs telefon befinner sig i Arboga
15.30 Inköp bolaget

Skulle Aki övernatta i föräldrarnas lägenheten, kan han befunnit sig där under eftermiddagen och något hänt där. Kan viss del av inköpen blivit kvar där. Aki hade kommit dagen innan till E-stuna, sov han över i föräldrarnas våning den natten?
JM säger i förhör dag 1 att hon är "väldigt kreativ och företagsam". Hon säger även att hon tar reda på vem som äger fastigheten genom Lantmäteriet för att sedan lägga bud till bonden. Finns det möjlighet att hon under den tid, då drunkningsolyckan inträffade haft någon egen fastighet i området runt E-stuna som idag inte är i hennes ägo som augusti 2015 eller något hyresavtal.
Citera
2017-05-11, 13:12
Medlem
pulverhonungs avatar
Hur vet ni vad JM svarar under rättegången? Kan man lyssna via ljudupptagning någonstans?
Citera
2017-05-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tycker du hon svarar bra på frågorna? Hon trasslar ju in sig hela tiden. Säger saker som är otroligt ologiska. Hon svarar annorlunda nu än i polisförhör. Hon kommer åka dit så det stänker om det.
Håller med!

Dessutom så framställer hon sina egna barn som lögnare! Alla andra ljuger hela tiden och resten av världen är knarkare typ.

Det faller pladask.
Citera
2017-05-11, 13:17
Medlem
När jag läst förhören som hållits med Johanna blir man lätt matt. Ingen lätt person att förhöra då hon ständigt slingrar sig och ibland "bokstavtstolkar" frågorna varefter svaren blir ofullständiga. Vi kunde se ett ex idag "Jag skulle aldrig döda den jag älskade". OK, men om hon inte älskade sin man? I det ögonblicket ....?

Åklagaren har lärt sig med tiden och försäkrar sig om att Johanna verkligen förstår den precisa frågan. Hon småljuger mer eller mindre konstant samt kräver att bli överbevisad - först då släpper hon allt och byter spår.

Många förhör har det blivit.
Citera
2017-05-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här går ju bra lite väl segt men JM har redan hunnit med att "bryta ihop" och börjat med "inga kommentarer" och då ska man ha i åtanke att det här är den svaga delen av åtalet och den lätta bitaen för JM att förklara sig, vi får se vad som händer när det är dags att redogöra för mobilförflyttningar under tiden hon sov och annat, då duger det inte med "inga kommentarer".

Hon jobbar inte så värst bra under press och det kommer att bli värre.

Tycker båda sidor presterat mediokert under fm. Ronderna går på poäng till JM. Just när åklagaren hittade en blotta ringde advokaten i gong-gongen och räddade situationen.

Börjar framkomma motsägelser från JM och ett visst mönster i hennes fotarbete. Nu borde hon byta taktik, annars tror jag åk kan få henne i gungning. Särskilt som tecknen är att hon är tyngre i benen under eftermiddagsronderna.
Citera
2017-05-11, 13:25
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja vad händer med t ex isen som inköptes 13.42 på Akis kort?

Aki
13.35 Samtal fr JM (Brottsta)
13.42 Inköp på Akis kort bl a Party is
13.35-20.19 Ingen som helst aktivitet på Akis tele. 20.19 är det JM som messar
JM
13.51 Inköp bolaget
13.36 (Brottsta)-15.04 (Kungsör), ingen som helst aktivitet mellan dessa klockslag på JMs tele
15.19-15-38 JMs telefon befinner sig i Arboga
15.30 Inköp bolaget

Jaha! Då är 15.30 inköpet på Bolaget inte i Eskilstuna utan i Arboga? Det förklarar ju iaf lite mer. Någon som vet var man hittar Bolagskvittona?

Men 13.36 från Brottsta till 15.04 Kungsör, då har man inte åka raka vägen. Jag åker ofta till Kungsör den vägen (förbi Brottsta) och jag skulle säga att den sträckan tar ca 20 minuter.

Så det är en timme ungefär som de är någon annan stans, troligen i Eskilstuna då. Kanske dränker AP i Ån bakom McD där MR sedan dumpade kniv ett år senare. (Detta McD passeras mellan Brottsta och Kungsör). Men det stämmer inte med tiden för AP:s död tyvärr.

Kanske ändå var hem till JM med matvaror och hämtade barnen på dagis efter att de handlat? Vill gärna ha en makaber lösning på gåtan, men det kanske är Ockhams rakblad här. JM kanske talar sanning om just och enbart detta?
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-05-11 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in