2017-05-11, 12:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Jag brukar personligen tröttna efter ett tag om jag har sex med samma person. Finns lixom ingen spänning längre att se fram emot.
I ett riktigt förhållande där man älskar personen över allt annat så är det annorlunda.
Men de flesta av oss har inte ett sådant förhållande.

Stackare. Har varit i ett förhållande i över 12 år, min partner är lika spännande, och jag blir om möjligt mer tänd på honom för var dag som går, och jag har mina knep för att locka honom till mig dessutom

Och som någon redan skrivit, orka tjata, är man inte sugen så är man inte..
Citera
2017-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Stackare. Har varit i ett förhållande i över 12 år, min partner är lika spännande, och jag blir om möjligt mer tänd på honom för var dag som går, och jag har mina knep för att locka honom till mig dessutom

Och som någon redan skrivit, orka tjata, är man inte sugen så är man inte..

Det är en naturlig process. Precis som med allt annat så tröttnar man allt efter som om man gör det för ofta.
Hur kan man bli mer tänd på en person dag för dag? Då måste ju personen i fråga vara väldigt speciell.
Men hur många personer man träffar är det? Inte särskilt många.
I de flesta förhållande så tröttnar man på sin partner efter ett tag. Enda undantaget är om man har träffat en riktigt speciell tjej/kille.
Citera
2017-05-11, 14:20
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Det är en naturlig process. Precis som med allt annat så tröttnar man allt efter som om man gör det för ofta.
Hur kan man bli mer tänd på en person dag för dag? Då måste ju personen i fråga vara väldigt speciell.
Men hur många personer man träffar är det? Inte särskilt många.
I de flesta förhållande så tröttnar man på sin partner efter ett tag. Enda undantaget är om man har träffat en riktigt speciell tjej/kille.

Well, då har jag inte tröttnat isåfall.. Men jag vet att det är på tapeten att göra det efter en vecka med sin partner typ... Och vad gör man själv för att bidraga till att förbättra förhållandet?
Jag och min karl har byggt en trygg grund att stå på, men det har tagit tid, Rom byggdes som bekant inte på en dag

Ja, min karl är väldigt speciell, och det är inte bara det sexuella, det är hela helheten, hur han är, rör sig, för sig, pratar, det intellektuella osv..
Har aldrig träffat någon lika spännande som honom, och jag visste att det var han jag ville ha, redan innan jag ens lärt känna honom, han hade lika bra kunnat vara yxmördare

Vill inte min karl ha sex en dag så är det ingen fara på taket, bara att ta det en annan dag..
Vi ligger i princip varje dag, ibland 2-3 ggr per dag

Jag antar att jag har haft en jävla tur som träffat rätt partner direkt..
Ser inte vad det är som skulle kunna göra att jag "tröttnar"...

12 år och 3 månader tillsammans för att vara exakt
Citera
2017-05-12, 03:28
Medlem
Nestor666s avatar
Det vanliga sexet kan nog bli lite tråkigt många gånger efter några år med samma partner.
Men det finns alltid fantasier som man kan dela med sig av och kanske t.o.m göra verliga för att krydda sexlivet en aning.
Det gjorde jag och min sambo och det gjorde att vi tänder på varanda mer än när vi hade sex första gången.

Så mitt råd är att vara öppna med varandra och var lite nasty och inte så blyga.
Citera
2017-05-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Well, då har jag inte tröttnat isåfall.. Men jag vet att det är på tapeten att göra det efter en vecka med sin partner typ... Och vad gör man själv för att bidraga till att förbättra förhållandet?
Jag och min karl har byggt en trygg grund att stå på, men det har tagit tid, Rom byggdes som bekant inte på en dag

Ja, min karl är väldigt speciell, och det är inte bara det sexuella, det är hela helheten, hur han är, rör sig, för sig, pratar, det intellektuella osv..
Har aldrig träffat någon lika spännande som honom, och jag visste att det var han jag ville ha, redan innan jag ens lärt känna honom, han hade lika bra kunnat vara yxmördare

Vill inte min karl ha sex en dag så är det ingen fara på taket, bara att ta det en annan dag..
Vi ligger i princip varje dag, ibland 2-3 ggr per dag

Jag antar att jag har haft en jävla tur som träffat rätt partner direkt..
Ser inte vad det är som skulle kunna göra att jag "tröttnar"...

12 år och 3 månader tillsammans för att vara exakt

Jag känner igen varenda ord (nåja, förutom "min karl").
Jag mötte henne som hastigast och visste direkt att hon (vi) var mitt (varandras) livs kärlek och jag hade inte backat ifall hon så var ett dödssjukt fattigt luder. Vi hade flera ganska stora hinder för att kunna leva ihop, men den glasklara känslan av att ha hittat rätt drev oss båda igenom dessa.

Det spelar ingen roll om vi så knullat hela dagen, - jag vänder mig ÄNDÅ om för att spana in hennes rumpa när vi väl klivit upp och jag längtar konstant efter att känna hennes nakna hud mot min. Till skillnad från dig, så träffade jag inte rätt partner direkt i livet... Gratulerar dig till det!

Naturligtvis kan alla människors sexualitet gå i vågor, men jag tror att i många fall där folk långsiktigt tröttnar på att ha sex med samma partner varje gång, så är det egentligen något annat som skaver i relationen. Kanske en magkänsla att det egentligen inte är rätt person?
Citera
2017-05-12, 10:43
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag känner igen varenda ord (nåja, förutom "min karl").
Jag mötte henne som hastigast och visste direkt att hon (vi) var mitt (varandras) livs kärlek och jag hade inte backat ifall hon så var ett dödssjukt fattigt luder. Vi hade flera ganska stora hinder för att kunna leva ihop, men den glasklara känslan av att ha hittat rätt drev oss båda igenom dessa.

Det spelar ingen roll om vi så knullat hela dagen, - jag vänder mig ÄNDÅ om för att spana in hennes rumpa när vi väl klivit upp och jag längtar konstant efter att känna hennes nakna hud mot min. Till skillnad från dig, så träffade jag inte rätt partner direkt i livet... Gratulerar dig till det!

Naturligtvis kan alla människors sexualitet gå i vågor, men jag tror att i många fall där folk långsiktigt tröttnar på att ha sex med samma partner varje gång, så är det egentligen något annat som skaver i relationen. Kanske en magkänsla att det egentligen inte är rätt person?

Kul att du hittade rätt, och nej, jag hittade inte rätt direkt, hade ett förhållande innan min nuvarande, fast det varade bara i 4 månader

Jag håller med dig, men även om jag inte känner för att ha sex precis just då, känner jag ju ändå en oerhörd attraktion till min partner, och det är ju dessutom så mycket mer än bara det, själva helheten, och dessutom vet jag ju vad han har att erbjuda, så jag kommer gärna tillbaka för mer.
Jag tar på honom så ofta jag kommer åt, och han gör detsamma, han klämmer och tar på mig var vi än är, det tycker jag är skönt, och mest roligt är på gymmet, han säger att han brukar komma fram och pussa på mig när han ser att något sliddjur har glott på honom.
Jag är oerhört ointresserad av andra människor runtomkring, så jag missar oftast vad som händer, men får det återbertättat sedan

Före jag träffade min karl så trodde jag aldrig mer att jag skulle hitta någon, var singel ett halvår,
men ack så fel jag hade!

Jag har aldrig någonsin tvekat på att min sambo är den rätte för mig, jag känner det på alla sätt och vis. Vi är inte lika i alla frågor, och det kan nog vara en fördel många ggr, men vi går bra ihop ändå
Citera
2017-05-12, 10:44
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor666
Det vanliga sexet kan nog bli lite tråkigt många gånger efter några år med samma partner.
Men det finns alltid fantasier som man kan dela med sig av och kanske t.o.m göra verliga för att krydda sexlivet en aning.
Det gjorde jag och min sambo och det gjorde att vi tänder på varanda mer än när vi hade sex första gången.

Så mitt råd är att vara öppna med varandra och var lite nasty och inte så blyga.

Jag brukar bjuda på lite nudepics och lite förförande beskrivning vad jag är sugen på att göra, det brukar räcka att locka med
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in