2017-05-10, 22:38
Medlem
locknlolls avatar
Tidningen GT gör det igen .
Förra veckan gnälldes det på Lennartsson. Nu är det Grens tur.
Engvall den bittre gnyr och gnäller på herr Gren och vips så hakar den Göteborska kvällstidningen på.
För Engvalls egen skull är det bättre så, eftersom han känner att han svikit de blåvita fansen.
Och vad är då bättre än att flytta focus från honom själv ?

Någon eller några spelare i blåvitt påstås vara missnöjda med Gren.
Och det kan man lätt förstå, eftersom löneförhandlingar inte alltid går som man hoppats på.
Så även speltider.

Men visst ,låta alla spela lika mycket och låta samtliga få riktigt bra betalt är säkerligen bra för många.
Men inte för klubben.

Vill GT fortsätta med att splittra klubben så gör man helt rätt.
Vill man på GT hjälpa till att skapa en go atmosfär ,så är det bättre att hålla käften och sluta leka med tangentbordet. Journalister på GT bör också sluta leka polare med vissa spelare
Har jag,du eller andra problem på jobbet så tar man det med chefen !

Har alla dessa spelare klagat i pressen , eller är Engvall bara lite känslig ???
(2015)
Nr Land Pos Namn
1 Sverige MV John Alvbåge
2 Sverige F Emil Salomonsson
3 USA F Heath Pearce
4 Norge F Haitam Aleesami
6 Sverige MF Sebastian Eriksson
7 Danmark MF Mads Albæk
8 Danmark MF Søren Rieks
9 Danmark MF Jakob Ankersen
10 Finland A Riku Riski
11 Bolivia MF Martin Smedberg-Dalence
12 Sverige MV Markus Sandberg
13 Sverige MF Gustav Svensson
14 Island F Hjálmar Jónsson
15 Danmark A Thomas Mikkelsen
16 Sverige A Mikael Boman
17 Ghana MF Prosper Kasim
18 Ghana MF Lawson Sabah
19 Sverige A Gustav Engvall
20 Sverige A Victor Sköld
22 Sverige F Adam Johansson
23 Sverige F Patrick Dyrestam
24 Sverige F Tom Pettersson
26 Sverige MF Karl Bohm
27 Sverige F Billy Nordström
28 Norge F Thomas Rogne
29 Danmark A Lasse Vibe
30 Sverige F Mattias Bjärsmyr Captain sports.svg
– Sverige MV Johan Hagman
Senast redigerad av locknloll 2017-05-10 kl. 23:36.
Citera
2017-05-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag förstår dig inte här. Om Engvall inte presterar och var er sämste anfallare. Dessutom ville Engvall inte förlänga. Det Gren borde gjort då är väl att hjälpa till med en försäljning - få in lite deg och minska lönebudgeten - inte motarbeta spelaren? Eller hur tänker du?

Självklart har inte Gren motarbetat en transfer, det förstår ju vem som helst, han har försökt få bort Engvall från klubben, på alla sätt och vis, kanske till och med genom att vara elak mot Gustav. Retrospektivt kanske inte Engvall var så nöjd med att dra till Bristol, vem vet, och då blir det naturligtvis ännu tristare när Gren då gjort "allt" han kan för att få han att flytta.
Citera
2017-05-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Det var ju exakt det Gren gjorde. Fick in deg. Övertalade Engvall till Bristol genom att påtala att hans situation i ifk knappast var optimal med skador och underprestation. Ta chansen pojkvasker. Rädda din och föreningens ekonomi...

"Buhu Gren sålde mig till england för ca 4x så mkt som jag var värd"
Ah, jag förstod Engvalls uttalande som att när Gren gick ut och sa att Engvall inte utvecklas, underpresterar och är skadebenägen att det gjorde honom (Engvall) mindre attraktiv på marknaden. Därav kritiken mod Gren.

Jag har dock bara läst om förloppet.
Citera
2017-05-10, 23:59
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ah, jag förstod Engvalls uttalande som att när Gren gick ut och sa att Engvall inte utvecklas, underpresterar och är skadebenägen att det gjorde honom (Engvall) mindre attraktiv på marknaden. Därav kritiken mod Gren.

Jag har dock bara läst om förloppet.

Så här gick snacket hos Gren när allt var nästan klart med Bristol.

"Det blir alltid lite dumt när en fotbollspelare försvinner mitt i säsongen när vi inte kan ersätta honom. Men ser vi tillbaka på sommaren har inte haft någon nytta av Gustav ändå. Han har varit skadad hela tiden . Med de veckorna vi haft nu så kommer vi inte att sakna Gustav just nu, men kanske i höst om vi får någon mer skada. Han har haft lite otur under säsongen och det har varit lite tufft för honom. Därför tror jag att det blir bra för honom med en nytändning."

https://www.svt.se/sport/fotboll/gustav-engvall-lamnar-ifk-goteborg/

(Lasse Vibe är betydligt mer saknad än Gustav Engvall)
Senast redigerad av locknloll 2017-05-11 kl. 00:07.
Citera
2017-05-11, 01:42
Medlem
Hörde att det kostar 1000 spänn att bli medlem i AFC fotboll och att ordföranden (Ryssholm) sitter i en period av 10 år. Vilket skämt!

Undrar när Pelle Olsson lämnar det sjunkande skeppet?
Citera
2017-05-11, 06:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag förstår inte riktigt. Du är arg för att podden agerat Bagdad Bob tidigare och du är arg för att man inte längre agerar Bagdad Bob? Skulle man klippa bort delen där en spelare för en gångs skull pratar om något intressant istället för bilar och kepsar? Budskapet är bra men budbäraren är skit?

Budskapet är bra men budbäraren har helt plötsligt gått från att vara Bagdad-Bob till grävande journalister men deras grundval och ingång till all info de fått från första början är ju att de just varit tjenis med alla inblandade parter i form av Engvall, Gren, Lennartsson samt typ alla spelare i Blåvitt

Man kan inte först ha agendan att vara schysst mot alla och vara polare med alla för att sedan när info som ges i förtroende som "internt" helt plötsligt landar på ens bord och man inser att man har ett scoop går över till att vara några slags grävande Olof Lundh-journalister.

Det är pressetiskt jävligt osnyggt att helt plötsligt läcka de källor du haft pga din särställning som lite propaganda-organ.

Däremot är jag inte förvånad om det stämmer att Gren sagt som han gjort, märkligt dock att det endast kommer från spelare/tränare jag i grunden ogillar och som verkar vara enormt gnälliga. Engvall presterade nada för oss, vägrade förlänga kontraktet, ja då kanske Gren försökte få bort honom till varje pris. Vet inte om man kan ifrågasätta det direkt. Ska Engvall komma och diktera villkoren och förhandlingarna kan han ta sin agent och sätta sig på ett plan till Bristol. Han ville väl någon annanstans, kanske han skulle tänkt på innan han började gnälla och spela divig utan att egentligen presterat ett skit på egen hand utan Vibe.

Engvall besitter/besatt en enorm talang, den hade Blåvitt tålamod med, men inte enormt tålamod. Vi ville dessutom förlänga, det ville inte Engvall, ska Gren då sitta snällt i båten och acceptera en eventuellt bosman-gående spelares krav samt att man ska vänta på att han hittat en optimal klubb? Så fan heller, skriv på ett nytt kontrakt så kan Gren säkert hjälpa dig med att hitta en bättre klubb du vill gå till vid ett senare tillfälle.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-05-11 kl. 06:38.
Citera
2017-05-11, 07:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Lika bra att få upp all skit till ytan så folk verkligen inser hur dåligt vår förening mår.

Ekonomiskt, sportsligt, politiskt etc.

Upp med allt bara, bänd upp golv och väggar och sätt eld på skiten bara

Ja, vi behöver sannerligen en rejäl "extreme makeover". Släng ut allt, i stort sett hela truppen, hela ledningen på Kamratgården, den förbannat usla marknadsavdelningen som effektivt dödar alltfler engagerade medlemmars/supportrars intresse och gör om från grunden.

Jag är så jävla trött på hela jävla klubben att jag fanimej är nöjd över att jag i sommar och höst skall jobba så mycket att jag för första gången på över 10 år kommer missa en hemmamatch eller fler. Det är fan inte roligt att gå längre ens.
Klubben mår så j-a illa och det enda som sker är inget alls, jag blir fan rent ut sagt galen på föreningen. Det finns så många engagerade supportar/medlemmar/sponsorer etc med sådan enorm kunskap som inte utnyttjas, när förslag ges ignoreras dessa och undanflykter är usla.
Flertalet gånger har undanflykterna varit direkt felaktigt underbyggda faktamässigt, när detta påtalats har det varit tyst från Kamratgården.

Det har varit en del skit genom åren men till slut tröttnar verkligen folk och det är där vi hamnat nu. Folk med kunskap som gått på matcherna länge och väl, yngre förmågor med kunskap och vilja ignoreras som alla har idéer som skulle föra klubben framåt ignoreras och förlöjligas.

Jag blir helt vansinnig på skiten. Det tar mig emot att såga det jag älskar mest av allt utanför familj och vänner men klubben ligger tamejfan snart på hospice istället för den iva vi nu är på.

Det är fan avgå alla läge.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
All publicitet är bra publicitet som man brukar säga

Snacka om att Blåvitt skulle må bra av en seger mot Djurgården, inte bara sportsligt.

Seger mot DIF? Nu var du kul, vi kommer famla omkring på plasten och få däng med 5-1 efter ett hattrick av Engvall, ett självmål var av Bjärsa och Rogne och vårt mål är ett självmål av Kim.
Det blir skoj...
Citera
2017-05-11, 08:12
Medlem
Snällt av Göteborg att lova Jögge förlängning så vi slapp honom i landslaget. Riktiga patrioter!!
Citera
2017-05-11, 11:14
Medlem
Citat:
Budskapet är bra men budbäraren har helt plötsligt gått från att vara Bagdad-Bob till grävande journalister men deras grundval och ingång till all info de fått från första början är ju att de just varit tjenis med alla inblandade parter i form av Engvall, Gren, Lennartsson samt typ alla spelare i Blåvitt

Man kan inte först ha agendan att vara schysst mot alla och vara polare med alla för att sedan när info som ges i förtroende som "internt" helt plötsligt landar på ens bord och man inser att man har ett scoop går över till att vara några slags grävande Olof Lundh-journalister.

Det är pressetiskt jävligt osnyggt att helt plötsligt läcka de källor du haft pga din särställning som lite propaganda-organ.
Fast det handlar inte om källor, läckor, saker sagda i förtroende eller grävande journalistik. Engvall framför på eget initiativ kritik i en bandad intervju. Eller fattade han inte att det var en intervju? Det är gästen som framför sin åsikt, inte värdarna som bytt fot helt plötsligt. Att klippa bort allt som inte stryker medhårs i sann propagandistisk anda vore jävligt osnyggt.
Citera
2017-05-11, 16:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Fast det handlar inte om källor, läckor, saker sagda i förtroende eller grävande journalistik. Engvall framför på eget initiativ kritik i en bandad intervju. Eller fattade han inte att det var en intervju? Det är gästen som framför sin åsikt, inte värdarna som bytt fot helt plötsligt. Att klippa bort allt som inte stryker medhårs i sann propagandistisk anda vore jävligt osnyggt.

Nej, det vet jag. Däremot bör BBpodd passa sig för vad de vill kalla sig själva då de fram tills nu snarare suttit och slickat alla spelarnas röv och aldrig någonsin varit kritiska till någon alls.

Har inga problem med att det kommer upp till ytan. Hyser ingen sympati för Engvall och han verkar vara en gnällig jävel som är bitter för det blev som det blev i Blåvitt. Ser inte vad Blåvitt/Gren kunnat göra annorlunda förutom möjligen på spelarnivå då Jörgen kunde spelat ett annat system eller eventuellt gett Engvall hela matcher. Men Engvall var rent ut sagt skit varje gång han spelade.
Citera
2017-05-11, 16:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nej, det vet jag. Däremot bör BBpodd passa sig för vad de vill kalla sig själva då de fram tills nu snarare suttit och slickat alla spelarnas röv och aldrig någonsin varit kritiska till någon alls.

Har inga problem med att det kommer upp till ytan. Hyser ingen sympati för Engvall och han verkar vara en gnällig jävel som är bitter för det blev som det blev i Blåvitt. Ser inte vad Blåvitt/Gren kunnat göra annorlunda förutom möjligen på spelarnivå då Jörgen kunde spelat ett annat system eller eventuellt gett Engvall hela matcher. Men Engvall var rent ut sagt skit varje gång han spelade.

Jag tänker då verkligen inte försvara BBpodd på nåt sätt ty det stämmer mycket väl att det varit en hyllningspodd i mångt och mycket. Det ändrade sig väl egentligen först efter matchen mot Häcken när Razak blev totalsågad även där men eftersom han redan blivit det precis överallt annars med kändes det ju föga kontroversiellt.

Engvall är ju en grym affär för oss, han var knappast ordinarie men vi fick in massa pengar för honom. Han dansade den där underbara kvällen på Friends men mycket mer var det inte.
Citera
2017-05-11, 16:50
Medlem
bagarn29s avatar
På några här inne låter det som att IFK står för IckeFolkKära, är det så illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in