2017-05-10, 21:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu är du ju inte bara tidpunkten. Det är ju också så att Mats Alm förnekar att han öht har varit i Åselby.

Att komma med fakta till Mats Alm är som att vattna en gås. Det mest intressanta är att när man ljuger så måste man hela tiden komma ihåg vad man har ljugit om. Det gör varken Mats eller Lars Alm. Nu finns det så mycket som binder båda dessa herrar till ett flertal uttalanden som tillsammans ger en mycket stark indiciekedja. Men indiciekedjan skall kompletteras med att handfast tekniskt bevis.

Straffet för en lögnare är inte att alla misstror lögnaren utan att lögnaren inte kan lita på att någon annan säger sanningen.

Efter dagens besiktning av Norra Bertilsbo samt andra platser av intresse har flera intressanta saker dykt upp. Har träffat lite lokala förmågor som alla är samstämmiga om Mats skuld till mord på Linda Chen. Blev en lång dag som startade i Stockholm 05:00 och slutade i Stockholm 20:10.

Träffade på en lustig kuf som visste att Mats hade skjutit ihjäl Linda. Sedan gav han en livaktig förklaring till att det finns en sorts kulor som tillverkas av mexikanska kriminella syndikat, eller Mexikos maffior som han sa. De har speciella kulor som skjuts in i en kropp som läker ihop såret från ingångshålet direkt genom en snitsig utformning av kulan. Eftersom kulan är helt tillverkad av Aloe Vera så upplösas den i kroppen och blir vatten. Det är därför som mexikansk polis nästan aldrig vet hur maffians offer har dött. Jag vill nästan para ihop den kufen med Mats Alm så de får tillsammans raljera över sina otroliga berättelser.
Citera
2017-05-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Jag skulle tro att det inte finns motiv att ljuga om detta. Vad jag vet har han gång på gång hävdat att han inte känner Mats eller hans pappa Lars.

Att han inte känner Mats och/eller Lars är också en lögn,precis som det mesta han häver ur sig.
Du menar att om man gång på gång hävdar något så blir det sant?

Samma taktik som Mats och Lars?

Allt är lögn.
Det vet ju du också din räksmugglare!
Citera
2017-05-10, 21:08
Medlem
Leo293s avatar
[quote=Agaton-Brattenburg|60688352]
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski

Jag skulle tro att det inte finns motiv att ljuga om detta. Vad jag vet har han gång på gång hävdat att han inte känner Mats eller hans pappa Lars.

Jag tror Fagro är gammal scout-ledare som bara vill hjälpa damer över gatan och hjälpa till lite varhelst han kan. Hedersknyffel kallades de förr.

Nu har jag sett "dokument inifrån" SVT 1:an, del 2, 3:e delen sänds nästa onsdag. Mycket intressant utredning där man bestämmer sig från start att två bröder är skyldiga till mord, man vill hitta en snabb lösning och drabbas av ett tunnelseende, motiven är en enorm press från massmedia och karriärmässiga från poliskommissariens sida. Se den påminner mycket om Mats Alm, där man pekade ut honom från början i efterlyst med flera millioner tittare.
Mats Alm är tveklöst dömd på lösa boliner för griftefridsbrott.
Citera
2017-05-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Nu har jag sett "dokument inifrån" SVT 1:an, del 2, 3:e delen sänds nästa onsdag. Mycket intressant utredning där man bestämmer sig från start att två bröder är skyldiga till mord, man vill hitta en snabb lösning och drabbas av ett tunnelseende, motiven är en enorm press från massmedia och karriärmässiga från poliskommissariens sida. Se den påminner mycket om Mats Alm, där man pekade ut honom från början i efterlyst med flera millioner tittare.

Men ditt svagpsyke, det finns en viss skillnad i indicier och bevisning.
Det påminner inte det minsta om Mats Alm. Mats är ju skyldig men dömdes inte, så i princip finns det inte minsta likhet.

Fattar du?
Nej ,jag vet...du är alldeles för korkad.
Citera
2017-05-10, 21:19
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Att komma med fakta till Mats Alm är som att vattna en gås. Det mest intressanta är att när man ljuger så måste man hela tiden komma ihåg vad man har ljugit om. Det gör varken Mats eller Lars Alm. Nu finns det så mycket som binder båda dessa herrar till ett flertal uttalanden som tillsammans ger en mycket stark indiciekedja. Men indiciekedjan skall kompletteras med att handfast tekniskt bevis.

Straffet för en lögnare är inte att alla misstror lögnaren utan att lögnaren inte kan lita på att någon annan säger sanningen.

Efter dagens besiktning av Norra Bertilsbo samt andra platser av intresse har flera intressanta saker dykt upp. Har träffat lite lokala förmågor som alla är samstämmiga om Mats skuld till mord på Linda Chen. Blev en lång dag som startade i Stockholm 05:00 och slutade i Stockholm 20:10.

Träffade på en lustig kuf som visste att Mats hade skjutit ihjäl Linda. Sedan gav han en livaktig förklaring till att det finns en sorts kulor som tillverkas av mexikanska kriminella syndikat, eller Mexikos maffior som han sa. De har speciella kulor som skjuts in i en kropp som läker ihop såret från ingångshålet direkt genom en snitsig utformning av kulan. Eftersom kulan är helt tillverkad av Aloe Vera så upplösas den i kroppen och blir vatten. Det är därför som mexikansk polis nästan aldrig vet hur maffians offer har dött. Jag vill nästan para ihop den kufen med Mats Alm så de får tillsammans raljera över sina otroliga berättelser.

Mycket intressant det du skriver. ser fram emot fortsättningen, Det gör nog inte Mats.

Vad gäller det fetade, så är det faktiskt just det som håller på att ske nu........något Mats alltid varit orolig för, men nu bör han känna lite fruktan faktiskt.
Citera
2017-05-10, 21:20
Medlem
[quote=Leo293|60689291]
Citat:

Mats är dömd på mycket fasta boliner för griftefridsbrott. Utredningen har dessutom bedrivits på bred front från start.

"Problemet" är inte Efterlyst eller Leif GW Persson.

"Problemet" är Mats Alm som begick veritabelt juridiskt självmord genom att öppna truten och släppa ut det Almska intellektet i full frihet. Hade han låtit det stanna vid sitt oförglömliga framträdande i Efterlyst kanske han hade klarat av att hålla sig undan, men han väljer att istället toppa det hela med en rövarhistoria om kidnappning m.m. där han dessutom knallar omkring i Stockholm och tar bilder på sig själv. I samband med det skrev Mats Alm (och i delar Lars Alm och Hanna Alm) in sig i svensk kriminalhistoria för den värsta rövarhistoria som presenterats svenskt rättsväsende någonsin.

Nä, Mats Alm är en tjuv som utnyttjade Linda på olika sätt, inte tog sitt ansvar o.s.v. och han var i högsta grad i närheten av Åselby vid den tidpunkt han själv hävdade att han lagade mat hemma i lägenheten.

Mats Alm är ansvarig men inte dömd för Linda Chen's död. Mats Alm är en tjuv (erkänt men ej dömts) och Mats Alm är dömd för griftefridsbrott på hela korrekta grunder. Mats Alms försvarare såg det som en framgång att Mats undgick att bli fälld för dråp eller mord. Mats överklagade aldrig domen om brott mot griftefriden.
Citera
2017-05-10, 21:25
Medlem
Jubberos avatar
[quote=Leo293|60689291]
Citat:

Har nyss sett programmet du refererar till. det som slog mig var väl kanske mest hur lik Mats kan vara ett litet barn, när det kommer till hur han har förmåga att hålla sig till sanningen.

Ett litet barn, under press, har nog inga problem att möta förståelse.

Ett förvuxet barn däremot.....som var på väg att gifta sig.......har högre krav ställda på sig.

Det inser ju du också.

Varför ljuger han om var han befann sig 19.59?
Varför slog han av sin mobil under ca 8 timmar?
Citera
2017-05-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293

Men din svagbegåvade människa, tror du att du kan "lösa" ett fall genom att se ett program om ett helt annat random fall. Om det hade varit en dokumentär om Cristine Schurrer så hade vi med din retorik kunnat få Mats dömd till livstid för mord.
Citera
2017-05-10, 22:02
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Här tror jag att motivet till LC:s död finns. Den 3:e augusti kommer troligen brevet till LC:s kännedom och då går luften ur Mats Alms luftslott. Något måste göras under helgen och det görs det också.

SMS:et vid Åselby är ett bevis på att Mats Alm ljuger om "turen", ett annat är besöket vid Stångtjärnsstugan som enl. Mats Alm var folktom men enl. uthyraren var uthyrd vid tillfället "turen".

Rättelse käre bagarn! Den 3:e augusti är Linda redan död. Enligt Mats "försvann" hon den 1/8 2009.

Men brevet från Nordea skickades den 30/7 och det kanske kom fram den 31/8? Jag har skickat en del både brev och paket som kommit fram dagen efter. Linda kanske öppnade posten efter att de handlat och kommit hem med pepparbiffen? Hon läste det och anklagade Mats, vilket blev den tändande gnistan för det som skedde?
Citera
2017-05-10, 22:09
Medlem
Citat:
Här tror jag att motivet till LC:s död finns. Den 3:e augusti kommer troligen brevet till LC:s kännedom och då går luften ur Mats Alms luftslott. Något måste göras under helgen och det görs det också.

SMS:et vid Åselby är ett bevis på att Mats Alm ljuger om "turen", ett annat är besöket vid Stångtjärnsstugan som enl. Mats Alm var folktom men enl. uthyraren var uthyrd vid tillfället "turen".

Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Rättelse käre bagarn! Den 3:e augusti är Linda redan död. Enligt Mats "försvann" hon den 1/8 2009.

Men brevet från Nordea skickades den 30/7 och det kanske kom fram den 31/8? Jag har skickat en del både brev och paket som kommit fram dagen efter. Linda kanske öppnade posten efter att de handlat och kommit hem med pepparbiffen? Hon läste det och anklagade Mats, vilket blev den tändande gnistan för det som skedde?

Klarsyn, jag tror bagarn menar att Linda måste bort innan postgången gjort sitt. MA måste därför göra jobbet under helgen. Jag tror även att bagarns teori ligger nära till hands för det telefonsamtal M senare gör till Lindas Mamma där han istället för att nämna att hon är borta ställer konstiga frågor.
Citera
2017-05-10, 22:11
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Klarsyn, jag tror bagarn menar att Linda måste bort innan postgången gjort sitt. MA måste därför göra jobbet under helgen. Jag tror även att bagarns teori ligger nära till hands för det telefonsamtal M senare gör till Lindas Mamma där han istället för att nämna att hon är borta ställer konstiga frågor.

Visst kan du ha rätt.
Citera
2017-05-10, 22:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn

Klantigt skrivet av mig. Jag menar att på måndagen hade LC fått reda på det om hon levat.

Nja, det hade nog Mats Alm plockat undan i så fall. Detta hände ju på lördagen och den 31:e var på fredagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in