2017-05-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Snacket om en kniv saknar relevans.

Det var polisen som frågade om kniv under "förhöret". Vet inte var ordet kniv kimmer ifrån,menndet var inte min poäng.

Förstår inte varför polis/åklagare använde sig av dockor/lek under förhören? Var man så jävla okunnig för 20år sen?
Citera
2017-05-10, 21:21
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Oerhört skrämmande hur man pressar fram de svar man vill ha! Går det alls att sätta någon tilltro till barns vittnesmål om det är så här man jobbar? Och så kliver "minnesforskaren" in på arenan dessutom... Gud hjälp!

När minnesexperten Sven Å. Christianson dök upp som drivande i den här historien så inser man att det är hans egen önskan om att pojkarna är skyldiga, som polisen har gått på. Karln har fått sina böcker borttagna från universitetens kurslitteratur, och rörde till Quick utredningen på det mest bisarra sätt. Christianson ville helt enkelt vara med och lösa ännu ett spektakulärt och banbrytande mordfall. Allt för att hans egna aktier som psykolog skulle stiga. Idag är karln ett skämt, och han försöker med en dåres försvarstal hävda smutskastning i DN och AB... Detta är alltså, så vitt känt, det åttonde mordfallet som klantskallen förstör. Ett sorgligt rekord för svenskt rättssystem.
Citera
2017-05-10, 21:22
Medlem
Tydligt att det är polisen som påstår för Robin att hans äldre brorsa varit vid vattnet och t.o.m gjort något med Kevin. Pojken försöker först vara till lags och peka ut någon på fotot för att Sandberg ska bli nöjd. Men sen frågar Sandberg om inte storebror varit med och gjort något. Snacka om ledande fråga. Och så pressar de femåringen i någon timma och visar lite mer fotografier. Förhör den äldre brodern som inte varit vid vattnet. Sen släpper de det där och grillar ett par trettonåringar. Ren desperation att de återvänder till bröderna sen, och där får väl SÅC en viktig roll.
Vilken soppa.
Nä jag tror inte att femåringen ens sett något ö-h-t, varken God Jul eller Robert eller en vass kniv. Det är fantasier. Det står ialf helt klart att de är oskyldiga.
Citera
Medlem
Tror att det finns en poliskommissarie som kommer få det hett om öronen numera.

Skulle vara kul att höra vad GW sa om fallet i Efterlyst (såg att han var med där) när det begav sig.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Åklagaren styrde utredningen men givetvis vill DJ låta RS bära hundhuvudet då han även va presstalesman och ansiktet utåt i utredningen ..

Jag vet vad åklagarens respektive förundersökningsledarens uppgifter är. Men här körde Rolf Sandberg sitt eget race. Och han gav sig inte i förhören förrän han fått fram just det svar han ville ha, och bortsåg även från viktiga alibigivande vittnesförhör. Han har begått MÅNGA TJÄNSTEFEL (inte bara den olagliga avlyssningen) i ivern att till vilket pris som helst lösa detta brott. Jag kokar av ilska och frustration.
Citera
2017-05-10, 21:23
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luden99
Känns väldigt illa skött det här. Skulle vilja se FUP om det verkligen inte finns den minsta teknisk bevisning.
Är det så, så är det groteskt att en 5 och 7 årings berättelse får avsluta och se detta fallet som löst 🤔

Hade det funnits teknisk bevisning hade denna dokumentärserie aldrig gjorts.

Finns lika mycket som tyder på att "God Jul" dödade Kevin som att Robin och Christian gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan du då sakligt berätta på vilket sätt du konstruktivt bidrar till något genom att komma med direkta beskyllningar om att Sandberg skulle vara pedofil. Det visar endast på vilken lågvattennivå du befinner dig.

Pojkarna fick inget straff eftersom de inte var straffmyndiga. De fick en behandlingsplan om 10 år.

Men stackars lille RS då! Självklart är det synd om honom och inte om småpojkarna på 5 & 7 år som blev plågade av honom. Fick inget straff? Detta har påverkat hela deras uppväxt och påverkar dem fortfarande. Det har förstört deras liv.

Mina frågor är högst befogade: Varför var RS så omtänksam mot pedofilerna? Man pratade till och med om att man var rädd för att pedofilerna skulle få bära hundhuvud. Men att anklaga oskyldiga barn gick tydligen bra! Varför undersökte man inte pedofilspåret ordentligt, när det fanns gott om pedofiler i området? Varför gick man över till det ovanliga "barnspåret"? Har RS kompisar som är pedofiler? Har dessa någon hake på honom? Det är högst befogade frågor i sammanhanget. Men det fattar inte du, för du kommer ju inte med annat än personangrepp i tråden.
Citera
Medlem
Det hela var som jag väntat mig sedan jag läste DN artikeln, efter att läst allt om TQ så är man luttrad och förstod att det skulle bli så här, det förstod jag redan när DJ intervjuvades förra veckan.

Och nu är kronologin avklarad för det som hände.

Till de gamar som inte trodde på alibit.

Föräldrarna, 10 åringen och hans familj hade ingen anledning att ljuga eftersom vid det här skedet och en månad in i tiden var R och C endast huvudvittnen och M och M var huvudmisstänkta, alltså de två 13-åringarna.

Alibit är 100% som jag skrev i går.

Jag har till och med en aning om vad som vi fick se ikväll, de båda bröderna fick dagen efter höra att Kevin mördats, och kom sannolikt som en chock för dem.

Allt de säger i början låter mer som bearbetning av att Kevin är död, Robin blev sannolikt lite avundsjuk på sin bror som trodde sig ha uppgifter att lämna, eftersom han ser upp till sin bror vill han inte vara sämre utan i bilen på väg till polishuset fantiserar han ihop att han sett Kevin bli mördad. De förvandlar mordet till en lek för att bearbeta att deras kompis mördades.

Ingen av dem mordagen var vid sjön, de var på gården och lekte en timme, sedan ut och fiska.

Vad styvmodern säger på psyket kan man inte alls ta på allvar, och detta borde polisen fattat, en person som totalt klappat ihop är inte tillräknelig.

RS verkar vara en genuint ond människa.
Citera
2017-05-10, 21:24
Medlem
Joe Blows avatar
Ingen vettig kan väl annat än anse att RS inte fattade ett bra beslut då han själv gick in som förhörare. Samhället och medias krav på resultat fick honom sannolikt att bli trött på alla lögner som presenterades honom och han tappade fattningen. Detta är givetvis oacceptabelt och någon borde gått in och tvingat honom att ta några veckors extra semester. Jag tycker inte RS i filmerna framstår som en dålig snut men uppenbart en utarbetad och väldigt pressad sådan. Vi får heller inte glömma att han hade fått i uppdrag att lösa ett mord som begåtts i Sunnyvale Trailer Park. Vilken kavalkad av "färgstarka karaktärer".
Citera
2017-05-10, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Snacket om en kniv saknar relevans.
Det tror du??
Citera
2017-05-10, 21:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Man får ju känslan att 5-åringen drar fram lite "best of Kevin". En dag visade någon honom en kniv och en annan dag knuffade någon honom på en badbrygga. I hans lilla hjärna är säkert allt Kevin råkat ut för relevant när någon frågar.

Försöker Rolf få en eventuell knuff på en brygga bli till ett mord bakom en bod?

Brukar inte vara så värst lättpåverkad men hans förhör var ju riktigt hemskt att se. Han verkade dessutom mest oroad av hur folk skulle se på honom om fallet inte löstes. Att få fast den som mördade 4-åring var inte prio nummer ett.
Citera
2017-05-10, 21:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ingen vettig kan väl annat än anse att RS inte fattade ett bra beslut då han själv gick in som förhörare. Samhället och medias krav på resultat fick honom sannolikt att bli trött på alla lögner som presenterades honom och han tappade fattningen. Detta är givetvis oacceptabelt och någon borde gått in och tvingat honom att ta några veckors extra semester. Jag tycker inte RS i filmerna framstår som en dålig snut men uppenbart en utarbetad och väldigt pressad sådan. Vi får heller inte glömma att han hade fått i uppdrag att lösa ett mord som begåtts i Sunnyvale Trailer Park. Vilken kavalkad av "färgstarka karaktärer".

Vidhåller du att bröderna mördade Kevin? Du har ju trots allt drivit den linjen väldigt aggressivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in