Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
En förälder som lyfter och ser barnet hela dagarna noterar ju alltifrån mängden snor till blåmärken osv, ofta så nojar man ju över det mesta som är lite avvikande hos en bebis. Och de här har sett blod i blöjan, blod i spya, hört krasande ljud inifrån kroppen, sett massor med blåmärken på huden och nervryckningar, nej, jag köper inte att de som haft helhetsbilden framför sig ska anses behövt vara läkare för att fatta att barnet inte mådde bra. Tycker faktiskt inte det är för mycket begärt. Det hade däremot nog varit en fördel för läkaren om de faktiskt berättat om alla symptom och inte bara pekat på ett litet märke på pannan. Barnet kan inte berätta själv hur det betett sig så det ansvaret måste ju föräldrarna ta.
Ja jo såklart, man analyserar allt som förälder! MEN samtidigt vet man vad som är normalt och inte. Lite blod i en spya samt lite blod i en blöja KAN VARA helt normalt och behöver t.ex. inte vara livshotande. Nervryckningar har min mellersta haft (dock utan förklaring efter massa provtagningar) och även min minsta (där väntar utredning). Mina barn har knakat en och annan gång också

MEN nu var ju lilla Hailey bevisligen skadad med tanke på revbensbrott m.m. Jag tror ju dock, som många andra, att Erika helt enkelt litade på Alex i detta läge. Dock borde hon ju ha talat om för BVC osv. vid besöket med läkaren. Men kanske va hon rädd?