2017-05-10, 19:03
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jo det vill jag minnas också. Men om hon har den lappen i häktescellen lär hon ju ha fått den sen.

Stämmer, men nu var det att hon vid samtal med Muhammad efter de släppts sa att hon sovit i 3 dagar. Antagligen BS för att visa att hon har läget under kontroll.
Citera
2017-05-10, 19:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, alltså - nu ska vi väl inte (precis som du är inne på) göra det som gjorts hundratals miljoner gånger tidigare i mänsklighetens historia: Strida blott eftersom vi har olika uppfattningar.

Grejen är att detta med narkomani egentligen aldrig ens har slagit mig. Jag uppfattade inte henne som person på det viset.

Däremot, nu när du lett in mig på detta spår, så inser jag att det finns delar av den här historien som hitintills tett sig som svårförklarliga...men om man applicerar förklaringsmodellen narkomani (eller bruk av narkotika i största allmänhet) på vissa delar så utgör det en perfect match. Jag tänker nu bland annat på hennes brevkorrespondens med försäkringsbolaget If angående Aki. Där missar hon gång på gång att stava hans namn med stor bokstav. Han får även heta "åki" lika mycket som han heter "aki". Den staden hon bor i kallar hon "edskiltuna". Vissa andra ord som hon skriver är obegripliga; exempelvis "Hans systrar har stulit våra tillungars födelsefoto". Eller varför inte: "Hur kan ni tro att det ligger ett brott bakalm hans dödsfall?????".

Det jag vill komma till är att detta skulle kunna tyda på att hon är påverkad av bensodiazepiner eller opiater när hon skriver detta. Alternativt att hon är full. I annat fall så bör hon lida av dyslexi. När man läser de andra breven så ser man också andra typer av rätt grova grammatiska fel.

Jag tar inte upp detta för att förnedra henne eller för att mena att folk som stavar "fel" är klandervärda på något vis. Det jag snarare syftar på är att jag blir förvånad att man stavar på detta viset i brevkorrenspondens med ett försäkringsbolag om väldigt viktiga saker. Kom på en grej till; hon säger att Akis ena syster "är hells angels". Detta påminner lite om hur vissa barn jag möter pratar. Jag vet en kille som sade när han fick frågan om vad han ville bli när han blir stor att "Jag ska bli FBI". Jag får inte ihop en akademiker med detta. Är jag fel ute eller anses det acceptabelt att man stavar på detta viset som exempelvis socialsekreterare när man gör skrivelser till olika myndigheter?

Den som vill läsa själv kan göra detta här: https://minfil.org/UcO1Cdb2b7/Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf

Från och med sidan 233 börjar Johannas skrivelser.

Än en gång: Jag anser att folk får stava som dom vill. Jag är ingen ordfascist.

Vad gäller Tramadol så är det ju igen direkt jättestark narkotika. Subutex däremot, eller Fentanyl, är det mer drag i - dessa har mer karaktären av att man finner dom hos personer som avancerat i missbruket. Metadon är också en sådan drog. Heroin är naturligtvis vansinnigt starkt och återfinns knappast hos någon helgknarkare, men det visste du säker redan.

Sen vill jag avslutningsvis också säga att jag verkligen vill avstå bråk och så vidare ty sånt är asjobbigt. Jag har dock inte kommit längre i min personliga utveckling än att jag ofta hoppar på folk då jag känner mig påhoppad, tyvärr. Men jag jobbar på det.

Välskrivet. Tack.

Nog är det dyslexi allt. Hon hade en rätt knölig väg till sin "akademikertitel" vill jag minnas.
Hennes språkbruk har nog mest att göra med umgänget - inom och utom familjen. Jag är likadan själv, men inte här.
Osagt om hon har ADHD eller ej, Hon är speedad - javisst. Saker och ting tycks ha gått överstyr - sen en tid tillbaka. Nu är hon misstänkt och åtalad - vi får se....
Citera
2017-05-10, 19:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jo det vill jag minnas också. Men om hon har den lappen i häktescellen lär hon ju ha fått den sen.

De som har medicin på häktet har apo-dos medicinen paketeras av apoteket, ett säkert sätt att hantera medicin som är utskrivet till varje patient, hon har tydligen sparat en av dessa påsar, en grej som kriminalvården borde hantera på ett bättre sätt, öppna påsen och ge medicinen i handen, se till att patienten tar medicinen, ta med påsen.
Citera
2017-05-10, 19:16
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det du skriver är tankeväckande och fyllt av allvar, men jag hittade ändå en infallsvinkel som inte är helt fri från humor IMO.

När JB tillfrågas om vad hon gör 2016-08-03, när Göran och Anki knivades, så åt hon och JJ plankstek.
Om jag nu har en gourmetådra så får den mig att mera fokusera på intagning än tillagning, men hon använde ett ord om tillagningen som fick mig att reagera. Så skulle inte jag uttrycka mig.

"JB tillfrågas om vad hon gjorde den 3 augusti 2016. Hon säger att hon och JJ var hemma på kvällen och åt plankstek som Julia tillagade. Hon minns detta eftersom hon fått "plankor" av JM några dagar tidigare och att det var mycket jobb med dessa såsom att olja in och bränna dem i ugnen. Julia tror att de kan ha ätit vid 19.00-tiden eller 20.00-tiden."

Tilla_ggsprotokoll_III_2017-04-12__del_2__3_.pdf, sid 290.

Säger man så?
Jag brukar försöka att inte bränna maten...

Inte för att vara näsvis.... men det var plankorna (av ek) hon oljade in och brände i ugnen. Dom var nya. Man gör så.
Jag, däremot, har spekulerat i att köttet som inhandlades 7/8, just gick till kvällsvard, den kvällen.
Inte som JB och JJ påstår, kvällen innan... häpp
Citera
2017-05-10, 19:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Inte för att vara näsvis.... men det var plankorna (av ek) hon oljade in och brände i ugnen. Dom var nya. Man gör så.
Jag, däremot, har spekulerat i att köttet som inhandlades 7/8, just gick till kvällsvard, den kvällen.
Inte som JB och JJ påstår, kvällen innan... häpp

Det var säkert oxfilén eller entrecôten ngt kött var det som inhandlades som hamnade på plankorna.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-10 kl. 19:24.
Citera
2017-05-10, 19:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Skulle varit intressant om dom tagit lite hår från JM och testat mot droger, om inte annat för att få se om hon bara är knäpp el om droger är inblandade också vilket är troligt..

Varför finns inget om Görans Obduktion?

Sekretess. Presenteras under rättegången.
Citera
2017-05-10, 19:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Inte som JB och JJ påstår, kvällen innan
... häpp
7 august? Vilket kött talar vi om då? Jag har hört en del om kött i fallet med Aki (1 kilo entrecote som borde ha varit till fler personer än bara JM, Aki och tvillingarna) men i fallet med Göran och Anki har jag bara hört om kött i den bemärkelsen att Jafar och Julia berättat om sitt planksteks-alibi.

Mordet var väl 3 augusti?
Citera
2017-05-10, 19:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
7 august? Vilket kött talar vi om då? Jag har hört en del om kött i fallet med Aki (1 kilo entrecote som borde ha varit till fler personer än bara JM, Aki och tvillingarna) men i fallet med Göran och Anki har jag bara hört om kött i den bemärkelsen att Jafar och Julia berättat om sitt planksteks-alibi.

Mordet var väl 3 augusti?

"Drunkningen" som det kallas, hände 2015-08-07. AP "hittades" 2015-08-08, DÖD.

Knivningen av JM´s pappa hände 2016-08-03. DÖD

En förflugen mening från JB (tror jag) till mamma, gällande AP´s död, blev: men mamma, fatta, det är ETT år mellan "morden". Därav missförståelsen datum emellan.
En inhandling av mat 2015-08-07 för 1900 pix till Granlidenvistelsen tror jag gick till en fest hos JB / JJ, samma kväll.
Inte som JB/JJ påstår, kvällen innan.
Citera
2017-05-10, 19:37
Medlem
Citat:
Sekretess. Presenteras under rättegången.

Intressant att se hur mycket pengar som JM hann lägga vantarna på de sista dagarna innan brottet. JM var den ende som kunde förutspå hans plötsliga hädanfärd.
Citera
2017-05-10, 19:40
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Den inspelade dialogen under bilfärden efter dom släppts är talande: "-Pengar, pengar, pengar, vi måste ha tag på pengar". Det är hon i ett nötskal.
Citera
2017-05-10, 19:42
Medlem
afKnollentotts avatar
FEEEEl av mig, JAG har blandat ihop åren och köttbitarna Jag ber om ursäkt !
Citera
2017-05-10, 19:45
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
"Drunkningen" som det kallas, hände 2015-08-07. AP "hittades" 2015-08-08, DÖD.

Knivningen av JM´s pappa hände 2016-08-03. DÖD

En förflugen mening från JB (tror jag) till mamma, gällande AP´s död, blev: men mamma, fatta, det är ETT år mellan "morden". Därav missförståelsen datum emellan.
En inhandling av mat 2015-08-07 för 1900 pix till Granlidenvistelsen tror jag gick till en fest hos JB / JJ, samma kväll.
Inte som JB/JJ påstår, kvällen innan.
Hmm, okej...så Julia och Jafar festade samma kväll som Aki drunknar men de hävdar att de hade partaj kvällen innan han drunknar? Vad tjänar de på att säga så?

För övrigt så minns jag att Johanna och Mohammed hade partaj med vodka, vin och hyrfilm dagen efter att de mördat Göran (4 augusti). De stannade uppe länge enligt Johanna.

Edit: Såg nu ditt andra inlägg! Viss köttbitsförvirring får man räkna med i sådana här digra fall!

Nu ska jag skopa upp lite glass och ta en paus från sommarstugemordet, det är nämligen del 2 i Kevin-dokumentären på SVT nu snart.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-10 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in