2017-05-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella1997
Indonesien är landet och du skrev det i princip är skattefritt. Bali tillhör Indonesien så hur kan det inte vara skattefritt med?

Jag har aldrig skrivit något om Indonesien, Bali är dock en separat ö som ligger i Indonesien ja.
Citera
2017-05-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men ta och skatta för pengarna då, det blir ändå en bra inkomst för dig. Du har inte nerver till att skattefuska.

Har jobbat i år för att bygga upp detta och nu ska Sverige få 50%+ av det...
Citera
2017-05-10, 19:06
Medlem
Citat:

Men skit i Skatteverket då? Kasta in pengarna på ett konto utomlands och be skatteverket fara åt helvete när de taxerar upp dig.
Citera
2017-05-10, 19:10
Medlem
Citat:

85% räknar jag som effektiv skatt i Sverige med höga inkomster med indirekta skatter, jag bor dock i Dubai så jag slipper bry mig om skatt.
Citera
2017-05-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men skit i Skatteverket då? Kasta in pengarna på ett konto utomlands och be skatteverket fara åt helvete när de taxerar upp dig.

*_* blir jag inte åtalad då? Med rättegång osv
Citera
2017-05-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
85% räknar jag som effektiv skatt i Sverige med höga inkomster med indirekta skatter, jag bor dock i Dubai så jag slipper bry mig om skatt.

Jag läste fel om land, haha.
Men åh.. vill också.
Citera
2017-05-11, 06:58
Medlem
Citat:
Jag läste fel om land, haha.
Men åh.. vill också.

Man behöver inte bo i Dubai 100% om året ens, går sätta upp sin bas där även resa runt till andra länder. Så länge man inte stannar i annat land över 180 dagar per år så. Hel del kör så, investerar i 1-4 nybyggda bostäder som dom hyr ut på Airbnb elled långtidsboende. Byggs extremt nya områden och bostäder hela tiden och bästa stad för sådan investeringar. Priserna extremt låga sätt internationell med, jämför man med Sverige och vad man får i Dubai så.

http://m.khaleejtimes.com/business/real-estate/why-you-should-invest-in-dubais-real-estate-market
Citera
2017-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Man behöver inte bo i Dubai 100% om året ens, går sätta upp sin bas där även resa runt till andra länder. Så länge man inte stannar i annat land över 180 dagar per år så. Hel del kör så, investerar i 1-4 nybyggda bostäder som dom hyr ut på Airbnb elled långtidsboende. Byggs extremt nya områden och bostäder hela tiden och bästa stad för sådan investeringar. Priserna extremt låga sätt internationell med, jämför man med Sverige och vad man får i Dubai så.

http://m.khaleejtimes.com/business/real-estate/why-you-should-invest-in-dubais-real-estate-market

180 dagar totalt eller i rad? Alltså kan man vara utanför Dubai då i 180 dagar i rad?

Det låter väldigt smart om man vill prioritera sin business och sin ekonomi. Jag skulle dock vara lite rädd med tanke på vilka länder som ligger i närheten.

Hur hade du gjort nu om du vore i min sits? Väntat med att skattat tills du flyttat eller kört det i Sverige tills du kommit därifrån?
Citera
2017-05-11, 15:37
Medlem
Citat:
180 dagar totalt eller i rad? Alltså kan man vara utanför Dubai då i 180 dagar i rad?

Det låter väldigt smart om man vill prioritera sin business och sin ekonomi. Jag skulle dock vara lite rädd med tanke på vilka länder som ligger i närheten.

Hur hade du gjort nu om du vore i min sits? Väntat med att skattat tills du flyttat eller kört det i Sverige tills du kommit därifrån?

Om du är i annat land i 180 dagar eller mer blir du skatteresident i det land och ska skatta fullt ut, och med svensk pass får man VOA på 90 dagar i många länder. Så inga problem resa runt i flera länder varje år.

Man vill undvika starta upp saker i Sverige om mål är flytta ASAP
Citera
2017-05-12, 13:52
Medlem
videofotografens avatar
Hörde om en svensk gubbe som sålde mycket på Ebay och han hade tydligen startat ett företag i Gibraltar, brevlådeföretag om jag inte missuppfattade hans inlägg för några år sedan, och om jag inte minns fel så hade han bara betalat lite drygt €1K för uppläggningen av företaget och sedan gick alla inkomster in på en Gibraltarbank. Behövde han cash så hade han ett bankkort från denna bank och handlade för i Sverige.

Men om det funkar idag har jag ingen uppfattning om.
Citera
2017-05-12, 15:21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videofotografen
Hörde om en svensk gubbe som sålde mycket på Ebay och han hade tydligen startat ett företag i Gibraltar, brevlådeföretag om jag inte missuppfattade hans inlägg för några år sedan, och om jag inte minns fel så hade han bara betalat lite drygt €1K för uppläggningen av företaget och sedan gick alla inkomster in på en Gibraltarbank. Behövde han cash så hade han ett bankkort från denna bank och handlade för i Sverige.

Tror knappast priset låg på så lågt som du säger men förhållandevis billigt så kan man sätta upp bolag i Gibraltar.

Funkar gör det ju men inte så värst anonymt.

Om han använde sitt bankkort i Sverige så kan det spåras ganska lätt.
Citera
2017-05-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videofotografen

En kompis frågade mig precis varför jag inte öppnar upp företaget i Cayman Island istället. Jag svarade honom att det väl inte går att öppna ett företag i ngt annat land än det som du bor i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in