Citat:
Ja, alltså - nu ska vi väl inte (precis som du är inne på) göra det som gjorts hundratals miljoner gånger tidigare i mänsklighetens historia: Strida blott eftersom vi har olika uppfattningar.Missförstå mig rätt, jag anser personligen att missbruk (oavsett drog) nära nog alltid beror på psykproblem i botten. Missbruk är nästan alltid en "självmedicinering" som urartat.
Hon är åtminstone tablettmissbrukare, ex Tramadol har ju funnits i hennes bostad tidigare, långt före/innan MR. Fast dottern JB åkte på/beskylldes för det. Liksom för stölden i föräldrarnas säkerhetsskåp (under Akiäperioden) och flyktingsexet.
Tramadol är inget man typ börjar sin knarkarbana med, vad jag vet.
Så vi har ju lite rätt båda två.......tycker jag.
Hon är åtminstone tablettmissbrukare, ex Tramadol har ju funnits i hennes bostad tidigare, långt före/innan MR. Fast dottern JB åkte på/beskylldes för det. Liksom för stölden i föräldrarnas säkerhetsskåp (under Akiäperioden) och flyktingsexet.
Tramadol är inget man typ börjar sin knarkarbana med, vad jag vet.
Så vi har ju lite rätt båda två.......tycker jag.

Grejen är att detta med narkomani egentligen aldrig ens har slagit mig. Jag uppfattade inte henne som person på det viset.
Däremot, nu när du lett in mig på detta spår, så inser jag att det finns delar av den här historien som hitintills tett sig som svårförklarliga...men om man applicerar förklaringsmodellen narkomani (eller bruk av narkotika i största allmänhet) på vissa delar så utgör det en perfect match. Jag tänker nu bland annat på hennes brevkorrespondens med försäkringsbolaget If angående Aki. Där missar hon gång på gång att stava hans namn med stor bokstav. Han får även heta "åki" lika mycket som han heter "aki". Den staden hon bor i kallar hon "edskiltuna". Vissa andra ord som hon skriver är obegripliga; exempelvis "Hans systrar har stulit våra tillungars födelsefoto". Eller varför inte: "Hur kan ni tro att det ligger ett brott bakalm hans dödsfall?????".
Det jag vill komma till är att detta skulle kunna tyda på att hon är påverkad av bensodiazepiner eller opiater när hon skriver detta. Alternativt att hon är full. I annat fall så bör hon lida av dyslexi. När man läser de andra breven så ser man också andra typer av rätt grova grammatiska fel.
Jag tar inte upp detta för att förnedra henne eller för att mena att folk som stavar "fel" är klandervärda på något vis. Det jag snarare syftar på är att jag blir förvånad att man stavar på detta viset i brevkorrenspondens med ett försäkringsbolag om väldigt viktiga saker. Kom på en grej till; hon säger att Akis ena syster "är hells angels". Detta påminner lite om hur vissa barn jag möter pratar. Jag vet en kille som sade när han fick frågan om vad han ville bli när han blir stor att "Jag ska bli FBI". Jag får inte ihop en akademiker med detta. Är jag fel ute eller anses det acceptabelt att man stavar på detta viset som exempelvis socialsekreterare när man gör skrivelser till olika myndigheter?
Den som vill läsa själv kan göra detta här: https://minfil.org/UcO1Cdb2b7/Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf
Från och med sidan 233 börjar Johannas skrivelser.
Än en gång: Jag anser att folk får stava som dom vill. Jag är ingen ordfascist.
Vad gäller Tramadol så är det ju igen direkt jättestark narkotika. Subutex däremot, eller Fentanyl, är det mer drag i - dessa har mer karaktären av att man finner dom hos personer som avancerat i missbruket. Metadon är också en sådan drog. Heroin är naturligtvis vansinnigt starkt och återfinns knappast hos någon helgknarkare, men det visste du säker redan.
Sen vill jag avslutningsvis också säga att jag verkligen vill avstå bråk och så vidare ty sånt är asjobbigt. Jag har dock inte kommit längre i min personliga utveckling än att jag ofta hoppar på folk då jag känner mig påhoppad, tyvärr. Men jag jobbar på det.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-10 kl. 18:34.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-10 kl. 18:34.
. Plast hörs inte vid screening......