2017-05-10, 17:49
Medlem
Har läst förhör med EA nu angående bröstpump och amning/flaskmatning, enligt henne fick ju Hailey nästan bara bröstmjölk och hon hade jätte mycket mjölk fram tills dess att hon började pumpa med handpump istället för elektrisk.
Citera
2017-05-10, 17:49
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det låter ju väldigt B .. Han lever på socialbidrag -- han betalar inte ens sina sjukbesök själv, så varför skulle han ens tänka tanken?

Uteblivna besök betalar inte soc.
Citera
2017-05-10, 17:56
Medlem
klitterss avatar
Citat:
Vilken slutsats drar du själv?

Att läkaren slarvade?

Eller att skadorna inte fanns?

Eller att de var svåra att upptäcka t om för en barnläkare?

Chansen finns ju att läkaren och sjuksköterskan har hunnit prata ihop sig efteråt men innan förhör och bestämt sig för en version av hur undersökningen gick till... och kanske framställde sig själva mer noggranna än hur de var i verkligheten...
Citera
2017-05-10, 17:58
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Nu hänger jag inte med riktigt... 4v besök? Hailey kan ju knappast ha kunnat var på nån 1mån/4v kol på bvc. De avbokade ett besök innan helgen hon dog, och nästa var bokat efter helgen. Har jag missat nåt?
Edit.
Det var nog ett tidigare besök de avbokade... rör ihop allting nu.
Den 5/9 var de på ett besök. Det måste varit 4v kollen. Visst var det efter det besöker Erika tycker att Hailey känns trasig? Och innan nästa besök nån gång efter helgen är hon död. Har jag uppfattat allt rätt då?
Måste gå tillbaka till FUP och refresha minnet lite
Citera
2017-05-10, 18:03
Medlem
Dark Intentionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Nu är mina barn stora, men håller dom inte dom i händerna och låter bebisen dra sig upp, dom brukar ju klämma o känna ganska ordentligt på dom små, konstigt man inte upptäcker om en liten är sönder inuti som läkare. Men de funderar hen säkert själv över nu oxå hur hen kunde missa det. säker många som tänker om jag bara...

Samma här, men det du tänker på - är det inte tvärtom? Att de drar upp dem lite i händerna och släpper för att kolla någon reflex?
Citera
2017-05-10, 18:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det tänkte jag inte på
Tydligen inte han heller.

De frågar om föräldrapeng och sånt också:
Föräldrarna var stressade över att det blivit fel med BVC. De hade ringt om varandra och
personal på BVC hade haft semester. De bekymrade sig även över papprena till skatteverket
hur man registrerar namn och hur man gör med faderskapet o.s.v. Linda sade åt dem att ta det
lugnt och de hade gott om tid på sig. De pratade även om hur det skulle se till att få ut
tillfällig föräldrapenning för dagarna som de var på sjukhus med Hailey så att Alex kunde
vara föräldraledig, de tio första pappa-dagarna då de kom hem från sjukhuset. Linda frågade
vad de gjorde annars. Linda fick reda på att Alexander jobbade på la cusina på lilla torg men
att Erika gärna ville ha honom hemma. Erika hade flyttat från Jönköping och hon inte hade
något jobb häromkring.

Han jobbade ju litegrann och skulle sedan vara pappaledig.
Så han kanske skulle bli betalningsskyldig, trots allt?
Han har -- såvitt jag förstod det från FUP arbetat sammanlagt 12 dagar på sitt "sommarjobb" .. sen var det så krångligt med folk som ville byta tider så han lade ner det ..
Citera
2017-05-10, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Edit.
Det var nog ett tidigare besök de avbokade... rör ihop allting nu.
Den 5/9 var de på ett besök. Det måste varit 4v kollen. Visst var det efter det besöker Erika tycker att Hailey känns trasig? Och innan nästa besök nån gång efter helgen är hon död. Har jag uppfattat allt rätt då?
Måste gå tillbaka till FUP och refresha minnet lite
Besöket som ställs in när H dör är planerat till den 12:e september om jag förstått det rätt ..

Det tidigare besöket de ställer in är väl ett hembesök ... De BÖR ju har varit på besöket den 5:e september .. annars ljuger ju både läkare och sköterska.
Citera
2017-05-10, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klitters
Chansen finns ju att läkaren och sjuksköterskan har hunnit prata ihop sig efteråt men innan förhör och bestämt sig för en version av hur undersökningen gick till... och kanske framställde sig själva mer noggranna än hur de var i verkligheten...
Ja, den risken finns - men i så fall hjälper de ju försvaret, inte åklagaren/åtalet.
Citera
2017-05-10, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Uteblivna besök betalar inte soc.
I så fall är ju ett intyg meningslöst också ur den aspekten.
Citera
2017-05-10, 18:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med riktigt... 4v besök? Hailey kan ju knappast ha kunnat var på nån 1mån/4v kol på bvc. De avbokade ett besök innan helgen hon dog, och nästa var bokat efter helgen. Har jag missat nåt?
Ja du har missat att enligt BVC var de där den 5:e september på just 4:a veckors kontrollen med läkare...
Citera
2017-05-10, 18:16
Medlem
klitterss avatar
Citat:
Ja, den risken finns - men i så fall hjälper de ju försvaret, inte åklagaren/åtalet.

Ja, och det är för jävligt om det är så, och om det är just den detaljen som gör att föräldrarna kan gå fria. Men jag har följt med litegrann från sidan när bekanta (kollegor till mina föräldrar) blivit HSAN-anmälda och vet att många är otroligt själviska, tänker bara på sin egen legitimation och framtida karriär och gör vad som helst för att framställa sig som felfria.
Citera
2017-05-10, 18:19
Avslutad
Citat:
Han har -- såvitt jag förstod det från FUP arbetat sammanlagt 12 dagar på sitt "sommarjobb" .. sen var det så krångligt med folk som ville byta tider så han lade ner det ..

Hör väl inte hit. Men den där Alexander är ett riktigt kap.
Erika är väl inte mycket bättre hon.

Men en sak får man ge dem, de är uppfinningsrika när det kommer till att skaffa hjälp.
Byta/skänka grejersajter, där man kan få skjuts, barnmat och grejer.
Få föräldrar att betala kameror och datorer. Fixa bidrag och extrabidrag. Och "jobb" där man får jobba lite som man vill.

Men att bädda sängen till Hailey, tvätta babynästet och ordna vagnen. Köpa ersättning. Göra lite mysigt i lägenheten och sådär. Det fixar de inte.

Det är så tydligt att de båda är som barn själva.
Blir lite förbannad på anhöriga som snackar om att de "mognat över en natt". Hur f-n vet de det, när de knappt varit där? Och varför har de inte hjälpt dem att få i ordning? Själv hade man ju varit där och pysslat och pyntat, vare sig man fick eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in