2017-05-10, 17:46
Medlem
mannemusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Anekdotisk bevisföring. Jag är ganska säker på att det handlar om ett unikt fall. Hur många miljonärer till tiggare har du hört talas om?

Varför inte vara ärliga med vad ni försöker göra istället. Ni försöker demonisera tiggarna så ni slipper känna skam varje gång ni passerar förbi dessa och låtsas som att de inte existerar. För den skygge svensken måste detta vara otroligt svårt, att bara ignorera sådär. Konflikträdslan som spökar kanske?

Inte många tiggare blir miljonärer, dock tjänar zigenarhövdingar ganska bra på sina hitskickade nationsbröders och -systrars verksamhet.

Bortse från deras ekonomiska situation, varför tror du de tar sig tvärs över hela kontinenten för att sitta med en mugg i hand? Borde det inte vara mer lukrativt och bekvämt att ta ett jobb i hemlandet, landet som förgäves försökt att just sysselsätta och "förbättra" zigenarnas livssituation?

Zigenarna skäms inte över att sitta och tigga, snarare anser de att de, med rätta, dragit dig, naive bidragsgivare vid näsan, genom att utan motprestation fått ta emot dina (förmodligen) intjänade pengar.

Om de stör den högproduktive och högpresterande svensken så är väl det skäl nog att de inte ska befinna sig här, tiggandes? Varför ska genetiskt defekta människor från sydöstra Europa komma hit och störa vårt samhälle och folket som bygger och upprätthåller det?

Nej, det zigenska sinnet är något alldeles främmande för oss, därför tror vi exempelvis att de skulle skämmas över sitt beteende, vilket vi hade gjort, men icke.

Zigenarna kommer inte att förändras, visst ett fåtal individer tar sig ur, de som besitter någotsånär normalintelligens förmodligen, men barnen riskerar nog till stor del att återfalla till genomsnittlig zigensk nivå.
Citera
2017-05-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Där gör vi fel, alla borde kollektivt sluta hälsa på fanskapen, det är bara en dörröppnare för att sedan manipulera kronor ur oss

Ni som ännu inte läst Karl-Olov Arnstberg "Romer i Sverige"(2015) bör göra det snarast, för att få en komplett heltäckande bild av "tiggeri-frågan". Många av er kommer bli rejält överraskade, jag lovar. De som sitter utplacerade vid våra butiker är näringsidkare och yrkesarbetande, på sitt alldeles egna sätt. Ett "eget sätt" som vi svenskar aldrig kan begripa eftersom vi hela tiden jämför med vårt eget liv. En "tankevurpa" som dessa "näringsidkare" utnyttjar i sin business. Det är inte synd om dom, inte alls. Det tycker dom inte själva heller. Detta är bara deras sätt att tjäna pengar. Ingenting annat. Därför borde det vara lika självklart för oss att välja bort dessa som det är att tacka nej till en telefonförsäljare eller dörrnasare. Exakt samma sak, i mitt universum.
Citera
2017-05-10, 17:48
Medlem
RickardXXIIIs avatar
"Regeringens tiggerisamordnare ändrar sig och kan tänka sig ett förbud. Det är de norska uppgifterna om ett större nätverk med tiggeri och prostitution som fått honom att ända uppfattning.
Nu har det gått över ett år sedan jag lämnade min rapport och tyvärr, jag har bytt fot. Det finns så hög grad av utnyttjande, vi kan inte stilla tigande se på när det här händer, säger Martin Valfridsson till Sveriges Radios Studio Ett."

Regeringens åtgärd för att bemöta problemet med tiggeriet var att tillsätta en utredare för att kunna låta saken ligga i långbänk (vi hanterar visst frågan, vi har ju tillsatt en utredare som just nu ser över detta.. bla bla bla) i avvaktan på en rapport som när den kommer totalt har missat det väsentliga som alla redan vet. Varför trodde samordnaren att tiggeriet i Sverige skulle vara så mycket annorlunda än det i Norge. Den här "nya" insikten hos tiggerisamordnaren kommer inte att leda till någon åtgärd, annat än en kompletterande utredning. Det enda sättet att komma till rätta med tiggeriproblemet är att byta regering.
Citera
2017-05-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannemust
Zigenarna skäms inte över att sitta och tigga, snarare anser de att de, med rätta, dragit dig, naive bidragsgivare vid näsan, genom att utan motprestation fått ta emot dina (förmodligen) intjänade pengar.

Helt rätt, de är väldigt stolta över sitt "jobb" och föraktar andra folkslag som de kan lura pengar av. Totalt motsatt alltså vad många naiva svenskar tror.
Citera
2017-05-10, 18:03
Bannlyst
När jag växte upp på 70-talet så minns jag ett Sverige med empati. Jag ger alltid tiggare pengar, ser till att han mynt eller tjugor i fickan när jag ska handla men har jag inte det så tar jag ut en hundring, växlar den och fördelar jämnt mellan våra tiggare på torget. Dessa människor är diskriminerade i sina hemländer och har ingen chans där. Vi i Sverige lever i överflöd och bör hjälpa!
Citera
2017-05-10, 18:05
Medlem
Har märkt en beteendeförändring, om jag har glömt köpa något och kommer på det utanför affären så går jag inte in igen pga spammningen av hej-hej-hej-hej-hej in och ut. LoL
Citera
2017-05-10, 18:26
Medlem
Brukar ha en del valuta från diverse olika länder Och ge till dom ^^ Dom blir skitarg när de exempelvis får Dong eller några cent från dollar!! Mycket roligt att jävlas med dessa på detta vis!!
Citera
2017-05-10, 18:30
Medlem
Skulle inte tiggeriet förbjudas? Trodde jag läste det för ett tag sedan.
Citera
Medlem
Gör mig inte ett dyft att de sitter där. Ibland ger jag en slant till någon som ser riktigt livstrött ut.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Anekdotisk bevisföring. Jag är ganska säker på att det handlar om ett unikt fall. Hur många miljonärer till tiggare har du hört talas om?

Varför inte vara ärliga med vad ni försöker göra istället. Ni försöker demonisera tiggarna så ni slipper känna skam varje gång ni passerar förbi dessa och låtsas som att de inte existerar. För den skygge svensken måste detta vara otroligt svårt, att bara ignorera sådär. Konflikträdslan som spökar kanske?
Skam? Skam känner jag om jag har skuld i det jag bevittnar och jag har inte ett skit med zigenarnas ovilja att beblanda sig med andra folkslag att göra. Om du läst något annat än Politism hade du vetat att romer betraktar ickeromer om orena och vill inte ha något med oss att göra annat än som mjölkkor. Vi kan pytsa in hur mycket pengar och resurser som helst i att "rädda" och "integrera" zigenarna men kommer alltid att misslyckas eftersom fom FÖREDRAR att lura av gajos pengar framför att leva med dem. Skämmas kan du göra själv
Citera
2017-05-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrisfordJThomas
När jag växte upp på 70-talet så minns jag ett Sverige med empati. Jag ger alltid tiggare pengar, ser till att han mynt eller tjugor i fickan när jag ska handla men har jag inte det så tar jag ut en hundring, växlar den och fördelar jämnt mellan våra tiggare på torget. Dessa människor är diskriminerade i sina hemländer och har ingen chans där. Vi i Sverige lever i överflöd och bör hjälpa!

Feltänk.
Citera
2017-05-10, 18:37
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toder
Brukar ha en del valuta från diverse olika länder Och ge till dom ^^ Dom blir skitarg när de exempelvis får Dong eller några cent från dollar!! Mycket roligt att jävlas med dessa på detta vis!!

Det där är roligt. Jag har lagt tabletter/piller i deras mugg. Dom vet ju inte vad det är för tabletter. Men vart dianabol och ipren. Sen kan man ge dom småsten och skruvar. Dom minns ju en så när man kommer så skyddar dom sin mugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in