2017-05-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Fast det är bra med perspektiv, eller?

Svenskarna lever i en skyddad bubbla. Tänk på hur triviala dina problem måste vara i jämförelse med någon som måste tigga för att kunna överleva. Stackars dig som mår dåligt och skäms!!

Nej låt dom svälta ihjäl istället så du slipper skämmas, det löser alla problem nämligen.

Inser du inte vilket lyxproblem det är du klagar över? tror du inte tiggarna skulle bytt plats med dig in a heartbeat?

Om du har någon som helst skam i kroppen så borde du skämmas över att du klagar över faktumet att du behöver SE dem.

Nej, helt rätt av trådstartaren att ta upp detta problem. Väldigt många känner likadant men ALLA vet att det är "förbjudna tankar" och att yppa dem osvikligt leder till reaktioner som dina.

Tigga för att överleva

Tiggande löser inga problem utan skapar dem. Detta är ännu ett (om än litet).
Citera
2017-05-10, 15:48
Medlem
Citat:
Världen är fylld av misär. Vi upplever inte ens en fraktionsdel av allt som är fel med världen. Jag tycker du gott kan förlora ett lyxigt västerländskt privilegium utan att behöva gnälla om det. Det går inte alltid att välja när man ska godhetsknarka.

Men du är säkert ytterligare en sån där svensk som låtsas vara en god människa på andras bekostnad, så länge det inte påverkar dig då jävlar!!

Ser du inte problemet i att de liksom spara pengar för att ta sig hit och tigga? För mig tigger man när det är rent slut på cash, dessutom tillfälligt. Dessa tigger ju år ut och in, många gånger utan att flytta sig från sitt lilla revir, rent affärsmässigt alltså. Sedan är väl princip hela Rumänien fattigt, så skulle varje fattig bonde tagit sig hit för att slippa sitt lågavlönade arbete, vem skulle liksom jobbat där och hur många skulle tiggt här?
Citera
2017-05-10, 15:50
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Världen är fylld av misär. Vi upplever inte ens en fraktionsdel av allt som är fel med världen. Jag tycker du gott kan förlora ett lyxigt västerländskt privilegium utan att behöva gnälla om det. Det går inte alltid att välja när man ska godhetsknarka.

Men du är säkert ytterligare en sån där svensk som låtsas vara en god människa på andras bekostnad, så länge det inte påverkar dig då jävlar!!

Det är ju DU som låtsas vara god människa på andras bekostnad!

72-åring avled efter rån, omringades av 6 kvinnor på Järntorget
"De sex kvinnorna var inte folkbokförda i Sverige."
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/72-%C3%A5rig-man-avled-efter-r%C3%A5n-p%C3%A5-j%C3%A4rntorget-1.116180

Hamnrazzior gav flera TON med stöldgods
"Samtliga gripna är utländska medborgare, oftast från Polen, Bulgarien, Rumänien.."
http://www.sydsvenskan.se/2014-12-30/hamnrazzior-gav-ton-med-stoldgods

Kvinna kidnappad av vägpirater
http://www.metro.se/artikel/v%C3%A4gpirater-kidnappade-kvinna-har-inte-varit-med-om-n%C3%A5got-liknande-xr
Senast redigerad av R291 2017-05-10 kl. 15:57. Anledning: ytterligare länk
Citera
2017-05-10, 15:53
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Nej, helt rätt av trådstartaren att ta upp detta problem. Väldigt många känner likadant men ALLA vet att det är "förbjudna tankar" och att yppa dem osvikligt leder till reaktioner som dina.

Tigga för att överleva

Tiggande löser inga problem utan skapar dem. Detta är ännu ett (om än litet).

Enkelt för dig att säga när du har tillgång till välfärd, gratis skolgång och sjukvård.

Det är ett politiskt problem. Men hela denna trådstarten bygger på premissen att ni äcklas, tycker det är jobbigt att ni behöver se och handskas med dem under vardagen för att ni mår så dåligt och skäms, stackars er. Säg mig, ska jag hämta snuttefilten?

Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Ser du inte problemet i att de liksom spara pengar för att ta sig hit och tigga? För mig tigger man när det är rent slut på cash, dessutom tillfälligt. Dessa tigger ju år ut och in, många gånger utan att flytta sig från sitt lilla revir, rent affärsmässigt alltså. Sedan är väl princip hela Rumänien fattigt, så skulle varje fattig bonde tagit sig hit för att slippa sitt lågavlönade arbete, vem skulle liksom jobbat där och hur många skulle tiggt här?

WOW vilken insikt där Einstein. Jag tror att det är varje tiggares dröm att spara pengar till en flygbiljett så att de kan komma hit och TIGGA. Det låter verkligen som drömlivet, att behöva förnedra sig själv varje dag när man behöver be svenska rasister om pengar.
Senast redigerad av DoctorWo 2017-05-10 kl. 15:55.
Citera
2017-05-10, 15:59
Medlem
Citat:
Enkelt för dig att säga när du har tillgång till välfärd, gratis skolgång och sjukvård.

Det är ett politiskt problem. Men hela denna trådstarten bygger på premissen att ni äcklas, tycker det är jobbigt att ni behöver se och handskas med dem under vardagen för att ni mår så dåligt och skäms, stackars er. Säg mig, ska jag hämta snuttefilten?

WOW vilken insikt där Einstein. Jag tror att det är varje tiggares dröm att spara pengar till en flygbiljett så att de kan komma hit och TIGGA. Det låter verkligen som drömlivet, att behöva förnedra sig själv varje dag när man behöver be svenska rasister om pengar.
Du är häpnadsväckande naiv, detta fenomen är högst organiserat, de är utskickade av sina hövdingar
för att tigga och ge en del till hövdingen för att bekosta hans lyxliv. Men för all del tycker du att
det är en trevligt inslag i gatubilden och är villig att bekosta hövdingens lyxliv så väl bekomme.
Citera
2017-05-10, 16:01
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du är häpnadsväckande naiv, detta fenomen är högst organiserat, de är utskickade av sina hövdingar
för att tigga och ge en del till hövdingen för att bekosta hans lyxliv. Men för all del tycker du att
det är en trevligt inslag i gatubilden och är villig att bekosta hövdingens lyxliv så väl bekomme.

De gör det de behöver göra för att överleva. Precis som du.
Citera
2017-05-10, 16:03
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Jag tror att det är varje tiggares dröm att spara pengar till en flygbiljett så att de kan komma hit och TIGGA. Det låter verkligen som drömlivet, att behöva förnedra sig själv varje dag när man behöver be svenska rasister om pengar.

Har det aldrig slagit dig att dom skäms inte ett dugg att sticka koppen under näsan på nästa, fast dom fick avslag en sekund tidigare. Tappar man inte motivationen efter 1000 irreterade nej på raken, har man "ingen skam i kroppen".

Ingen skam i kroppen innebär även att vilja ha mer, ju mer man får.
Har man inte det, kan man även råna och stjäla, tro det eller ej

När ska godhetsknarkare som du inse att det är deras sätt att parasitera, och vägran att ändra sig trots insatser som har gjort dem hatade i hela Europa. Inte pga deras hudfärgskulör som du gärna vill tro för att verka snäll. (Den skiljer sig inte ens nämnvärt från vår, om det skulle vara på det viset)
Det är : nerskräpningen, högljuddheten, det parasiliknande levnadsättet, brottsligheten och framförallt vägran att arbeta (googla, ingår i "kulturen") men ändå vilja leva lyxliv som fått dem att bli utkastade från stad efter stad efter stad
Senast redigerad av R291 2017-05-10 kl. 16:11.
Citera
2017-05-10, 16:06
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Har det aldrig slagit dig att dom skäms inte ett dugg att sticka koppen under näsan på nästa, fast dom fick avslag en sekund tidigare. Tappar man inte motivationen efter 1000 irreterade nej på raken, har man "ingen skam i kroppen".

Ingen skam i kroppen innebär även att vilja ha mer, ju mer man får.

Har man inte det, kan man även råna och stjäla, tro det eller ej

Fan ta de giriga rumänerna som inte är nöjda med alla miljarder kronor de tigger ihop varje dag!
Jag är med dig helt!
Citera
2017-05-10, 16:09
Medlem
Citat:
De gör det de behöver göra för att överleva. Precis som du.
Och du vet detta hur? För 3-4 år sedan fanns inte tiggarproblemet och märkligt nog lyckades
ziggisarna i Rumänien överleva ändå.
Citera
2017-05-10, 16:09
Medlem
Beethovanias avatar
Själv tycker jag det blivit mycket mindre antal tiggare nuförtiden, och de få man väl stöter på är lätta att ignorera. För bara ett halvår sedan satt det alltid en tiggare utanför min lokala butik, det gör det inte nu längre.

Nu bor jag visserligen inte i en storstad (Dock en av Sveriges 10 största) och jag undviker kollektivtrafik så mycket jag bara kan, vilket jag dock även hade gjort utan tiggare.

För cirka två-tre år sedan kändes tiggarna mycket mera påträngande.
Citera
2017-05-10, 16:10
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Och du vet detta hur? För 3-4 år sedan fanns inte tiggarproblemet och märkligt nog lyckades
ziggisarna i Rumänien överleva ändå.

På samma sätt som du vet att alla tiggare tigger så de kan bekosta hövdings lyxliv.
Citera
2017-05-10, 16:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Man kunde gå till pantrummet utan att bli ofredad av en tiggare. Hade varit intressant att se hur många % som struntar i att panta och kastar sina burkar i soprummet nu för tiden enbart på grund utav situationen där man nuförtiden måste "försvara" sina burkar från en aggressiv tiggare.
Jag ger mig inte i det läget. Jag haffar tag i en anställd och ber honom städa bort de oönskade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in