2017-05-10, 14:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Edit:

1 btc 13500 förra veckan
1 btc 16000 idag...

Hur vet man om en krasch närmar sig? är det som en punktering att det sker långsamt eller säger det bara pang och byxorna ryker?

Helt galet (nu igen).
Någon som vet varför kursen rusar just nu?
Citera
2017-05-10, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Helt galet (nu igen).
Någon som vet varför kursen rusar just nu?

http://www.coindesk.com/price/

1530~ $ 8 maj
1730~ $ 10 maj
Citera
2017-05-10, 15:58
Medlem
Sjukt när man tänker efter;

Majoriteten av Sveriges befolkning har inte råd att köpa en Bitcoin idag utan att ta ut ett lån.

Vid 40-50,000kr hoppas jag vi gemensamt går över till andra mätvärden, då kan gemene man köpa 100 eller 1000 sathoshis utan att känna sig som ett fån och köpa 1/20 av en hel.
Citera
2017-05-10, 17:35
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia

Majoriteten av Sveriges befolkning har inte råd att köpa en Bitcoin idag utan att ta ut ett lån.

Vid 40-50,000kr hoppas jag vi gemensamt går över till andra mätvärden, då kan gemene man köpa 100 eller 1000 sathoshis utan att känna sig som ett fån och köpa 1/20 av en hel.

Detta ser jag som en stor nakdel med bitcoin. Får vi för många decimaler blir det snart omöjligt att lista ut vad något egentligen kostar ...
Citera
2017-05-10, 20:28
Medlem
416.5hps avatar
Finns det några alternativ till Localbitcoins om man vill handla med bitcoins mot Swish?
Citera
2017-05-10, 21:07
Medlem
Citat:

Den som vill investera mindre belopp kan med fördel köpa Bitcoin-certifikatet Bitcoin XBT på Nordnet eller Avanza. Bara att öppna konto på någon av dessa banker och investera i Bitcoin. Hur enkelt som helst.
Senast redigerad av Ang_rita 2017-05-10 kl. 21:09. Anledning: Tryckfelsnisse förbannade samsung
Citera
2017-05-10, 22:13
Medlem
Xxx

[quote=Sikkan|60682179]Jag sågar absolut inte localbitcoins som tjänst, bara att använda dom som just en wallet. Men det är klart att det funkar nog det med

Man väljer själv hur anonym på coinbase man vill vara. Ska du börja köpa/sälja där kräver dom foto på ID bl.a

Ok Sikkan, Tack för svar. Men... Du säger: "Ska du börja köpa/sälja där kräver dom foto på ID bl.a"

Jamen snälla... Då KAN man ju alltså INTE vara anonym! Det är ju för att köpa/sälja som jag är där...??? Jag är inte där för att färga håret, eller tvätta bilen! Jag är där för att köpa/sälja bitcoins!

Jag kan alltså vara anonym där tills jag börjar köpa/sälja.

Kräver de foto på ID på localbitcoins också...???

Eller kan man vara TOTALT ANONYM där på localbitcoins? Jag trodde hela vitsen med bitcoins var att man kunde vara anonym.

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av VerbalKSKint2 2017-05-10 kl. 22:16. Anledning: XXX
Citera
2017-05-11, 06:21
Medlem
Sikkans avatar
[quote=VerbalKSKint2|60690153]
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jag sågar absolut inte localbitcoins som tjänst, bara att använda dom som just en wallet. Men det är klart att det funkar nog det med

Man väljer själv hur anonym på coinbase man vill vara. Ska du börja köpa/sälja där kräver dom foto på ID bl.a

Ok Sikkan, Tack för svar. Men... Du säger: "Ska du börja köpa/sälja där kräver dom foto på ID bl.a"

Jamen snälla... Då KAN man ju alltså INTE vara anonym! Det är ju för att köpa/sälja som jag är där...??? Jag är inte där för att färga håret, eller tvätta bilen! Jag är där för att köpa/sälja bitcoins!

Jag kan alltså vara anonym där tills jag börjar köpa/sälja.

Kräver de foto på ID på localbitcoins också...???

Eller kan man vara TOTALT ANONYM där på localbitcoins? Jag trodde hela vitsen med bitcoins var att man kunde vara anonym.

Med vänlig hälsning

På local får du kolla efter säljare som accepterar swish utan verifiering med id, eller köpare/säljare som kan ses IRL.
På bitsquare kan man köpa/sälja genom TOR-nätverket med swish.

Dock är ju alltid ett swishnummer kopplat till ett banknummer..
Citera
2017-05-11, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://www.coindesk.com/price/

1530~ $ 8 maj
1730~ $ 10 maj

1830~ $ 11 maj

över 2k innan månaden slut
Citera
2017-05-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den som vill investera mindre belopp kan med fördel köpa Bitcoin-certifikatet Bitcoin XBT på Nordnet eller Avanza. Bara att öppna konto på någon av dessa banker och investera i Bitcoin. Hur enkelt som helst.

Nä det menar du inte?

Då förlorar man hela poängen med valutan, då är det ju endast spekulation.
Citera
2017-05-11, 13:36
Medlem
Citat:
Nä det menar du inte?

Då förlorar man hela poängen med valutan, då är det ju endast spekulation.

Du menar köpa knark och tvätta pengar
Eller vad är det du använder bitcoin till mer än att spekulera?
Citera
2017-05-11, 13:51
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Du menar köpa knark och tvätta pengar
Eller vad är det du använder bitcoin till mer än att spekulera?

haha, ja bitcoin om nåt används väl i hög grad som spekulation just nu och förmodligen en lång tid framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in