Citat:
Ursprungligen postat av
JohanElias
. Dålig forskning är när man drar slutsatser som går utanför vad studien de facto kan svara på.
Precis, och det är ju precis sådana felaktiga slutsatser du drar och vad jag försöker påpeka för dig.
Studien du länkar till handlar ju inte om förhörstekniker som lämpar sig i fall då man inte vet huruvida barnet utsatts för brott eller ej, och den går heller inte in på förhörstekniker lämpliga för barn som misstänks ha utsatt någon annan för brott, så du jämför ju äpplen och päron!
Hade den som jag sa i mitt tidigare inlägg använt en kontrollgrupp med barn som inte utsatts för brott hade man kunnat testa hypotesen att metoden inte medför någon större risk för att framkalla falska erkännanden men nu har studien inte gjort det och då kan man heller inte, som du försöker här, få det till ett bevis för att upprepade och långa förhör med ledande frågor inte ger upphov till falska erkännanden!
De vetenskapliga studier där man i stället satt upp den hypotesen visar att det är extremt lätt att framkalla falska erkännanden med de metoder som SÅC förespråkar och som polisen använt på inrådan av denne galenpanna...