Citat:
Ursprungligen postat av
Antagonist88
Så du tycker alltså att det ska råda Sovjetisk planekonomi där man tjänar lika mycket vare sig man krattar löv eller uppfinner botemedel mot Cancer? Marxist?
Exakt så! Jag är för en marxistisk diktatur där alla som har IQ85 eller mer måste skickas till arbetsläger långt från civilisationen..!
Iallafall.. jag PERSONLIGEN tycker att detta klasssamhälle vi har idag är av ondo, skapat för att ställa klass mot klass, en modern form av total plutokrati. Tanken är densamma som feminismen, ställa folk mot folk, man mot kvinna, aldrig någonsin har våra "ledare" ägnat en tanke åt ett samhälle där man istället för att skapa ett varsit parti för "arbetaren" eller för "den förmögne borgaren" eller den "miljömedvetne" kan man och borde man skapa ett parti för alla, där arbetaren drar sitt strå till stacken och bankmannen drar sitt. Ett samhälle byggt på där rikedommar i form av fiatpengar byts ut mot glömda ord såsom heder och ära, hedern av ett bra utfört arbete och äran av att hyllas för sitt arbete.
Jag kan förstå att för personer som dig så är det svårt att se förbi termer som "fri marknad", "liberalism" eller "demokrati" men för oss onda djävla nazistdjävlar så finns det något mer, något bättre, för alla. En dag kommer du till samma insikt.. eller så skickas du till arbetsläger.
"Some call it Marxism -- I call it Judaism." (The American Bulletin, Rabbi S. Wise,
May 5, 1935).
//MarxisteN