2017-05-10, 09:01
Medlem
Har insett att jag snart behöver använda mig av VPN för att inte riskera min frihet på Internet

Det enda "olagliga" jag gör är att jag använder Exodus för att streama diverse filmer och serier. Använder uteslutande min Pi till detta.

Är det någon som kan rekommendera en VPN-tjänst med stöd för OpenElec och kanske kan hänvisa till något Kodi-tillägg som gör VPN lite enklare?
Citera
2017-05-10, 09:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Har insett att jag snart behöver använda mig av VPN för att inte riskera min frihet på Internet

Det enda "olagliga" jag gör är att jag använder Exodus för att streama diverse filmer och serier. Använder uteslutande min Pi till detta.

Är det någon som kan rekommendera en VPN-tjänst med stöd för OpenElec och kanske kan hänvisa till något Kodi-tillägg som gör VPN lite enklare?

VPN på en Kodi som avkodar strömmar? Jag tror inte du kommer att bli nöjd med prestandan.

Men, ovpn.se eftersom OpenVPN fungerar så pass bra under Linux.
Citera
2017-05-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
VPN på en Kodi som avkodar strömmar? Jag tror inte du kommer att bli nöjd med prestandan.

Men, ovpn.se eftersom OpenVPN fungerar så pass bra under Linux.

Tar VPN-hanteringen så mycket prestanda alltså? Var inte medveten om det. Då blir nästa steg alltså att skaffa en router som klarar VPN då istället.
Citera
2017-05-10, 11:27
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Tar VPN-hanteringen så mycket prestanda alltså? Var inte medveten om det. Då blir nästa steg alltså att skaffa en router som klarar VPN då istället.

Påen ARM-baserad CPU utan hårdvaruacceleration för detta så drar VPN helt klart märkbar prestanda.
Citera
2017-05-10, 11:36
Medlem
S.Y-Sophies avatar
retrospect med Modify Headers och en x-forward-for header är inget alternativ?

Edit: kanske finns något liknande för exodus som tillåter dig att modifiera din header?
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-05-10 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in