2017-05-10, 02:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon svarar både nej och jo här vilket ger ett ambivalent och svårtolkat intryck.

Fast läser man hela sidan så är det drunkning på vedbergsgatan, och "fosterflickan" när JM bor i Hammarby.

Men vedbergsgatan kanske ligger i Hammarby i E-tuna.....jag vet inte. Jag kommer från storstaden själv .

Tillägg: Det ÄR 2 olika adresser.....
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2017-05-10 kl. 02:40. Anledning: Edit:
Citera
2017-05-10, 02:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon svarar både nej och jo här vilket ger ett ambivalent och svårtolkat intryck.

Barn som dött under JMs vård
Uppgiften om fosterbarnet som drunknat under JMs vård framförs av förhörsledaren. Vi vet väl inte varifrån denne fått uppgiften? Detta känner inte AM till. Jag har fått intrycket att drunkningen inträffade efter att JM och Aki träffades, men innan dom flyttade ihop.

AM berättar sedan om det andra fosterbarnet under JMs vårdnad som dött i Hammarby. "Det var något jättekonstigt", enligt AM.

Så uppfattar jag dialogen.

Vedbergsgatan i Eskilstuna är inte i närheten av Hammarby, som ligger utanför Eskilstuna.
Så finns ju Hammarby i Stockholm...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 02:44.
Citera
2017-05-10, 02:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Uppgiften om fosterbarnet som drunknat under JMs vård framförs av förhörsledaren. Vi vet väl inte varifrån denne fått uppgiften? Detta känner inte AM till. Jag har fått intrycket att drunkningen inträffade efter att JM och Aki träffades, men innan dom flyttade ihop.

AM berättar sedan om det andra fosterbarnet under JMs vårdnad som dött i Hammarby. "Det var något
jättekonstigt", enligt AM.

Så uppfattar jag dialogen.

Vedbergsgatan i Eskilstuna är inte i närheten av Hammarby, som ligger utanför Eskilstuna.

Drunkningen inträffade 2011 eller 2012 enligt förhöret med Anki. Jag tolkar det nog som före Aki.
Citera
2017-05-10, 02:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Drunkningen inträffade 2011 eller 2012 enligt förhöret med Anki. Jag tolkar det nog som före Aki.

När flera fosterbarn oväntat dör…
Det borde ha uppmärksammats! Jag hoppas att det finns någon här som vet något om de här stackars barnen som avlidit under troligen oklara omständigheter under JMs vård.
Av alla märkvärdigheter som hänt nära JM och passerat obemärkt, så vore väl två döda barn, som fosterbarn hos en socionom/socialarbetare, något utanför det vanliga?

Citera
2017-05-10, 03:14
Medlem
lasternassummas avatar
Fotografering till eskortaktivitet, polis som hallik och motstridiga uppgifter om prostitution
Från TV4 och från förhör med JM i tingstätten.

"Under 2008 förekom JM som anonymt vittne vid en koppleridom som TV4-nyheterna läst. En man fotograferade henne och lade ut annonser. Det handlade bl.a. om "lättklädd städning". I dag pekade hon också ut en polis som varit hennes pojkvän. Hon påstod att han velat sälja hennes kropp."

JM: "NN är polis. Han tyckte att det var en jättebra idé att sälja min kropp. Han undrade hur mycket han kunde få betalt."

JF: "Ja, ja… Du har ju i utredningen berättat att du knäckt extra som callgirl?"

JM: "Det tog jag ju tillbaka!"

JF: "Det är en uppgift som inte alls stämmer alltså?"

JM: "Nej."

JF: "Du har inte prostituerat dig?"

JM: "Nej, det har jag inte."

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Citera
2017-05-10, 05:01
Medlem
swimmingpools avatar
Hade Aki en älskarinna?
Citera
2017-05-10, 05:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hade Aki en älskarinna?

Inte som framkommit. Däremot träffade han en ny i maj 2015. Då var förhållandet mellan Aki och JM avslutat enligt vad som framkommit. Han träffade fortfarande JM, därför att han var angelägen att få träffa sina då två år gamla tvillingar, enligt vittnesuppgifter. Han var dock rädd för att träffa henne ensam, efter hot och misstänkt mordförsök.

Det är en gåta varför han överhuvud taget återfanns död vid sommarstugan.
Bland teorierna finns att han förts dit mot sin vilja eller varit utslagen eller död redan när han transporterades dit. De tre som misstänkts ha deltagit i detta, JJ, JB och DB är fortfarande på fri fot i brist på bevis.

Här finns en tidslinje från att Aki och JM träffades 2011 till att han mördades 2015.
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Citera
2017-05-10, 05:33
Medlem
swimmingpools avatar
Vad är detta för kvinna? ADHD och psykopat eller?
Citera
2017-05-10, 05:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det kanske var mer "spot-on" än vad du trodde när du skrev det!

I tråden har hon "diagnosticerats" som psykopat nästan sedan trådstart.
I FUP som "släpptes" i fredags har vi fått lära oss att hon troligen har ADHD, enligt henne själv och enligt en nära släkting. Hon har ingen fastställd diagnos, som jag vet, men hennes son DB har diagnosen ADHD.

Både i p7 och i andra sammanhang har det rekommenderats att hon utreds vidare.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 06:22.
Citera
2017-05-10, 07:18
Medlem
Citat:

Detta är nog rätta diagnoser för henne.
Hon påminner om bedragerskan Catrin från Järna som finns i en annan tråd men hon är mera narcissist/ADHD.
Catrin är åtalad för grovt bedrägeri och tidigare dömd för bedrägeri.
Citera
2017-05-10, 07:41
Medlem
Honan6s avatar
Johannas löften, affärsparters, partners, versioner och strumpor är olika när sanningarna skiljer sig?

Calle D och Johanna startade bolaget Välkommen Hem Sverige AB i slutet av -15. I februari -16 avgår Johanna och Calle som ledamöter. Antagligen sker detta i samband med IVO:s stängningen av familjehemmet i Arboga. Calle står sen som VD och ledamot i bolaget och skickar en faktura på 2,6 milj. till Pangelius 15/7 -16 rörande placeringar av flyktingar som gjorts under tiden Johanna och Calle D samarbetade och som Calle anser gäller för det bolaget de hade tillsammans. Antagligen har Johanna "snott" dem till Pangelius. LI är sannolikt ovetande om uppgörelsen.

Calle D var affärspartner med Johanna då IVO stängde hemmet i Arboga. Han står som vittne när en Socialförvaltning från Göteborgs gör en anmälan till Polisen om att att flyktingpojkarna misstänks ha sexutnyttjats. Anmälan görs i början av juni - alltså innan Kuriren får uppgifter om sexutnyttjandet av grabbarna.

Det är uppenbart att Calle D och Johanna inte längre är överens - hon är nog ganska arg på honom. Bäst att fråga sonen DB och han kan fixa bort honom med en handgranat.

Johannas hjärna går igång i 110 från det hon vaknar tills hon dagligen stupar av mental trötthet och det är nog inte lätt för henne att veta vilken sanning som är sanningen när hennes hjärna jobbar så aktivt. Hon är ju enligt egen uppfattning smart och driven, men kan inte hålla reda på löften, affärsparters, partners, versioner och strumpor när hon hela tiden måste fixa utlandsresor, plastic boobs, spa-pooler, champagner och annat.

Familjen tyckte inte det var okej när de upptäckte att Johanna ville sälja sex via nätannonsering, så pappa hjälper till med pengar. Två av Johannas barn har narkotikaberoende och är kriminella. Det tycks vara helt normalt att man stjäl av anhöriga och låter bli att betala hyror för boende. Det tycks även vara normalt att Johanna ber föräldrarna om hjälp att betala barnens knarkskulder.
Det är även normalt att barn som inte har fyllt 18 år flyttar hemifrån, för det finns inte plats när mamma hellre upplåter hemmet till utomstående knarkande flyktingpojkar.

Johanna måste återkommande ta sms-lån och tog ett lån på närmare 300 000 kronor i juli -16 för att klara sin vardagliga konsumtion. Sms-lånen vet hon inget om eftersom det lika gärna kan vara någon annan som tar dem via hennes mobil - hon är ju så generös och hjälper om hon kan. Ja, hon hjälper bl a flyktingar och egna barn till fortsatt kriminalitet.

Johanna har panik och barnen måste henne hjälpa, men de ger henne kalla handen och tycker att nu är måttet rågat - precis som hennes föräldrar redan har tyckt.

Johannas hårt arbetande hjärna klurar ut att allt ordnar sig om sonen DB tar på sig del av ansvaret för mord på morfar och mordförsök på mormor. Han har minst att förlora av alla i familjen och han gör det nog för en halv miljon.
Fungerar inte det så kan man ju alltid skylla på Ghasem - han finns ju inte kvar i Sverige och honom får de nog inte tag på. Vilken överraskning det blir för henne om/när han dyker upp som vittne i rättegången.

Det finns inga bevis, säger Johanna glatt och tror fortfarande att allt ska ordna sig.

-----

Aki´s drunkning- ordnar sig nog
Mord på pappa och mordförsök på mamma - ordnar sig nog inte
Stämpling - ordnar sig inte
Bedrägeri - ordnar sig nog inte
Hot mot tjänsteman - ordnar sig kanske
Mutförsök - ordnar sig nog inte
Senast redigerad av Honan6 2017-05-10 kl. 07:47. Anledning: Felstavning
Citera
2017-05-10, 07:45
Avslutad
Ang entrecote och skaldjur. Det är ju både passande i JM:s livsstil samt muslimers favvorätter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in