2017-05-09, 21:39
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Han råkade missa att JM hade ett konto på Handelsbanken där hon fick 1 miljon kronor av sin pappa, en del av vinsten från systerns företag. De har suttit i 1,5 dagar och försökt pressa fram att JM hade konstiga insättningar på sina andra konton. Det var pengar som bla. kom från detta konto.

Fahlander skyllde snabbt på polisen.

SVT
" En del av vinsten från systerns företag " kan någon insatt vänligen utveckla, tack Misstänker nämnligen att detta är en " hållhake " av något slag Har aldrig själv användt denna strategi men anar att den är en del i någon diagnos och nu av någon anledning bör normaliseras jag menar d e väl aaaldrig någon som anat att marionetterna vilka " styr " i swedistan sitter där di sitter just pga hållhakar = " hållhakar ääär sunt i " den humanitära storunderrättelsemakten " = vilken gruppering iakttar roat vansinnespirutterna ?! Last night in sweden, IN SWEDEN och vad det nu heter på världens alla språk : MR har ju naturligtvis massor av dyrköpt tolkservice
Citera
2017-05-09, 21:40
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vart pengarna gått vet varken du eller jag och jag bryr mig inte heller men vart pengarna kom ifrån hade hon däremot full koll på, inte Fahlander fastän han snart suttit ett år med denna utredning på sitt bord och haft tusen drängar som arbetat åt honom. Hikes och JM, 2 personer som nyligen fått slutdelgivningen i sin hand hade desto mer koll. Dom golvade honom idag.
Det är en grov miss. Det är svårt att bedöma skadan, men det ger en otvivelaktigen en bild av katastrofalt dåligt utfört polisarbete, något som Fahlander självklart är medskyldig till.

Inom anglo-saxiskt rättsväsende (dvs den vi vanligtvis brukar se på film och tv) så är den första regeln för en advokat eller åklagare att "aldrig ställa en fråga man själv inte vet svaret på".
Man får hoppas detta var en enskild fadäs som inte reflekterar alltför starkt på hela åtalet.
Citera
2017-05-09, 21:41
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.

Gnällbältet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gn%C3%A4llb%C3%A4ltet
Citera
2017-05-09, 21:44
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
" En del av vinsten från systerns företag " kan någon insatt vänligen utveckla, tack Misstänker nämnligen att detta är en " hållhake " av något slag Har aldrig själv användt denna strategi men anar att den är en del i någon diagnos och nu av någon anledning bör normaliseras jag menar d e väl aaaldrig någon som anat att marionetterna vilka " styr " i swedistan sitter där di sitter just pga hållhakar = " hållhakar ääär sunt i " den humanitära storunderrättelsemakten " = vilken gruppering iakttar roat vansinnespirutterna ?! Last night in sweden, IN SWEDEN och vad det nu heter på världens alla språk : MR har ju naturligtvis massor av dyrköpt tolkservice
Utifall någon vill ha fakta på detta så finns det bilder, nytagna, ifrån" the police academy " med konstaplar i tyllkjol : det är ju därför åklagaren sätter fokus på just " polisen ", denna myndighet vilken tilltalas i singularis : pride ( till döds )
Citera
2017-05-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Citerar, Ankis förhör:

Fhl [..] Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några
tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas
om?
Mä Nej. Hon har haft många fosterbarn.
Fhl Mm.
Mä [..] Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby.
Vid (ohörbart) hade hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något
jättekonstigt.

Fhl = förhörsledaren, Mä = AM
Alltså jag tolkar det som att det drunknade barnet och den fosterflickan (från längre sedan) som dog inte är samma barn.
Då är det två barn...
Tack -ja man tolkar det som två olika barn. Vad är det för omständigheter kring dessa dödsfall ? plus MÄ,s kommentar. Hur kan vi få fram mer fakta ?
Citera
2017-05-09, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren

Jag vet inte vilken lön JJ hade, men det var nog inte så fasligt dyrt med tanke på vinsterna. Hållhake var ordet
Citera
2017-05-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Döttrarnas berättigade ilskna reaktioner via SMS när asylsexskandalen avslöjats.

Julia:
"Prata inte med mig . Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i de här."

"Du är ingen mamma."

"Våga bara hitta på att det är jag ! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."

"Du är fan sjuk i huvet"

"Försöker få din egen dotter att se ut spm en hora"

"Du har skämt ut oss alla. Jag kommer imorgon ska ha min sons pass . Du kommer aldrig se oss igen."

"Ta bort alla bilderna på mig och min son på Facebook . Du har förstört mitt och mitt barns liv.

Amanda:
"Men du sitter och söger att det är ditt barn på bilderna... gör en frisk människa så?"

"Kommet aldrig att kunna gå ut utan att skämmas.... folk har kollat upp oss, dina barn, vet vad vi heter, hur vi ser ut hur gamla vi är,"

Johanna:
"Du det är Calle som gjort det här."

Julia:
"Nej, det är du som går och gör porrfilm med småbarn"

Sid 60 och framåt:
https://minfil.org/weO1C4b0bc/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf

Ja Jesusamalia vilken familjedramasoppa detta är. Men trots allt positivt förvånande att de reagerar som de gör, med ett avståndstagande. Fast det handlar väl å andra sidan om att det kom ut/att de blev indragna. Det kan väl ändå inte ha kommit som en överraskning att hon idkade könsumgänge med sina afghaner?
Förresten: vem är 'Calle' som JM nämner, och vad menar hon att han gjort? Att det var han på filmen?
Citera
2017-05-09, 21:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Kanske entrecoten försvann till J***a och JJ. Dom åt ju plankstek. Fast det var väl kvällen innan AP hittades i vattnet - men knappast dränkt, eller ? Juvelerna kan ju ha blandat ihop kvällarna....
Dock har jag ett svagt minne att någon gett dom alibi.
Citera
2017-05-09, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är en grov miss. Det är svårt att bedöma skadan, men det ger en otvivelaktigen en bild av katastrofalt dåligt utfört polisarbete, något som Fahlander självklart är medskyldig till.

Inom anglo-saxiskt rättsväsende (dvs den vi vanligtvis brukar se på film och tv) så är den första regeln för en advokat eller åklagare att "aldrig ställa en fråga man själv inte vet svaret på".
Man får hoppas detta var en enskild fadäs som inte reflekterar alltför starkt på hela åtalet.
Visst är den grov och grövre blir den då åtalet redan i sig är skört och svagt och endast bygger på vackliga indicier. Det finns inte utrymmer att göra denna typ av misstag.

3 av 4 i detta kräftlådefall är på fri fot och frågan är om han idag inte bidragit till att den fjärde med kommer gå "lös."
Senast redigerad av 6nysningar 2017-05-09 kl. 21:58.
Citera
2017-05-09, 22:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Gnällbältet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gn%C3%A4llb%C3%A4ltet
Åh, sjutton - vad det så enkelt? Min okunskap kring dialekter som spökar...

Här förklarar Hasse Aro lite kring bevisen med mobilmasterna från Granliden angående Akis död: https://www.youtube.com/watch?v=YBhnNpEgd90

Tydligen så ska JM i dag ha försökt dra in sin förre pojkvän som är polis. Hon påstod inför sittande rätt att denne polis sökt förmå henne att prostituera sig och att han dessutom förhört sig kring vad han skulle kunna tänkas tjäna på att vara hennes hallick. Själv tror jag det är bara struntprat, JM försöker hämnas på allt och alla i den sits hon är i.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-09 kl. 22:10.
Citera
2017-05-09, 22:01
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jaha...fan vad märkligt. Har dom suttit och rört ihop det alltså? Åklagaren borde ha stryk om hon hade gått fri för en miss skull.

Nu räcker det väl förhoppningsvis att hon torskar för mord på Göran. Det landar henne på Hinsan i ett par decennier.

Jag har faktiskt inte ens koll på vad bevisningen är angående Aki. Det som åklagaren sa angående kräftlådan, typ: "Det kan ju konstateras att den åtminstone är stor nog för att kunna dränka någon i" lät ju som ett skämt. Ungefär som om de skulle sagt "Det är ju inte omöjligt att det gått till så rent teoretisk men självklart har vi absolut ingen aning."

Jag önskar att JM hade fått möta åklagare Lars Duberg, han är en riktigt elak en. Det var han som var åklagare i fallet med mordet på Ida Johansson i Upplands Väsby. Han fick även igenom livstid mot Jonna Henningsson i det uppmärksammade styckmordet i Askersund. Lyssnar man på rättegången mot Jonna så förstår man vad jag menar, åklagaren låter som han hade käkat taggtråd till frukost när han ställer frågor.

Här kan JM höras från dagens förhandlingar:

1. https://www.youtube.com/watch?v=xRm6LNH_vOk

2. https://www.youtube.com/watch?v=pvBPKMGg8Uk

Om inte annat så är det bra med en åklagare som pressar den åtalade så att denne kommer ur balans och i ren ilska hasplar ur sig saker som inte var tänkta att sägas. Mördar-Møller är just typen av pack som går igång på sådant, det märktes ju idag.
Citera
2017-05-09, 22:02
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Enligt Fup så sitter han inne.
Därför har han " skyddad identitet " , för att " stackaren " ska belönas och räddas eller ( vet ej anledningen precist dock, men det bör framkomma i rättsprotokoll då )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in