Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
* Suck! * Om de blev lovade att åka med ändå och trots detta inte får det så har väl SJ någonstans brustit. Hur skulle du själv reagerat? Stått där med mössan i hand och bett om ursäkt för att du tog upp tågvärdens dyrbara tid? Jag gissar att du själv är en person som gillar att bli trampad på och gillar att suga din chefs kuk?
Vad min chefs könsorgan har för relevans i detta förstår jag inte. Osmakligt/omoget av Loreen att gå ut med detta i pressen (hon måste ju uppenbarligen ha kontaktat kvällspressen och inte tvärtom). Hon är ju ganska mycket orsak till att det blev som det blev.
Bara för att tåget inte är fullsatt innebär det i SJs värld inte att det nödvändigtvis inte är fullbokat för det. Tågvärden och personalen i biljettkassan har ingen direktlänk mellan varandra och ser tågvärden på sina listor att det är fullt så är det fullt.
Det är mycket i SJs värld som kan göras bättre men tågvärden ska inte få skit tycker jag. Han/hon är ansvarig för att tåget avgår i tid och den tiden är faktiskt dyrbar. Några minuter försenat och man fuckar upp tidtabellen för ett flertal andra tåg.
Senast jag åkte tåg hade jag årskort och då var det bara att sätta sig obokad i restaurangvagnen. Oftast fanns det tomma platser och man kanske fick hoppa runt lite.
EDIT: Citat "– Jag hann inte ens pussa på min dotter och säga hej då. Nu stod min fyråriga tjej kvar och skriker och gråter och jag hade
inget batteri till mobilen så att jag kunde ringa och trösta henne."
Framförhållning Doreen. Eller reste du utan laddare. Synd att dottern blev "traumatiserad". Hela den här historien är ju så löjlig. Gissar att dottern repade sig rätt fort i pappans famn.